Kan inte bli gravid?
Är nu så att jag är 23 och vill gärna ha barn med min pojkvän och har inte använt några preventivmedel dom senaste 2 åren men jag har fortfarande aldrig blivit gravid. Misstänker att det är något fel på mig men jag vet inte. Är det vanligt att man inte blir gravid om man inte använder preventivmedel? Kan det möjligtvis vara något fel på mig? Oroar jag mig i onödan?

Vissa har ju svårare än andra att bli gravida, så¨det är ju inte omöjligt att du eller din pojkvän har lägre fertilitet. Sedan kan det ju vara så att du t.ex omedvetet har mindre sex kring ägglossning? Själv är jag definitivt inte sugen då eftersom kroppen är öm och humöret för jävligt.
Har du mens regelbundet?
#2 ja det har jag.
Har ni tajmat ägglossningen? Har du koll på din cykel? Lever ni båda hälsosamt?
Vissa har svårare för att bli gravida, men det kan lika gärna vara din kille som inte kan.
/Christine
#1 När vet man när man har ägglossning? Har inte riktigt förstått hur man "räknar" ur det.
#5 - ÄL har du ca 14 dagar före planerad mens :)
/Christine
Hej
Jag har samma erfarenhet som dig, är idag 24 fyller 25 i maj aldrig använt p piller eller direkt skyddat mig.
Sen vips så visade jag positivt och är nu i vecka 10 kanske var kroppen bara inte redo ?
Tror lite samma med att man undermedvetet inte haft lika mycket sex vid ägglossning då jag tex oftast brukar vara ganska öm och ha ont.
Ibland kan det vara så att båda parterna är fertila men ändå inte kan få barn ihop. Det verkar vara som att dessa två individer inte passar ihop på detta vis. Sen visar det sig att de ändå kan få barn om de byter partner. Det kanske inte är så vanligt men visst händer det då och då.

Man vill ju ha mer sex runt ägglossning :) Det är så det är tänkt i naturen, att sexlusten ökar då man är fertil. Jag vill mycket mer då än annars.
Har ni avbrutet?
Många kan ju använda avbrutet samlag som preventivmedel hela livet och aldrig bli gravida!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#9 Ha ha egentligen så ska det ju vara så av naturen, att man har mer sex lust stämmer ju ( men inte kul när man har ont i äggstockarna ) :P
Hur länge hade ni varit tillsammans ? Lever ni båda hälsosamt, tex stress kan ju göra att kroppen säger nej tack jag är inte redo just nu.
Hoppas ni lyckas, går det för lång tid kanske det kan va värt å gå och kolla så man vet om det är något som inte är som det ska =) Lättare att utgå från det också kanske , ingen aning =S

#9 Inte vi som har en modern kropp med inbyggt preventivmedel;)
Nej men det är iaf väldigt individuellt. Jag har mycket mer lust efter mensen än kring ägglossning. Hormoner påverkar olika på olika personer.

kan va att man går runt och tänker för mycket på det :) så blev de för mig å min sambo och vi blev inte gravida förän ett halv år senare vi egentligen hade " gett upp "