Tappar mitt hår!! =(
Hjälp! Jag tappar extremt mycket hår jusst nu. Är i v 12 och det har eskalerat. Hoppas det är normalt, men vill ändå kolla. Kanske blir flintis till Jul 😭
Nja, jag vet inte, har mer läst att man får tjockare och glansigare hår under graviditeten och sen när man ammar så tappar man men det kan säkert vara olika. Är dina värden bra i övrigt?
Normalt så länge det inte verkligen är stora tussar så det blir kala fläckar. Men att hår, hud och naglar ändras är jättevanligt! Tyvärr har du då fått sämre kvalité, jag fick bättre kvalité men tappar allt nu istället, fyra månader efter förlossning…
/Christine
Jag har också fått sämre hårkvalitet nu under min graviditet. Har alltid tappat en del hår, men har ändå haft väldigt tjockt och fint hår. Nu däremot har det blivit tunt och ostyrigt, så det är nog väldigt olika.
Jag skall till min frisör på tisdag så skall snacka med henne om hon märker stor skillnad sen jag var där i början på aug. Men när jag duschat kan jag dra ur hur mkt hår som helst 😕
Pratade med min syster nyss och hon sa att hon tappade med massa hår under graviditeten och ännu mer sen när hon ammade. Jag får nog skaffa mig en snygg möss i förebyggande 😉
Jag tappade mycket i början, men det vände sen :) Så hoppas att det blir samma för dig. Dock är det inte långt tid kvar innan bebben kommer, så då lär jag väl börja tappa igen :P
Jag tappade också jättemycket hår. Min sambo höll på bli galen när det var hår överallt 😛 4 månader efter förlossningen började jag tappa hår igen även fast jag inte ammade men det höll inte i sig lika länge :)
Jag tappade under båda graviditeterna och även under ammandet. Tredje gången nu och det är nog inte liks illa denna gången! Men de två första rasade det av. Fick typ bebishår i tinningarna som det tog bra tid att få tillbaka till det normala. Väntar man en tjej så ska ju denna ta mammans skönhet sägs det ;-) Mina första två var tjejer!
Jag hade de finaste naglar och hår som jag haft i mitt liv när jag var gravid.. Under amningen bara rasade det! Var hemskt! Hår, hud och naglar blir som sagt ofta väldigt påverkade.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag får klippa det en bit och klippa upp det lite så ser det inte så tunt ut =)