Barn när när man är trött.
Jag har sen jag kom in i tonåren haft problem med trött. Det yttrar sig att jag inte orkar med lika mycket som andra, gäspar stendigt och vid flera dagars anträngning så behöver jag ta igne det.
Nu är jag nyfiken på hur ert liv såg ut innan ni skaffade barn? Hade ni heltidsjobb? var sjukskriven?
Har ni några sjukdomar eller skillnader från "Normen" och hur tycker ni det funkat för er?
Jag har också problem med trötthet och numera vet jag att det är på grund av utmattade binjurar och vävnadshypotyreos, men det visste jag inte från början. I vilket fall så har jag valt bort barn eftersom jag inser att jag aldrig skulle orka med barn ens under de bästa omständigheter och skulle jag ha fått ett barn som inte sov eller som var sjukt eller hade speciella behov så hade jag inte haft en chans att reda ut det och det hade förmodligen gjort mig så sjuk att jag inte kunnat ta hand om själv ens.
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"
jag har div olika funktionshinder och sjukdomar men vi försöker ändå
Anledningarna
Min man är frisk och jag har förbättrats sen jag fått diagnos på allt av det.
Däremot kan jag än så länge inte säga hur det är att ha barn och ha problem för så långt har vi inte kommit.
l'm back
När vår dotter kom så var jag (är fortfarande) sjukskriven. Jag har EDS (Ehlers Danlos Syndrom) vilket är en ledsjukdom som innebär kronisk smärta i kroppen och min bästa vän är ett par kryckor de dagar smärtan vill sig illa, det förvärrades med en förlossning. Visst blir man trött av att ha småbarn, vem blir inte det men när man väl fått in rutin vilket kan ta månader så går allt gallant. Nu är jag gravid igen och även om jag vill ha många barn har jag börjat överväga ifall jag är färdig efter att jag fött krabbaten i magen mest för att jag inte vet hur mycket till mina leder kan hantera och chansa med att skaffa fler efter detta kan innebära att jag hamnar i rullstol vilket jag inte vill. Bortsätt från smärtan jag har går allt dock gallant just nu.

#4 Är det bättre för EDS-sjuka med kejsarsnitt tror du? Då behöver ju inte kroppen jobba skiten ur sig vid en förlossning?
#5 Det är det säkert, hade varit bättre för mig i alla fall, men keksarsnitt är inget man kan välja själv utan det är förlossningspersonalens beslut om det behövs göras. Dock ska man komma ihåg att en graviditet sliter på lederna det med.

#6 Men kan du få snitt vid nästa förlossning tror du? Man kan ju alltid försöka resonera med dem iaf:P
#7 Svårt att svara på men tror inte det. Fick förklarat innan vår dotter föddes att för kejsarsnitt krävs väldigt goda skäl.