Gravid efter p-pillerstopp?
Jag åt Cerazette fram till jul/nyår någon gång och jag fick en blödning ungefär 1 vecka efter p-pillerstopp.
Nu senaste veckan har jag börjat fundera på om jag kan vara gravid, men det är ju så otroligt svårt när jag inte fått tillbaka mensen efter p-pillrena. Alltså har jag ingen aning om när/om jag haft ÄL eller BIM.
Jag känner mig väldigt annorlunda i kroppen och det har även min pojkvän sagt ett par gånger (jag har inte pratat med honom om mina misstankar).
- Otroligt blödig. Gråter flera gånger om dagen, både när jag blir glad och ledsen, över sånt jag inte ens hade reagerat på förut.
- Jag har fått väldigt ömma bröst.
- Har fått finnar i hela ansiktet vilket jag inte haft sen jag var runt 14 år.
- Är kissnödig hela tiden, går upp runt 3 gånger/natt för att gå på toaletten.
- Är väldigt trött, om jag kunde skulle jag sova hela dagarna.
- Har gått från att äta endast 1 gång/dag till att vara ständigt hungrig. Vaknade imorse och tryckte i mig 2 smörgåsar och 2 munkar - den mängden brukar jag inte ens kunna få i mig på en hel dag.
Kan ju tillägga att jag slutade med pillrena för att jag mådde väldigt dåligt psykiskt av dom, inte för att jag planerar att bli gravid. Däremot så tänker både jag och min pojkvän att "händer det så händer det" och en graviditet skulle enbart vara en positiv överraskning!
Ville mest skriva av mig och bolla ideer med någon, hur vanligt är det att man blir gravid direkt efter p-pillerstopp och innan man fått tillbaka mensen?
Jag ska testa mig imorgon bitti tänkte jag, men det känns ju inte helt 100 med tanke på att jag inte vet när jag "skulle" ha haft mig mens om jag nu är gravid. Alltså kan det ju vara innan BIM.
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Jag blev "knepig" i kroppen när jag slutade med min P-ring, hade flera "gravsymtom" till och från utan att vara gravid. Och sen när jag väl var gravid kände jag typ ingenting ;) tilläggas ska att jag hade ÄL redan första månaden efter prev-stopp och fick regelbunden mens direkt, gravid blev jag på ÄL nr 3 (det var första månaden vi verkligen försökte). Det är ju en omställning för kroppen när man slutat med prev-medel så de symtom du känner av behöver inte alls vara en graviditet. Enda sättet att vara säker är att göra ett test, så gör det :)

När jag slutade med mina piller så fick jag en blödning/mens och efter det så blev jag gravid utan att ha fått mens emellan. Så visst kan det hända att man blir gravid direkt, men hur vanligt det är är inget jag kan svara på.
åt också Cerazette och slutade runt samma tidpunkt som du. Trodde också jag var gravid men efter flera test så insåg vi att det bara är mina hormoner som spökar.
Mensan har inte kommit än för mig heller trots att jag ibland känner något som liknar menssmärtor. Grav.symptom har jag gott om till och från. Allt från ömma bröst till kissa stup i kvarten.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Ja då är det säkert bara hormonerna som spökar! Jag hade inte en tanke på att det kunde komma så pass sent som 2 månader efter stopp :)
Men jag ska testa mig iallafall för att vara på den säkra sidan!
Det är inte helt ovanligt att det tar upp till ett år innan kroppen återgår till det "normala", så hormonrubbningar får du räkna med ett tag till ;) Visst finns det dom som blir gravida på en gång, men det är ganska ovanligt.
/Christine
Jag blev gravid på en gång!hade ätit p-piller i 4 år
Jag blev oxå gravid direkt. Ätit p-piller i nästan 10 år. Tog sista pillret skiftet april-maj fick då en normal "piller-blödning" och när det aldrig kom någon "riktig" mens igen gjorde jag första gravid-testet den 12 juni, vilket var negativt. Men när mensen fortfarande inte kommit & brösten blivit rejält ömma gjorde jag ett nytt test 15 juli, då var det positivt & nu i januari kom min lilla kille (6veckor tidig)enligt UL blev jag gravid någon vecka in i maj. Så varför det första var negativt kan man nu fundera över ;)
Jag kunde inte hålla mig och testade mig redan i eftermiddags, negativt. Tänkte testa mig igen om några dagar och då med morgonurin för att vara helt säker men förmodligen så är det ju bara hormonerna efter p-pillrena som är igång :)
Jag har också blivit gravid fort med alla tre efter p-pillerstopp. Inom 3 mån med alla.