inga sammandragningar
Jag är i vecka 32 (31+3) och jag var hos bm i måndags och allt såg jätte bra ut men jag glömde ta upp det att jag inte har några sammandragningar! När kom era sammandragningar? Min bebis har redan lagt sig med huvudet neråt i bäckenet (kan ju fortfarande snurra runt men ändå) Tycker jag borde ha sammandragningar nu i allafall enligt böckerna =/
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Jösses, var glad för att du inte har några sammandragningar!
Min mamma hade sammandragningar från v.15, jag från runt 30.
/Christine
så det är inget fel om man inte har det? Jag tänker mest att sammandragningarna är ju till för att livmodern ska jobba och träna inför förlossningen och om den inte har gjort det kanske förlossningen blir jätte svår? Eller spelar det ingen roll?
Visst är det så att livmodern tränar genom.sammandragningarNa. Men snälla var glad att du ibte har några. Det kommer säkert inom sin tid. Du har ju flera veckor kvar ;) Jag har haft fruktansvärda sd genom båda mina graviditeter och båda ggr har jag fått bricanylspruta för att stoppa eventuell för tidig fl. Fruktansvärda minnen. Slappna av och njut jag är avis. Min första fl blev väldigt lång och utdragen ändå. Trots alla Sd och jag var inlagd i 3 dagar.
Rosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus.

Jag hade bara sammandragningar som kändes en gång under graviditeten och det var två veckor innan förlossningen. Min förlossning gick fort, 6 timmar totalt och då vände hon sig inte så det fick avslutas med sugklocka annars hade det gått ännu fortare.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Jag kände inte av en enda sammandragning innan det var dags för förlossning. Har tre barn och har gått över beräknat varje gång (10, 15 och 4 dgr). Så det är nog väldigt olika.
Var glad så länge du slipper känna av det du. Livmodern tränar sig ändå.
Mina sammandragningar kom ca 8h efter att vatnnet gått ;)
Jag tror att jag har sammandragningar.. men om jag inte hade känt till vad-de-nu-heter-sammandragningarna så skulle jag nog bara beskrivit det som att då och då blir magen hård och spänd… det gör inte ont iaf, känns bara som sagt spänt då och då… är i v 23…
Jag har inga alls och det är jag glad för =P Är i vecka 37+ nu.
Okej då behöver jag inte oroa mig för att något ska vara fel bara för att jag inte har några SD :) Har mest varit orolig för det :)