Ensam om detta?
Jag är ny här på denna sajten, men tänkte att jag hoppar in utan vidare och hoppas på svar. Jag är i vecka 35+0 idag, beräknad den 7 April. Ända sen vecka 33 har jag haft svårt att somna och sen med att somna om när jag vaknat om nätterna. Detta beror på att bebis sparkar och har sig ofta under nattens gång, men sen har jag även behövt gå på toa och även varit öm och haft ont över magen och varit orolig och legat och tänkt. Jag fick idag svar från min BM att det troligtvis är förarbetet som kommit igång och därav har jag ont där livmodern är och är öm där nere när jag rör på mig eller är på toa och ska torka mig. Men är det fler än jag som upplever smärtor i magen m.m för ingen av mina väninnor har upplevt detta och visst att man tror på BM, men jag vill ändå fråga andra om jag är ensam om detta i vecka 35+0 eller ni är fler som har det som jag.
Kritisera inte- döm inte, lev ett gladare liv istället
Jag känner igen det! Sov jättedåligt sista tiden av massa olika anledningar, och var öm i underlivet.
/Christine
Jag ska ha 8 april…. Kunde lika bra varit jag som skrivit inlägget!
ChristineL Ibland är det nästan riktigt jobbigt att torka sig efter man kissat! Det gör ju inte så ont att jag inte klarar av smärtan men det ömma känns riktigt jobbigt ibland, men jag försöker tänka att det är positivt det som händer med min kropp, men det är nätterna som gör det extra svårt. Att ha ont i magen eller då i livmodern när jag ligger ner eller vaknar om nätterna… det är det som är det riktigt jobbiga, men man får kämpa på och tänka att tiden går fort.
JeFo Vad häftigt! Inte hittat många alls som ska ha så nära mig, inte här i skåne/Hässleholm i alla fall :) Då är det ömma och smärtorna inte nåt som bara jag känner då, hehe :p Plus att jag tror nästan jag ska dö av värme på nätterna! Jag sover med öppen fönsterlucka i hopp om att jag inte ska vakna förkyld, då vädret är kyligt fortfarande, men jag klarar inte ha rummet helt stängt… jag är för tusan riktigt blöt när jag vaknar! :p Men jag hade hellre enbart svettats än att ha det ömma och jobbiga förvärkar!
Är i vecka 35 (34+2) och känner igen mig i det du skriver!
Jag är också varm… Är iskall i vanliga fall! Nu kan jag vakna sjöblöt fastän täcket bara används till att bulla upp med. Inte varit varm med de två andra vad jag kan minnas. Ligger i sängen nu. Har nästan blivit så att jag är rädd för att sova. Vet att nätterna oftast inte är roliga. Tur det Inter långt kvar nu. Börjar kunna se slutet!
Jag har lite likadant o jag går idag in i vecka 34 (33+0). Ligger just nu på soffan. Att få sova på nätterna är svårt. Är det inte obehagligt så är det spänt eller så är jag kissnödig, supervarm eller hungrig. ..
Hehe, precis så är det. Så jobbigt! Men samtidigt blir jag glad och tänker att livmodern och kroppen nu förbereder sig på att det snart är dags :) Men för stunden under det jobbiga och onda så är det svårt att få den tanken till sig, men efteråt tänker man efter att det är ju positivt det som händer nu egentligen.
#9 skönt att du kan tänka positivt. Jag är bara less och vill att det här ska ta slut. Är inte alls en sådan som gillar att vara gravid och just nu verkar tiden stå stilla! 🤔