Gravid iFokus

Gravid

Etikettkänsliga-situationer
Läst 1179 ggr
dizzysister
0

Gravid? Orolig!

Hej!

Jag vet inte riktigt vilken iFokus sida jag ska vända mig till och vilken rubrik jag ska ha!

Men det är nämligen så att jag är lite smått orolig ang om jag är gravid eller inte.
Jag och min man har ett tag nu försökt få ett till barn (andra barnet). Än så länge har jag haft oregelbunden mens, men blött har jag gjort tillslut. Nu ett tag har jag haft en känsla av att jag känner väldigt små sparkar och kullerbyttor nån gång ibland… Eller ja, det är väldigt likt iaf…
Jag har gjort gravidtest men dom har visat negativt varje gång…
Kan det vara nått som är fel eller finns det bubbel i magen som kan likna det?

Tacksam för svar!

OlgaMaria
0

Hur länge sen var det du hade mens? Har du några andra symptom som får dig att misstänka att du är gravid?

Fosterrörelser brukar man inte kunna känna förrän tidigast vecka 16-17, men oftast senare, alltså en bra bit in i graviditeten.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Bara Anna
0

Om ALLA grav. test har visat negativt så är du med största sannorlikhet inte gravid. Framför allt om du inte har haft övriga symptom som går med så att säga: Illamående, ömma bröst, trötthet etc…. De första diffusa rörelserna känner du inte förrän tidigast v16 ungeför. Möjligen så kan du känna tarmrörelser då livmodern utvidgar sig.

Mitt tips till dig skulle vara att så fort som möjligt ta kontakt med din vårdcentral som kan ta ett blodprov på dig och där en gång för alla fastställa om du är gravid! Tror tom att det är gratis.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

dizzysister
0

Med mitt första barn kände jag redan lite efter att det gått 2 månader så jag va tidig då att få känna… Halv ömma bröst har jag haft (hade inte alls det med mitt första). Har hört förr att dom visat fel för folk…

Men jag hoppas att jag inte är gravid just för att jag blöder. Nä men antagligen är jag inte gravid, ville bara höra om någon hört någon annan som haft samma sak som jag.

Men slipper nog oroa mig och fortsätta försöka :)

Tina-A
1

Det finns något som kallas fantomsparkar och det hade jag massvis av när dottern var 10-11-12 månader, det kändes preciiiis som en bebis där inne. Sparkade hej vilt! Men det är tarmrörelser så visst finns fenomenet du beskriver ,att det känns som sparkar och rörelser utan att det är det.

Antagligen är du inte gravid, jag skulle säga med 99% säkerhet precis som graviditetstesten säger. Men visst finns det den där procenten. Du kan alltid kontakta BM och be om att göra ett ultraljud (som du betalar själv förstås) för att garantera att det inte är något där i magen. Men då skulle jag nästan vänta tills jag upptäckte att magen började växa lite, så jag kände mig mer säker på min sak.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

JeFo
0

Jag har två barn och väntar nr 3 nu. Jag har, när jag inte är gravid, något i magen som rör sig och känns som en bebis ibland. Är ganska smal så även läkare har reagerat ibland. Kroppspulsådern kan klappa på bra så det känns mysko. Vad det är som rör sig och åker upp och ner, för det känner jag med handen, vet jag inte riktigt vad det är. Alltid haft så….