Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3290 ggr
Tatsu
0

Trångt i magen?

Är det någon som nyss har fått barn som kan lugna mig eller bör min dotter ringa och fråga någon barnmorska. Hon ringde ikväll och sa att så fort hon satte sig så pulserade det jätte hårt på magen och det kändes som bäbisen fick svårt att andas, typ panik, bankar och slår eller hur man ska förklara. Hon säger också att det är ett himla liv hela tiden. Hon har bara 4 dagar kvar till tiden går ut och jag har för mig att det var ganska lugnt på slutet. Men det är ju 16 år sedan jag fick barn så jag har glömt hur det var.

lisette
0

hsde nog ringt förlossningen för att vara på den säkra sidan

lisette
0

hsde nog ringt förlossningen för att vara på den säkra sidan

Annette
0

Är det sådan fart på barnet så tror inte jag det är någon fara. Men för att hon skall känna sig lugn är det ju bra att ringa en barnmorska eller förlossningen.

[Anna-N]
0

Här var det livat in i sista stund före förlossningen. På slutet (sista dagarna) tryckte barnet väldigt mot magen så det tror jag inte är ngt konstigt.

När det bara är 4 dgr kvar skulle  jag nog ringa förlossningen alt. MVC om jag märkte att ngt blev annorlunda mot vad det varit…Bättre det säkra före det osäkra.

Tatsu
0

Tack för era råd, jag har pratat med dottern senare ikväll och det hade lugnat ner sig. Gå och lägg dig mamma för det ska jag göra var det svar jag fick. Så vi gör väl så och gissa vem som kommer att sova dåligt och ringa tidigt imorgon.Hon blir nog jätteless på mig, men det ju inte varje dag man ska bli mormor.
Godnatt och sovgott allihop.

lisette
0

stackars dig tatsu… kan tänka mig att du är nervös.

Tatsu
0

Min dotter har varit hem idag och var lugn och harmonisk,det verkar vara lugnare i magen idag.
Jag kände en armbåge eller knä som tryckte ut ,helmysigt.
Skrattade när hon satte sig för hon fick sitta så brett med benen för att magen skulle få plats. Den står precis rakt ut och har ramlat ner rejält, hon trodde att det var för att hon hade suttit konstigt igår och klämt ihop stackarn som han sade ifrån. Han som ska bli storebror som är 4 år hade varit och köpt små blöjor och lite annat som skulle med till BB. Han har talat om för mormor att bäbisen simmar inne i magen. -för han kan det, sa han viktigt till mig. Sedan sa han att han ligger och håller i sina tår. De har varit och gjort ett tillväxt test pga att storebror vägde nästan 5 kg, bara för att kolla så inte denna bäbis är jätte stor, förra förlossningen var jättejobbig hon bröt till och med svanskotan, vilket jag aldrig hört förut men tydligen kunde det bli så.
Jag längtar tills det är över och jag får snusa på den lille.

Annette
0

Jag tror det är nervösare att få barnbarn. När man själv är gravid är man så inne i det, men att bara stå bredvid kan inte vara lätt.

Tatsu
0

Det är nog så, men jag har haft två besvärliga förlossningar själv och är allmänt orolig.

Annette
0

Min mamma hade också besvärliga förlossningar, medan mina var väldigt bra, trots att den äldste låg fel.