Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2766 ggr
Djurälskaren87
0

kön-kolla upp?

hej! Ni som är gravida vill ni kolla vilket kön ni har i magen? varför-varför inte?

Jag vet inte alls vad jag vill göra för mig spelar det ingen roll, jag tror nog jag vill vänta med kön, mer spännande;)

ChristineL
3

Vi var helt överens om att inte kolla, ångrar det inte! Det spelade liksom inte så stor roll för oss och förklaringar som "Det är lättare att veta vad man ska handla om man vet könet" förstår jag mig inte på.

[Zorita]
0

Vi var för nyfikna för att inte kolla! Inte för att förenkla shopping, här är allt könsneutralt tills lillen kan välja själv. Eller tja, ibland har han blått och ibland rosa, och oftast alla färger i regnbågsflaggan för jag är så dålig på att färgmatcha. Men vi tyckte det var kul att veta, för oss kändes det mer riktigt efter att vi fick veta att vi väntade en liten kille.

[WickedAlly]
0

Vi kollade, inte för att det spelade någon roll vad det var för filur där inne utan för att vi båda hade på känn att det var en pojk. När vi pratade om bebisen så sa vi Han och lilleman så för att inte få en eventuell chock vid förlossningen så kollade vi.

Zvintos
0

Vi var också för nyfikna på vad det var och hade varit lika glada oavsett kön! Oavsett så köpte vi de kläder vi tyckte om och det hade blivit lika mycket grönt och brunt även om det varit en tjej. 😎

JeFo
1

Vi har inte kollat någon av de tre gångerna jag varit gravid. Vet inte direkt varför egentligen men vi har båda tyckt så. Dels ville vi ha spänningen kvar och på något vis känns det fel och tjuvtitta :) Kan mycket väl förstå om man vill veta för att kunna göra ett rum helt i rosa el något sådant. Tyvärr är det inte alltid det stämmer. Vet de som väntat pojke o h ut har det kommit en tjej… :p Alla är vi olika och tur är väl det!

vevve89
0

Jag kollade för att få "bekräftat" att jag kände rätt. Men köpte ändå mycket könsneutrala bebiskläder. Och hade både ett flick och pojknamn redo iaf. Ut kom.en flicka vilket dom hade sagt på ul och vad jag kände på mig. Lär kolla denna gång oxå men inte för att det ska bli.lättare att shoppa eller så utan förat jag är nyfiken. Har en liiten känsla denna gång men inte alls lika som förra gången… Men huvudsaken är att det är ett friskt barn. Inte könet. Bara nyfikenheten som tar över=p

soundtrack
1

Vi har bestämt att inte ta reda på könet, det får bli en överraskning helt enkelt :)

Ria74
0

Vi tog reda på könet eftersom jag är alldeles för nyfiken för att låta bli 🙂

Det var inte för att kunna köpa kläder eller inreda i en viss färg, Molly har kläder i alla regnbågens färger och jag handlar både på tjej och killavdelningen.

Vi gissade tjej , ul visade tjej och ut kom det mycket riktigt en tjej 😃

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Niini
0

Vi ville veta av ren nyfikenhet, men tänkte att det får vara en överraskning om det inte skulle synts på rutinul. Syntes dock väääldigt tydligt o jag såg redan innan vi frågade ;)

[MyCassie]
1

Min far sa till mig att eftersom hans generation endast är killar dvs han har bara bröder så kommer den generation jag föder vara endast tjejer. Av nyfikenhet ville jag veta om det stämde och nog fasen stämde det, endast tjejer här och även mina kusiner som fått barn har fått tjejer.

