Vetekudde för onda ryggar...
Här kommer ett litet tips till er som är i behov av, men inte ägen en vetekudde. Leta fram en gammal men hel och ren strumpa (gärna lite längre modell ex fotbollsstrumpa, knästrumpa, ridstrumpa, stödstrumpa eller dylikt). Fyll strumpan med 500g grötris och knyt ihop skaftet. Värm 1,5-2 minuter i mikron och där har ni det…billigt, effektivt, snabbfixat och framför allt skööönt!!
Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.
Man kan även ta en petflaska och hälla ljummet/varmt vatten i. Känns plasten äcklig så vira in den i en handduk. :)
#1 Tack för tipset
Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.
När man värmer vetekudden ska man väl ställa in en kopp vatten samtidigt? Minns inte om det är för kuddens skull eller om det är för microns dock.
#3 ska man? Aldrig hört. Jag värmer mib vetekudde på en tallrik i 3-5 minuter. Jag vill ha den supervarm så den håller längre.
#2 fyllde bara på ditt tips :) kul och bra med sådana här lätta tricks
#4 Läste något om det när jag googlade vad folk hade fyllt sina hemgjorda vetekuddar med. Men det kanske bara var hittepå :)
#6 kan gott stämma. Fick min i julklapp för många, många år sedan.
#3 Kan säkert stämma…min svåger sa nåt om det också…men där jag hittade det här "receptet" stod det ingenting om vatten…
Googlade lite för skojs skull, vattenglaset är tydligen för att återfukta vetekornen. Men det verkade vara lite delade åsikter om ifall det krävs eller inte. De flesta verkade skippa det.
#9 Tack för informationen :)
Så lite så, nu ska jag sluta kapa din tråd ;)
#11 Ingen fara ;) kapa på du
Vilket superhärligt tips! Tänker spontant att det borde gå stoppa en sådan strumpa i ett gosedjur (ej polyester/akryl) och få ett superbilligt sådant där värmedjur. De är jättedyra i vanliga fall!
Jag brukar förresten aldrig ha något vatten när jag värmer min vanliga vetekudde. Kan tänka mig att det är bra ibland, så att den återfuktas lite.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#13 Bra ide! :D