Gravid iFokus

Gravid

Etikettandra-trimestern
Läst 2424 ggr
Kiwikatt
1

Rörelser i magen?

När kände ni de första rörelserna i magen (vilken vecka)?

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

jmkforlajjf
0

Jag var i vecka 25 eller 26 :-)

Kiwikatt
0

#1 Ingenting innan dess? Typ kittlingar?

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

[Thiah]
0

V16 kände jag lite smått av fladder. Efter v18 blev det tydligare och tydligarr hela tiden

ChristineL
0

Runt vecka 16-17

[WickedAlly]
0

Vecka 16-17 kände jag fladder och småbuffar, sen riktiga sparkar kom i vecka 20.

Kiwikatt
0

Jag känner fladder redan, går snart in i vecka 13. Igår och idag har det känts jättetydligt 😊 Å andra sidan är det andra graviditeten nu (men första barnet) så det kan ju vara därför det känns så tydligt redan. Dessutom syns det mycket mer denna gången! Ser ut nu som jag gjorde i vecka 18 sist…

jmkforlajjf
1

#2 jag tror jag kunde känna lite lite fladder innan, men jag tog de mer som tarmrörelse haha :P

ChristineL
0

Jag kände också vissa grejer innan jag var helt säker, men det tolkade jag som tarmrörelser.

PogoPedagog
1

Båda gånger började jag känna det runt v 16. Första gången kändes det precis som nervryckningar i huden. Andra gången bara som svaga sparkar nu när jag vet hur det känns.

Zvintos
0

Första lilla fladdret kände jag i vecka 14. Sen dröjde det ett par veckor tills det blev lite mer regelbundna och starkare känningar.

JossanH
0

Jag kände första sparken när jag precis hade gått 20v och det var när jag utpumpad kom hem efter en konsert med mitt favoritband. Så det kändes extra bra ;) Eftersom jag har en väldigt bubblig och pratig mage så tolkade jag inget annat som rörelser innan dess. Det var en tydlig spark :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

JeFo
1

Hade precis som många andra lite fladder men första sparken som inte gick att ta miste på var v 17. Efter det blev det bara mer och mer och hårdare och hårdare. V 29 nu och magen far åt alla möjliga håll 😀