Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 9446 ggr
Patriszija
0

aloevera drycken

Jag är gravid i v8 och råkade nyss dricka nästan en halv "aloevera drycken" läste sedan på internet att de visst inte alls var bra, är skitorolig nu..vad ska jag göra :S?

ChristineL
0

Vad är det som inte är bra med den? Länk?

Patriszija
0

Jag googlade bara fram trådar från forum där folk skrev att det var missfallsrisk då aloe vera är utdrivande/laxerande och inte testat under graviditet.. :/

Cazzos
1

Är väl mest socker i aloe vera-drycker. Jag tror inte att du behöver oroa dig så mycket om det inte står E. coli i innehållsförteckningen 😉

Jag vet inte vad du äter för kost men om du inte äter ekologiskt så är det absolut ingen oro angående aloe vera-drycken! 

Icke-ekologisk frukt t.ex. innehåller mer restprodukter från bekämpningsmedel m.m. än ekologiska. Men det oroar sig ingen för 🤔

ChristineL
0

Aloe vera drycken är ju gjord på aloe vera, druvor och honung som sötningsmedel, ser fortfarande inte var missfallsrisken skulle ligga? Kan du skriva hela innehållsförteckningen?

Patriszija
0

#3 Jag ska försöka sluta tänka på de haha :) drack ju inte så mycket. Köper visserligen ekologiska bananer men det är väl det enda i ekologisk väg tyvärr.

Patriszija
0

Aloe vera 50% (aloe barbadensis), vatten, fruktsocker,gojibärskoncebtrat 1%, naturlig gojibärsarom, honung, surhetsreglerande medel (citronsyra & natriumcitrat), rödkålsextrakt, stabiliseringsmedel (gellangum), betakaroten

ChristineL
0

Nej, jag tror absolut inte att det är nån missfallsrisk att dricka en sån då och då, den är ju svingod dessutom :) Men som med allt annat för det väl tas med måtta och inte flera liter om dagen :)

Patriszija
1

Haha jaa smaken hjälpte mot den där lilla illamående/överdrivet mätt känslan som jag har. Men jag struntar hellre i att dricka upp den än att chansa. Men då behöver jag iallafall inte oroa mig för det lilla jag drack (max 250ml). Tack!