Kissnödig
Är bara i vecka 4-5. Kan man vara såhär kissnödig redan eller har jag fått urinvägsinfektion eller något? Vaknade och var tvungen att kissa och nu är jag så kissnödig igen så det är jobbigt. Har inte ens druckit något…
golf.ifokus.se
Jag var mest kissnödig hela tiden, folk sa att det brukade släppa efter v.12 för att sedan komma tillbaka igen, men nä, det släppte då aldrig. Testa för uvi, det är inte kul om det blir ordentligt.
/Christine
Jag märkte också ökad kissnödighet direkt när jag blev gravid, helt galet faktisk! Hur kan det lilla trycka på så mycket så tidigt?? Vaknar 1-2 ggr/natt och måste kissa.. nu är jag i v 16 och tycker det har blivit lite bättre senaste veckorna..
Var helt nojig i fredags också när jag skulle på bio och se Gatsby som var 2,5 h lång… men det gick bra! 😃

Jag har kissat 3 ggr idag och är kissnödig igen. Funderar på att hålla mig och hoppas att det går över :)
golf.ifokus.se
Jag var kissnödig hela första trimestern, sen blev det bättre fram tills tredje trimestern ungefär. Var uppe 2-3 ggr per natt omkring vecka 5 minns jag. Har för mig att blodvolymen ökar och att det i sin tur leder till att man producerar mer kiss.
#4 - Du ska absolut inte hålla dig! Då ökar risken för uvi plus att njurarna tar stryk, gå på toa, sätt dig ner och slappna av ordentligt, sitt kvar även om du känner dig färdig, det brukar komma några droppar till då.
/Christine
Precis i början kissade jag 20 gånger om dagen tror jag, rätt jobbigt när jag var på jobbet och inte kunde gå ifrån precis när det passade.
Jag fick höra att det är pga den ökade hormonhalten men hur det hänger ihop har jag ingen aning om.
Förutom att det var jobbigt på jobbet så tyckte jag att det kändes som att kroppen rensade sig själv lite, ingen aning om varför jag kände så dock, kanske för att det skulle bli mindre jobbigt :P
Nu i v 8 är jag nog nere på 10 gånger om dagen så det minskade rätt fort för mig :)
Jag kissar en gång i timmen dygnet runt och har gjort sen ca tredje trimestern började, innan dess var det varannan timme dygnet runt ;)

Jag har bara kissat två gånger sen jag kom till jobbet :-) Har dock en svidande mensvärk. Hoppas det är för att det växer…
golf.ifokus.se
Jag har insett att jag i princip bodde på toa i nio månader, en vecka efter förlossningen och jag springer inte alls lika mycket.
Jag är knappt kissnödig alls den här graviditeten, behöver oftast inte gå upp på nätterna heller och om det behövs är det bara en gång. Men förra graviditeten var jag på toa konstant typ från dag ett.
Jag vaknar mitt i natten och går jag då inte upp på toa direkt kissar jag nästan ner mig… Har ALDRIG vaknat av att jag varit kissnödig och nu gör jag det flera gånger per natt! Har varit så sedan v 6 och jag är i v 11 nu