Mens efter förlossningen?
Jag födde för 4.5 månader sedan och har de senaste dagarna haft som rosafärgade flytningar. Kan det vara mensen som är på väg tillbaka? Jag satte in en kopparspiral för en månad sen, vet inte om det gör någon skillnad. Hur såg er mens ut när den kom tillbaka? Var den som vanligt eller började den med såhär lite?
Det kan säkert vara mensen, hur mycket ammar du?
Min kom tillbaka efter ca 8 månader, har för mig att det var lite mindre än vanligt. Började amma sällan då och då kom mensen direkt!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Det kan vara, men det kan lika gärna vara mellanblödningar, eller vad man ska kalla det. Sen jag satte i min hormonspiral för lite mer än 1 månad sedan har jag hunnit med 2 småblödningar, inte mycket mer än lite rosa som sen övergår till brunt i ett par dagar. 🤓Min gosse är ju lika gammal som din.
Min kom tillbaka efter 6 veckor var som vanligt fast mindre mens värk
Dottern är 7, 5 månad och fortfarande ingen mens. Jag har bytt bort två amningar mot mat/gröt.
/Christine

Jag helammade ofta både dag och natt och fick tillbaka mensen efter tre månader. Den var precis som vanligt och regelbunden. Hmm kanske lite mindre den allra första gången iofs men inte mycket mindre.
Jag helammar, ungefär varje 2-3 timmar även på natten. #2 Det låter precis som det jag har. Kanske det har med spiralen att göra då. Jag känner av den fortfarande också, inte riktigt så den gör ont men nästan. Jag ska på efterkoll snart så då kan jag fråga gynekologen.

Fick första mensen när sonen var 8 mån. Mindre än normalt o väldigt oregelbundet. Ägglossningen var inte tillbaks förrän sonen var närmare 1,5 år och då hade jag två normala mens o sen var jag gravid igen. :P Ammat sonen mkt hela vägen o det var när vi helt slutade nattamma som ägglossningen kom tillbaks.
Efter första sonen fick jag tillbaka den efter fyra veckor och det var rejält!
Ingen mens i sikte här ännu, skönt! E är ganska precis 7 månader, äter fast föda och jag ammar bara en gång på natten sedan 2-3 veckor tillbaka.