innan förlossningen
Vad hände med era kroppar innan förlossningen? Reagera den på något särskilt sätt? Nu menar jag både fysiskt och psykiskt! Dela med er om ni vill!
Vet inte riktigt hur du menar nu, när innan förlossningen? Det hände ingenting särskilt med min kropp fysiskt sett, mentalt var jag väldigt lugn. Fick beröm av barnmorskan och sköterskorna att jag var så lugn, dom trodde det var andra eller tredje barnet och det var första :P
/Christine
Jag har hört så mycket av olika kvinnor om hur deras kroppar på ett eller annat sätt förbereder sig för förlossningen utan att dom själva just då förstod de. Många berättar om väldig diarre dagarna innan, andra om hur gravid besvären försvann ett dygn innan osv!:) Tycker de är så intressant att höra då alla verkligen har sin upplevelse :) Men vad härligt att kunna behålla lugnet! De måste underlättar så mycket annat om man inte stressa upp sig?:)
Aha! Nej, såhär 6, 5 månad efteråt kan jag inte komma på nånting, hon kom 2 veckor före bf och jag var ju snarare beredd på att gå över två veckor :P Diarré hade jag däremot hela natten innan hon kom, men då hade vattnet gått och jag hade förvärkar så jag visste ju redan att det var på g.
Men ja, jätteskönt att jag behöll lugnet, jag hade läst mycket om dyktekniken och varit på profylaxkurs vilket säkert hjälpte till.
/Christine
Detta med att man tömmer sig då det börjar närma sig är väldigt vanligt. Jag tror det är kroppens egen lavemangfunktion som träder ikraft för att tarmen skall vara tömd innan barnet kommer, för att det ska få bättre plats.

Jag märkte inget dygnet innan. Skottade snö och körde på som vanligt. Sedan gick vattnet mitt i natten.
Med mina första två gick slemproppen på kvällen sen har det satt igång på natten och då har jag tömt tarmen. :-) sen nu med nr tre så så var jag darriig några dagar innan så jah trodde jag fått högt blodtryck så fick en extra kontroll men allt var bra sen nästa morgon tömde jag tarmen heeelt och sen var det igång så antagligen därför jag har vart så darrig några dagar innan.
Jag kan inte komma på nåt som gjort att jag tänkt att det varit på gång, det har varit som vanligt fram tills värkarna startat.

Stod och sålde på en marknad både dagen förlossningen startade och dagen innan. Märket ingenting förrän vattnet gick när jag hade lagt mig på kvällen.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar