Hur och när märkte ni?
Hej!
Jag undrar hur ni märkte att ni blev gravida?
Symptomer och i vilken vecka. 🙂
Märkte det mest på att mensen försvann och att jag fick blodtrycksfall, speciellt när jag stått upp en stund. Blev känsligare för om det var varmt och mådde kanske lite illa om jag inte ätit ordentligt. Tror det var runt 4-5 redan.
Hade mensvärk som vanligt så gick och väntade på att mensen skulle dyka upp. Kändes precis som vanligt (mensvärk några dagar innan mensen skulle komma och sen brukar värken hänge i till och med första dagen med mens, sen brukar värken börja lätta). När mensen inte kommit på 3 dagar från det att den skulle dykt upp så testade jag.
Dock visste jag ju att vi hade haft oskyddat sex vid ÄL, så jag hade väl lite aning om att det kunde vara en graviditet. Men upplevde het ärligt inget annorlunda än med vanlig mens.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Utebliven mens, har för mig det var i v. 4+ nånting.

Tror att det var att jag började må illa som fick mig att börja räkna hur långt det hade gått sen senaste mens. Var väl gravid i vecka 5-6 någonting då. Testade positivt i vecka 7.
Fick ömma bröst ganska tidigt och plussade sedan på BIM. Det var planerat och min mens är väldigt regelbunden, var ganska säker på att det tagit sig när mensen bara var ett par timmar sen :)
Utebliven mens vilket var anledningen till att jag testade mig. Det förklarade varför jag svimmade dagligen samt illamåendet :) Var i vecka 7 :)
Well.. Symtomfri, go & glad. ;) (bortsett från utesluten mens vilket jag inte direkt la märke till, med tanke på att den krånglat månaden innan) Hittade dock ett graviditetstest och testade faktiskt för skojs skull. Var väl då i 6+ nånting.
Som de flesta märkte jag att mensen var sen, men det har den varit förut utan någon anledning. Nu låter det lite kliché men jag kände verkligen på mig att det var en baby den här gången. Jag hade som en ständig mensvärk i en vecka, men inte kraftig som den brukar vara utan mer lite och konstant.
Brösten brukar svullna när jag ska ha mens så kunde inte riktigt lita på dom, haha.
Det som gjorde att jag köpte ett graviditetstest var det faktum att jag var så otroligt trött, sådär löjligt utmattad hela tiden.
Plussade i vecka 6, går nu in i vecka 10. :)
Illamående i en vecka, först trodde jag var bakfull, sen trodde jag magsjuka.
Men sen visade det sig att jag var gravid, i vecka 7,8 nån gång.
Märkte det runt 4 dagar innan mensen skulle komma. Kände mig helt enkelt febrig och hade hög basaltemp (syftar på tempmetoden), så jag tog ett test och det visade ett väldigt svagt plus. 🙂 Några andra symptom hade jag inte, de kom senare.
Har någon märkt av uppblåst mage och känt sig gasig tidigt med?
Super ömma bröst och trötthet plus utebliven mens, var väldigt tidigt, typ vecka 4-5 nånting =)
Jag hade slutat med mina p-piller 4 månader innan och varje månad fått otroligt spända och ömma bröst innan mensen, så när jag fick det även denna gång så tänkte jag inte så mycket på det. Mensen hade även vart ett par dagar sen månaden innan så när den inte kom den dagen den skulle så tänkte jag bara att det var samma sak igen.
Sen märkte jag att jag hade fått mörkare bröstvårtor, så då började jag misstänka att det faktiskt var något den här gången. Den där mensvärken som alltid kom någon dag innan mensen kändes inte heller som vanligt, den gjorde inte ont på samma sätt utan man kände att den liksom bara satt i livmodern.
Jag plussade ca 5 dagar efter beräknad mens, sen kom illamåendet, tröttheten och ÄNNU ömmare bröst någon vecka senare. Jag kunde knappt ligga på sidan ens, och gå i trappor eller ta av sig bhn på kvällen var rena tortyren!
Dagen efter jag skulle fått min mens (har nästan alltid samma datum) så plussade jag. Jag kände direkt att det där bubblandet INTE var mens, det var graviditet, och mycket riktigt.

Jag hade mensvärk men ingen mens. Min sambo sa att jag var ilsk som ett bi. Upptäckte båda grav i v 5-6.
Första graviditeten för att jag blev otroligt trött, började må illa, hade ont i magen och brösten, sen när jag började tänka efter kom jag på att mensen var sen.
Denna gången så skickade jag ett sms 3v innan jag plussade till sambon "hade jag inte vetat bättre hade jag trott att jag har foglossningar nu", sen började humöret svaja en massa, blev otroligt trött igen, tålamodet var som bortblåst men jag förnekade hela tiden att jag var gravid, enligt sambon så var jag det, men inte enligt mig själv. Var när mensen var 15dagar sen som jag gjorde ett test och ojsan jag var visst gravid ja..
Första barnet blev jag så galet trött och kände mig konstig så testade i v4 eller nått sånt. Mycket riktigt var jag gravid.
Den här gången tog det till v12 innan jag upptäckte det. Var i Spanien på semester när jag blev åksjuk i bilen. Väldigt ovanligt för mig. Väl hemma 2 veckor senare kände jag lite växtvärk i magen och den värken är rätt lätt att känna igen om man har vart gravid 🙂 Testade och trots p-piller och ett väldigt nytt förhållande var jag gravid igen…
Positivt test vecka 5, vul vecka 8, kaffe smakade pest vecka 9.
/Christine