Gravid iFokus

Gravid

Etikettbarnlängtan
Läst 1465 ggr
Luisa88
0

Vad ska man göra?!

Jag vet inte riktigt hur/vad jag ska göra.. I sept 2013 fick ja veta att jag var gravid, helt oplanerat.. Vi valde att behålla barnet men det slutade i MA i v 13 barnet hade dött i v 9.. Både han och jag vill försöka igen, men han vill om något år och jag vill nu.. Jag går å tänker på de konstant men jag kan ju inte tvinga han till något han inte vill men ja vet inte va ja ska göra…

Djurälskaren87
0

lider verkligen med dig, har han sagt varför han inte vill nu? tyvärr så är de ju svårt om sin partner inte riktigt vill,enligt mig skall båda vilja men tycker ni pratar igenom allting noga om varför han inte vill och hur ni skall kunna lösa det:)

Beate
0

Beklagar missfallet, jag gick igenom ett MA förra vintern. Jobbigt. När hände missfallet? Jag tror det kan vara bra att låta det gå lite tid innan man försöker igen. Både för att bearbeta händelsen och för att låta kroppen komma i balans igen, man har ju ändå varit gravid i 2-3 månader. 

Kanske känns det bättre lite längre fram och ni kan mötas halvvägs i tidsplaneringen. Ett år är lång tid men ett halvår? Kanske bra med bebisverkstad under försommaren så att ni får en lite bebis i början på 2015? 🙂

Lycka till!

Luisa88
0

Han funderar väl på det här med jobb och så och sen va vi inte tillsammans speciellt länge innan vi blev gravid då det var helt oplanerat.. Fick ma i november å få va ja i v 13.. Började bara blöda, ingen smärta alls och alla gravidsymptom fanns.. Nu känner ja meat bara att ja vill "göra om och göra rätt"…