Frågeformulär, inskrivning?
Har läst att flera som kommit till förlossningen fått typ ett frågeformulär, eller fått frågor ställda av barnmorskan om önskemål och sånt om förlossningen. Hur många här har fått ett sånt eller blivit tillfrågade? Fick ni ett inskrivningssamtal? Visserligen hade jag inte kunnat svara på några frågor men någon form av samtal borde de väl ha erbjudit, eller?
Nåt frågeformulär fick jag då inte. Jag tror att bm läste igenom journalen och förlossningsbrevet under tiden jag låg med ctg när vi precis kommit in så hon kollade bara av med mig att jag kände som jag gjorde.
/Christine
Jag fick inte heller något frågeformulär, aldrig hört om det.. :/
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag fick inte heller något frågeformulär. Dom frågade om jag hade något förlossningsbrev när jag kom in och eftersom jag inte hade det så frågade dom under förlossningen hur jag ville ha det.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Jag fick ett samt tusentals frågor av BM om bla min hälsa, mina eventuella alkohol vanor, eventuell rökning, ekonomi, boende, släkt mm. Jag sattes inför korsförhör kändes det som, allra viktigast och största ämnet BM fråga ingående om var ekonomi, jobb och släkt. Fick nästintill dra upp hela mitt privatliv.
#5 TS menade ett inskrivningssamtal på förlossningen, inte det inskrivningssamtal man får hos MVC i början av graviditeten. Första samtalet hos MVC är ju något av ett korsförhör, men det beror nog mest på hur BM ställer frågorna.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
#6 Jaha, missade nog ordet "förlossning". 😃
Men fick ett papper där med med frågor att besvara om önskemål vid förlossning mm. Blev också frågad en hel del under hela tiden jag var där vid förlossningen och när jag inte kunde svara gjorde min man det.
Kom en barnmorska och satte sig vid sängkanten och ställde en del frågor också samt förklara hur allt kommer gå till.
De försökte få mig att skriva under något undersökningmaterial också liknande sånt man skriver under om man godtar att ens blodprov används vid studier. Men jag kasta det pappret på golvet för med de värkarna jag hade var jag inte på humör.
Nope knappt några frågor alls
De frågade på förlossningen om jag fortfarande kände som jag hade skrivit i brevet. Däremot efter förlossningen fick jag med ett papper ner till BBlättvård för att svara på hur jag upplevt allt och om jag hade några klagomål.
Fick under förlossning frågor på hur dom skulle göra för att underlätta för mig. Men inget papper innan att skriva/fylla i, blev ändå igångsatt och borde isf fått något då, men verkade inte finnas. Utan dom frågade efterhand som tiden gick lite frågor om underlättning och gav förslag. Fick dock ett störigt papper om en undersökning för forskning om preeklampsi att dom ville undersöka och ta prover på moderkakan & navelsträngen efter FL pga. den svåra havanskeskapsförgiftningen jag utvecklat. Var INTE roligt att få ett sånt papper när man hade värkar utan pauser och kunde inte läsa eller koncentrera mig, så skrev bara på tillslut på inrådan av sambon som hade läst igenom ;) Så inga papper under FL önskas denna gången ;)
Jag läser till barnmorska. På förlossningen läser man dels igenom papper från MVC och ev förlossningsbrev. Sedan brukar vi alltid stämma av med den födande kvinnan hur hon vill ha det med smärtlindring etc och ev andra önskemål, alltså ett litet inskrivningssamtal. Är man förstföderska så kanske man ändrar sig i vissa avseende när man väl komme rdit och har ont, iallafall avseende smärtlindring…