Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2056 ggr
Titanic
0

Hur ska man förklara

Alltså. Jag bara undrar..

Alltså. Skrattande

´Det kan ju komma upp en fråga - hur kom det in dit. Och barnet som ska bli storasyskon är typ 2 år? Hur ska man förklara då då? :O

Alltså, det är la lite för tidigt?

Anterrabae
0

Jag tror att det bästa är att säga som det är, på ett enkelt sätt utan att gå in på för mycket detaljer.

Typ pappa har frön, och inne i mamma så finns ägg och tillsammans blir det en bebis..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Titanic
0

ja, men om dom typ frågar "men ni måste väl göre något speciellt för det?"

:P

Annette
0

Det tror jag inte en 2-åring frågar. Detaljer får vänta tills de blivit äldre och kan förstå vad det är man förklarar.

Titanic
0

Du TROR inte det, men du vet inte? :P

bubbelbubbel
0

jag tvivlar på att en tvååring skulle fråga om man måste göra nånting speciellt för att barn ska bli till, dom är nog bara mest intresserade av vad som är i magen.

Greizy
0

Jag som jobbar som barnskötare har aldrig hört från någon av barnen, eller deras föräldrar att funderingarna varit så utvecklade som att fråga vad man måste göra.

Dom nöjer sig med att veta vad det är eller med det simpla svaret att pappan her celler och mamman har ägg, som tillsammans blir barn. Som någon sa tidigare.

Anterrabae
0

det är först när barnen kommer upp i ålder som de kan fundera på vad sex är.. tidigare är det alldeles för abstrakt.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

jn84
0

Haha!  Häromdagen när jag åkte buss så var det en drygt 3-åring flicka som åkte med sin pappa. Och helt plötsligt frågade hon hur barn blev till. Pappan blev nog lite generad och bytte snabbt samtalsämne. Och jag kunde inte låta bli att fnissa lite bakom ryggstödet ;)

skrollan
0

vad gulligt ;)

Titanic
0

GAH :D

jag med en gång, fast ja bah "HUR BLIR DET BARN?!"

dom andra bah "*LOL*"

pappa bah "men det tar vi sen

jag bah "NEE NUU!!!

xD