Biverkningar av niferex
Blev tillsagd av BM att börja ta niferex och för säkerhetsskull väntade jag till påsklovet ifall jag skulle åka på någon jobbig biverkning. Tog en kapsel imorse och en timme senare låg jag vid toaletten och spydde. Började därefter få ont i magen och nu springer jag lite då och då. Känner mig magsjuk! Kan även nämnas att jag har IBS och enligt bruksansvisningen kan det då bli en förgiftning om man äter niferex. Kan mina symptom bero på niferex eller har jag gått o blivit magsjuk?
Jag vet att man kan bli "risig i magen" av Niferex (förstoppning och/eller diarré och ont i mage), men jag har aldrig stött på någon patient (ger Niferex relativt ofta på jobbet) som fått magsjukesymtom så som du beskriver det.
Väldigt skumt för nu mår jag nästan helt bra igen, så det måste ha varit tabletten. Ska ringa BM imorgon och rådgöra..
Har ätit dom tabletterna vid båda mina graviditeter men vid denna så fick jag sån sjuk magknip, spydde och sen tömdes tarmen helt. Jag mådde så sjukt dåligt! Så nu kör jag med blutsaft. Tänker inte uppleva samma smärta igen..
#3 precis så upplevde jag det oxå! Ska höra med min BM om blutsaft istället! :)
Då så, då är det säkert en biverkan bara att jag inte stött på den ännu ;) Äter själv Niferex sedan ett par veckor tillbaka nu utan några biverkningar än sålänge :)
#5 Skönt att du slipper :)! Hade heller inge större biverkningar förra graviditeten så verkar ju variera väldigt!
Ätit alla graviditeter, 3e nu. Tycker min mage fungerar bättre med tabletterna. Har kanske haft tur!

#7 Jag har samma upplevelse som du:9 Trodd ejag var ensam om at få bättre mage med järntabletter. Utan tabletterna blir jag ofta lös i magen när jag är gravid.
#8 Tydligen inget vanligt…. Min BM blev förvånad när jag berättade det.