Gravid iFokus

Gravid

Etiketterinhandlapreparera
Läst 3954 ggr
Kiwikatt
0

Mammakläder...igen! :)

I vilken graviditetsvecka köpte ni era första mammakläder?

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

[WickedAlly]
1

Jag tror att jag var i vecka 16 när jag köpte första byxorna, första mammatröjorna dröjde lite längre.

Kiwikatt
0

Köpte mina första byxor för ett par dagar sedan…är i vecka 11 (10+5), kan fortfarande ha mina vanliga byxor…om jag håller andan :P

Har inhandlat lite billiga mamma-klänningar och toppar på rean nu också, lika bra att passa på :)

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

ChristineL
1

Vecka 9, jag var jätteöm om magen så kunde inte ha vanliga byxor, inte ens ligga på magen i sängen :P

[Thiah]
1

Första jeansen i v. 16 eller 17. Jag är så spinkig att magen ganska fort poppa fram fast den ännu är liten. Har en enda mammatröja men 2 par jeans (ena var på rea, yey). 

Kan ännu ha h&m tröjor i strl 170cl för de är så stora och jag så spinkig.  Min mammatröja är mindre än dem. 🤪

Kiwikatt
0

Tycker det är jättesvårt att hitta bra mammakläder…finns ju typ ingenstans mer än på nätet, och det tycker jag är knepigt eftersom det känns lite som att köpa grisen i säcken…

soundtrack
0

Jag är i v 11 (10+5) och jag måste nog inhandla ett par byxor snart iaf., det börjar blir trångt. Arbetsbyxorna är värst och jag vill inte be dom beställa hem mammabyxor förrän efter ULet så jag får bita ihop ett tag till…

JeFo
0

#6 Kör du med gummisnodd el hårsnodd i byxorna? Brukar fungera ett bra tag. Hemskt när man behöver gå i för små kläder och det trycker på magen.

Beate
0

Jag köpte ett par gravidjeans på H&M ganska tidigt men det tog ett tag innan jag började använda dom. Körde länge med gummisnodd på mina vanliga byxor. Nu lever jag typ i ett par svarta gravidbyxor, också från H&M, och tycker det är väldigt skönt med trikåmudden som man kan dra upp över magen. Svarta gravidtajts och gravidnylonstrumpor har jag också från H&M. Tycker de har bra sortiment, har köpt lite toppar och linnen och sånt också. Enda tråkiga är att alla deras jeans utom en modell är "slim" och det funkar inte på mina ben. Men de har ett par blåjeans som heter "straight" tror jag och de funkar bra.

soundtrack
0

#7 Mina privata byxor funkar bra än så länge, jag köper alltid byxor med väldigt låg midja så det går att få igen dom nedanför svullnaden än så länge :P jobb-byxorna jag kör på just nu ha snörning i midjan så dom går att justera lite grann iaf, men det är svårt att få dom att sitta bra.. Dom är ju inte gjorda för att sitta nere på höften så det känns som att man ska tappa dom hela tiden.

Kiwikatt
1

Det finns midjeförlängare att köpa på mimundus för 169:- http://www.minimundus.se/artikel.php?kid=100-101&mall=lista.php&id=1515 Upplevde dock att de förlängde lite för mycket, men helt klart prisvärt och användbart. Jag kan inte använda mina jobb byxor längre, men har ett par mammabyxor från bonprix för 229:- http://www.bonprix.se/produkt/mammamode-byxa-olivgroen-941966/#image Vi har svarta arbetsbyxor så det funkar bra. (Kan verkligen rekommenderas, jättesköna!)

soundtrack
0

#10 Åh, midjeförlängaren ska jag definitivt investera i, ser skitbra ut! Så slipper jag skiljas från mina älskade kläder än på ett tag iaf :)

[Thiah]
0

Man kan också köpa en tubtopp eller ett tightare linne, klippa ill lite och sen ha som förlängare.

Kiwikatt
0

#10 De var suveräna, men upplevde som sagt att de förlängde lite för mkt än så länge :)

[jnordstrom]
0

Jag köpte mina första byxor i v 20 men var gravid i somras så gick mest i klänningar så därför jag köpte dom så sent :)

Wida
1

Jag tror jag var i v 12 när jag köpte första byxorna, magen var så öm att jag inte kunde ha mina vanliga byxor!

soundtrack
0

Idag gjorde jag min första tur på H&Ms mammaavdelning. Köpte ett par vanliga tights då jag inte kan ha mina längre, dom skaver in i magen… Hittade även en superfin topp som fick följa med hem som jag nog kommer kunna använda även som ogravid :) Sen har jag beställt hem midjeförlängaren som Kiwikatt tipsade om i #10, för nu börjar det bli trångt även i byxorna med lägst midja…

Kiwikatt
0

#16 Vilken vecka är du i?

Praefatio
1

Känner mig rätt lyckligt lottad som blivit gravid nu, och kommer vara som störst i vår och sommar. Kommer kunna ha många av mina sommarklänningar och vår/sommar-toppar. Det enda jag blir tvungen att köpa är en kofta av något slag och minst två par mammaleggings. Kan tänka mig att det blir dyrt för den som måste ha full vintermundering med jacka, ordentliga tröjor, byxor, långisar…

soundtrack
1

#16 13 (12+3)

[WickedAlly]
1

#18 att vara preggo i Skåne under vintern är helt okej, men att bo längre upp måste bli dyrt :o eller ja, det blir väl vad man gör det till iofs. Jag kan till stora förvåning fortfarande ha min vinterjacka. Finns fördelar med att ha varit tjock tidigare. Nu i vecka 30 så är jag fortfarande smalare än vad jag var för ett år sedan, innan jag började gå ned i vikt. Trodde aldrig jag skulle vara glad över min tidigare fetma ^^

MusCarro
0

Var höggravid de varmaste månaderna så körde på avklippta mjukisar (så de blev shorts) och linnen/t-shirtar 😃

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

Kiwikatt
0

#19 Just det :P det var ju oss det bara skilde ett par dagar på