Gravid iFokus

Gravid

Etiketterinhandlapreparera
Läst 12462 ggr
Bjallstal
6

Present till gravid kompis

Hej allihopa! Det är så här att min bästa vän r gravid och ha få sitt första barn i juli, hon har inte så jätte mycket pengar och jag vill ge henne något nu när hon fyller år i februari. Kommer dock inte på vad, har hjälpt henne hitta en jätte fin begagnad emmaljunga duo vagn som hon ska få av hennes mamma. Någon som har något förslag på vad jag kan ge henne? Vi är inte så gamla (22) men jag jobbar och har en rätt bra lön. Funderade lite på en spjälsäng och lägga i lite nödvändiga saker. Är det något som hade uppskattats tror ni? Och i så fall tips på vad som kan läggas i, mer än madrass, spjälskydd mm :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[Thiah]
3

Oj det skulle jag iaf tycka var en jättefin gest av dig. Du kanske skulle kunna köpa typ ett ta hand om babyn kit? Med lotion/babyolja, en nagelssax för babyn, mjuk hårborste, mjuka tvättlappar och liknande. Det beöver inte bli jättedyrt men verkligen användbart senare. Tycker det är en jätteefin ide av dig att vilja hjälpa din kompis!

ChristineL
1

Jag håller med #1 - Ta hand om babyn-kit är en jättebra idé, beroende på hur mycket du vill ge så kan blöjor, badcape, kläder, sängkläder också vara med där.

Bjallstal
0

Vi har varit bästa vänner sedan vi började ettan för snart femton år sedan haha hon kommer bli världens bästa mamma. Jag har inte samma barnsängen men är desstu mer shopping galen när det gäller babysaker haha Jättebra idé! Tänkte köpa en begagnad på blocket och babyvårdskit är ju superbra nu när jag dessutom inte vet om det blir en pojke eller flicka än :) Ska måla om min lillebrors gamla(men jättefina) skötbord också men det får bli till sommaren ;)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Niini
2

Du kan ju titta på mammalådan som vi får här i Finland för lite tips till kitet :)

http://www.kela.fi/web/sv/mammaladan

Bjallstal
0

Tack för era svar :) fortsätt gärna med mer bra idéer, kanske också lite saker som man lätt glömmer att köpa själv?

dragonstar
0

#4 De där startsättet var ju väldigt inehållsrikt =) Läste inte så noga men är det för finska medborgare? finns det något för svenska? Kan ju vara ett förslag att beställa ett sånt i present =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Bjallstal
0

Fick verkligen en glimt av allt som kan tänkas behövas ;)

[Thiah]
1

#6 tyvärr bara för finnar eller oss som är berättigade till finska sociala förmåner. Jag är superglad över den :-) #4 därifrån jag fick iden till baby start kit. :-)

Niini
0

#6 Japp, alla blivande mammor som är finländska medborgare har rätt till det :) Gratis dessutom! Tror inte det finns något motsvarande i Sverige. Däremot Kronprinsessan lär ha fått ett i gåva när hon väntade Estelle ;)

Praefatio
1

Shit, vilket fint kit!

TS: Är du sugen på att köpa en säng så tycker jag att du ska satsa på det, det är verkligen en fin och väldigt personlig gest! Bara sängen är nog tycker jag egentligen men vill du piffa till den så är fina sängkläder alltid roligt. De har supersöta på IKEA, t.ex.

[Thiah]
0

#9 var det inte prinsen i england som fick det? Hursom så skickades den till nån kunglig och det blev rejäl pr för finland. Det är ju ett verkligt superkit!

Niini
0

#11 Jo, dom fick ju också. Har för mig att Vickan också fick men då blev det aldrig speciellt uppmärksammat. Har för mig att jag läste det i Se & Hör i och för sig 😇

Bjallstal
0

Hon ska få en säng av sin mamma med, men fyller en/två lådor med smått och gott istället tror jag. Babyvårdskit, blöjor, tvättlappar, sängkläder mm ungefär. Får bli lite mer istället för sängen bara ;)

Bjallstal
0

Får veta om det blir en pojke eller flicka innan hon fyller år om det går att se på första ultraljudet på alla hjärtans dag :) så lite kläder och så med :)

Gasoline
2

#13 ja, köp förbrukningssaker och annat som man inte kan få för mycket utav. På så sätt så undviker man att ge bort något hon kanske inte behöver för att hon redan köpt det eller redan fått :-)

CelsiusT
1

Lite nallar och mysdjur och sånt är inte heller fel. Lite kläder är kul att få, behöver inte spela någon roll om det är kille eller tjej för det finns massa neutrala kläder som ändå inte är tråkiga.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Praefatio
0

Gärna kläder i lite större storlekar också! Har hört av mina mammaväninnor att man får mängder i strl 50, som barnet kan ha i ett par veckor… Är det inte vid 68-74 som kläderna brukar passa en längre period? Tror det var det min lilla mamma sa. Om man får riktigt fina kläder är det ju kul att hinna använda dem ordentligt tänker jag :)

Bjallstal
1

Jo, det är alltid så ;) min minsta syster är bara sex och mina kusiner 3-6 år så har varit med m det ;) jag brukar Ge i 62-74 något ;)

Ria74
1

Jag hade blivit överlycklig om jag hade haft en så omtänksam vän :)

Jag önskar jag hade fått mer underlakan till vagnen framför allt, blöjor var med guld värt att få eftersom det gick många i början.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

PogoPedagog
2

Vi fick ett vegetabil garvat fårskinn, det var en kanonpresent!! Varmt och skönt att ligga på på våra iskalla golv och bra att ha i både vagn och säng. Att det är vegetabilgarvat gör ju dessutom att det är ofarligt att gnaga på för bebisen.

dragonstar
0

Bitring, nappflaska, neutrala kläder, bäbisbok, klossar… Finns ju en såndär grundvad små barn kan ha som leksaker =)  Helt klart bitring eller likande =)

Wida
0

Filtar i olika tjocklekar kan du köpa med samt små handdukar/tvättlappar!

Väldigt fin tanke av dig, din vän har tur att ha en så fin vän som du!

MusCarro
0

Blöjtårta är roligt att få! Vi fick två stycken när vår dotter kom :)

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

Gasoline
0

#23 Vad är det, det låter intressant 🙂

MusCarro
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En sån här :)

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

dragonstar
0

Kom på att det kanske skulle vara något med en första året bok. Är hon pysslig så kan du köpa material att pyssla ihopp eget. Finns massor med rolika grejer på Panduro. =)

Gasoline
0