Gravid trots kopparspiral
Min mens är 5 dagar sen o det var längesen den var det. Använder kopparspiral som skydd. Min bm säger att det är en säker metod men jag undrar om någon blivit gravid fastän de har kopparspiral?
Ja, det händer. Risken för tidigt missfall är ju dock stor också.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Det enda som skyddar 100% mot graviditet är ju att inte ha sex ;) Dom preventivmedlen som finns är ju naturligtvis väldigt säkra, men inte helt 100. Jag antar också att mensen kan hoppa lite ibland även med spiral, det kan den ju när lite när som helst under andra omständigheter också.
/Christine
Jag blev gravid med nummer två trots att jag hade spiral. De tog t.o.m. ut spiralen trots att jag var gravid i vecka 8 och barnet föddes tillslut 15 dagar senare än beräknat.
Jag ammade dessutom barn nummer 1 och fick därför ingen mens innan jag var gravid igen. Därför upptäckte jag inte att jag var gravid förrän i v 19. Så kan det gå. 😉
Nu var det ingen katastrof eftersom vi ändå hade tänkt att få fler barn. Det var bara det att andra barnet kom ½ år tidigare än vi hade tänkt få nummer två.

Tror mensen är på g, hade blödning igår o ont i magen idag. Men tack för alla svar:) eftersom min son bara är 8 mån så vill jag inte riktigt ha ett barn till så tätt