Vi som syr
Finns det några gravida där ute som syr? Dela med er i tråden!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Nu är jag inte gravid men jag har sytt lite till min dotter. Kan tänka mig att jag skulle sy allt möjligt som gravid!
Tänkte börja med att visa ett par byxor med lite skönt häng i grenen som jag sytt till dottern.
Åååh dom var superfina! Vad duktig du är! :-) Själv är jag värdelös på att sy, har alltid varit! Du borde sy och sälja!
Jag tycker det är tokroligt att sy, men har tyvärr ingen egen symaskin. Brukar låna min mammas korta stunder, men det är sånt bök i och med att de bor 20 mil bort. 
Det enda jag har sytt i bebisväg är ett lapptäcke och två dregglisar. Däremot har jag sytt en del åt hundarna.
Test att sy dregglisar, gick skapligt. Så nu vet jag hur jag gör det i alla fall. 
#6: Vill verkligen testa bebiskläder.
Ska bara se om jag kan få tag på en vettig symaskin först..
Åh yes. Jag syr och ska till vårat kommamde barn sy amningskudde och babynest. :)
Jag brukar sy men har aldrig sytt barnkläder. Däremot har jag sytt mycket dockor och kläder till dem, och babykläder är ju samma sak egentligen. Jag skulle vilja få tag i lite bra mönster till babykläder.
#7 Jag känner igen din dotter, jag tror att jag har kollat in din blogg för ett tag sedan :)
Vad duktiga ni är! Själv har jag inte tålamod för fem öre att sitta med sånt :P
/Christine
skulle vilja sy men hittar inte mönster eller formen! vill inte sprätta mina kläder jag redan har!
#11: Vilka söta :)
#13: Bebiskläder är i princip raka och lätta att sy så man kan rita av kläderna som dom är, man behöver inte sprätta dom!
okej! kanske måste testa men känns så svårt.. usch
#16: Kul! :) Berätta hur du gjorde!
Kände kreativiteten flöda igår så jag passade på o tog mig an några av syprojekten jag tänkt hinna med innan Liten föds. Resultatet blev ett babynest o en haklapp.
Vilka fina!
Önska jag hade en symaskin och allt man behöver för att göra egna :)
Kände mig ytterst kreativ ikväll efter Finlands vinst mot Österrike i hockey ;)
Påslakan + dynvar
#20: Jättefint tyg, älskar ior!
Babynestet har varit klart ett tag nu, bara glömt visa det. Snöre och band är rester från andra projekt, snörstoppet från en slaktad jacka och tyget är fram- och baksida av ett gammalt men välvårdat och mysigt påslakan. Enda jag fick köpa till var mer vadd för det jag hade hemma räckte inte till.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Håll till godo med en inte allt för bra bild av babymobilen med virkade "monster". Spöke med pingla i mitten, runt om är en apa, robot, skelettgubbe med hög hatt och cthulhu. Sambon har sågat av och passat in torkade grenar som stomme.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Grrr. blir tokig! Jag vill sy en rock inspirerad av den i lä'nken. Mor föreslår att jag sak utgå från ett skjortmönster och förlänga men jag hittar inte ett enda skjortmönster till barn! Varken i böcker eller på nätet. Är det någon som har ett i strl 86 eller någon närliggande storlek är jag dem evigt tacksam!
#24: Barnkläder är ofta väldigt raka och lättsydda, så om du har en skjorta hemma kan du bara lägga den på tyget och rita av den. Och lägg till sömnsmån :)

Ja problemet är att jag inte har någon bra, annars tänkte jag på det med. Men nu verkar det som om min svärmor kanske har någt lämpligt som tur är.