[Thiah]
0

Vi tog reda på och vi hade fel i våra aningar. Vi väntar en pojke och trodde en flicka. MEN könet kvittar ju. Vi är lite för nyfikna för att inte ta reda på ALLT man kan om BobFloyd innan han kommer ut. Stackarn ;)

malinroth
0

Jag tog reda på vad det var. Kollade själv på ul och frågade efteråt om hon sett. Hade inte sagt innan att jag ville veta men både hon och jag såg tydligt att det var en liten pojke. Det finns ju inga garantier men eftersom jag själv såg det så tydligt är jag ganska säker :) Könet spelar dock ingen som helst roll men jag är lite för nyfiken för att låta bli :P Känner ändå att hela grejjen med att bli mamma och träffa bebisen och se hur han ser ut och allt sådant känns tillräckligt spännande! :)

Eveline
0

Jag kommer att vilja se könet, dels för att det är ju vad det är så varför vänta? =) Vill veta så jag kan få en mer uppfattning om vad för sak som lurar i min mage!

Djurälskaren87
1

13# tror jag inte kommer kunna hålla mig men vill ej min sambo kolla kön så respekterar jag ju de

Svarttusch
0

Med första barnet ville vi veta men vågade inte fråga vid ul. Vid andra barnet vågade vi dock. Vid nästa kommer jag nog också vilja veta :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Erika89
1

Jag och sambon vill veta, mest för att vi är så jäkla nyfikna ;)

JeFo
0

Vi har aldrig kollat upp och gjorde inte denna gången heller. Vet inte varför men ingen av oss har velat! Vill ha spänningen kvar till bebisen är ute 😀 Har två tjejer så vi hoppas väl lite på en kille nu… Vore skoj att ha av båda sorterna. Lite nytt med en kille.

Fridaaaa
1

Jag är inte gravid men om jag blir det någon gång så vill jag inte kolla upp det. Mig spelar det ingen roll vilket kön det är, inte heller när man ska köpa kläder och annat till bebisen innan den kommer heller 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

E-l-vira
4

Jag vill inte kolla, vill kunna se fram emot att ta reda på det efter förlossningen haha. Men det är främst på grund av pappan. Han kommer från en annan kultur och jag är lite orolig över att han har så bestämda åsikter över hur tjejer är och hur killar är, (enligt honom är det skönt om vi får en dotter, för killar är mycket vildare - öhh, jaha?) vill därför att han ska kunna fantisera och skapa sig en relation till bebben i magen utan att veta könet.

Tog ett alvarligt snack med honom om att om vi får en son som vill klä sig i rosa och lila och börja på ridskola är det helt okej, precis som en dotter får klä sig och skaffa de intressen hon vill. Han gick med på allt utan invändningar - utom en sak, han ville inte ha en son som dansade balett… Tror vi ska titta på Billy Elliot tillsammans 🙂

Medarbetare på klickerträning.ifokus

CelsiusT
1

Egentligen spelar det mig ingen roll. Men det är ju såklart mer spännande att inte kolla upp och dessutom har jag hört om dom som kollat upp men att det blivit fel. Dom trott att det var en flicka men så var det en pojke, och har hört att det kan göra att det är svårare att knyta an. Så känner att eftersom det inte spelar någon roll för varken mig eller sambon så låter vi helst bli att kolla upp.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Rutan_
0

Vi har inte tagit reda på det någon av gångerna, vi tycker det är roligare med överraskning.

babybaby
0

Min sambo vill gärna kolla om det går och jag har inget emot det så vi kommer kolla. Även om jag lika gärna kunde vänta :)

Allumania
0

Om vi får så kollar vi opp :) Sambon vill veta men jag har ingen skillnad. Jag kunde lika gärna vänta :D

Maddash
0

Vi ville inte veta på RUL men nu på vårt första viktskattningsultraljud så var det svårt att inte titta. Frågade inte barnmorskan men både jag och sambon tyckte vi såg en tjej. Har ultraljud varannan vecka så hinner spana lite mer 😉

[jnordstrom]
0

Vi sa att om de går att se på RUL så ville vi veta men att vi inte skulle boka ett till ul enbart för det. Vi fick reda på att de var en pojk och ut kom en pojk :)