Magens storlek
Jag har tagit 3 graviditetstester och plusat på alla men är ändå inte övertygad. Nu har jag fått för mig att min mage blivit mindre vilket oroar mig. Enligt BM ska jag vara i vecka 15 nu tror jag, får gå på det hon säger tills ultraljud är gjort.
Men min mage har bara en liten bulle och inte alls lika stor som de bilder jag sätt på nätet.
Oroar jag mig i onödan kanske?
Fast ingen ser likadan ut.. Man kan inte jämföra med andra, för vissa syns det i vecka 13 och för andra kan det dröja till vecka 18…

Tror knappt jag hade någon alls att visa då, det beror ju på så mycket. Vilken vinkel livmodern har, hur mycket magmuskler man har, hur mycket fett, hur mycket svullnad t.ex.
ibörjan svullnar man, dvs inte är någon bebis mage för den är för liten sen avtar svullnaden och bebismage framträder försiktigt.
När min mamma vänta min storebror så såg man inte att hon var gravid alls. Finns bilder precis veckorna innan han är född och mamma ser bara ut att ha lagt på sig lite hull om magen, inte alls någon bebismage alls!
Mamma fick förklringen att min bror växte innåt? Mamma kunde alltså bära vanliga kläder bara någon storlek större ;D
När jag låg i mammas mage fick hon en kalaskula! Så det varierar även från graviditet till graviditet
min släkting var i 5:e mån innan hon blev varse att hon var gravid, dvs ingen mage, blödning varje mån och noll problem. En kompis blev stor som ett hus direkt och gick upp över 30kg(mkt vätska) under hela graviditeten.
Alla är olika och varje graviditet är unik, så det är dumt att jämföra med andra för ingen är den andra lik. Vet det är svårt men tjänar inget till.
Din mage kommer växa o bli lagom för din kropp.
Lycka till med UL
.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Med min son syntes det inte förrän runt v.20 & missbrukade en hel del graviditetstest i början 
Vet att när vi skulle på UL i v.18 var jag skit nervös för att det inte skulle ligga något där inne & det kändes lite pinsamt när jag tänkte på det när jag låg på bordet att tänk så hittar dom inget, haha! Men såklart låg där en lite filur inne
Det är så olika för alla hur stor mage man får, min blev inte så stor, utan helt lagom kändes det som, även om den var lite ivägen i slutet. :)
Lycka till på UL;et!
Mvh,
-C
Jag är i v. 15 (14+3) och inte syns min mage så himla mycket ännu. Värst är det mot kvällen då den ska samsas med fulla tarmar :P Bilden är tagen på morgonen innan jag ätit.
Rätt logiskt egentligen om man är väldigt smal att inte magen syns snabbt, då den bara i v 20 når upp till naveln:) Så din mage kommer nog att komma snart!:)
Livmodern börjar inte ens komma upp ur bäckenet förrän runt vecka 13 någonting så det är ju inte alls konstigt att man inte har någon mage/liten mage i början 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag e i vecka15 just nu o det ha sett lite små skumt ut innan för jag ha bara haft som en liten "fett klump" nedersta magen men nu ha den börjat bli mer rundad o ta form, de kommer eller så kanske du e en av dem som de inte alls syns mycket på! :)
Jag är nu någonstans mellan slutet på v15 till slutet av vecka 17 (varken vi eller barnmorskan kan säga mer exakt då jag inte hann få någon mens efter att ha slutat med p-piller) & jag kan inte säga att det direkt syns något på mig än. Jag & sambon ser framförallt när jag ligger ner & när jag är kissnödig :P Men jag har redan sett min lilla knodd på ul, gjort av min granne som är veterinär ;) så jag vet att den finns där!
Jag är jättesmal om just magen. I övrigt är min kropp normal men just midjan har jag alltid haft jätte smal. Jag går in i v13 imorgon och på mig ser man redan magen! Tror dock detta beror på att jag var tunn om magen innan.
#11 Samma här. Eller midjan är inte supersmal men magen har alltid varit helt platt eller tom gått inåt. Går strax in i vecka tolv och på mig syns det.
Fick höra igår att jag hade fått gullig mage :)