sea band
är det någon som har bra tips på illamånade.. jag mår mycket illa och jag är bara i vecka 6-7.
håller på att testar sea band men jag skulle vilja ha mer tips och råd om hur man kan få äta… (min första graviditet)
Sambon som är gravid mår mycket illa hon med.
Det enda jagg kan förmedla till dig via vad jag vet att hon gör är.
Sea band.
Äta det första du gör när du gått upp, var försiktig med vätska.
Äta regelbundet, ofta. Frokost kl 7, frukt kl 9 lunch kl 10:30 smörgås kl 13, fika kl 15 kvällsmat kl 16:30 något lätt 19:00
Ungefär äta sju gånger om daagen och lite mindre varje gång istället.
Ingefärs te, eller dricka på ingefära verkar ge efekt ca 30 min efter man druckit det.
Det är de tipsen jag kan komma med, ev att ta en åksjuke tablett.
Är det riktigt illa kontakta en läkara för att få bättre preparat.
Jag hade världens illamående och blev inlagd när jag inte hade fått behålla varken näring eller vätska på 2dagar, tyckte jag hade testat allt.
Väl inne på sjukhuset fick jag både postafen (åksjuketablett), propovan (stolpiller) och akupunktur + uppvätskning.
För mig har det hjälpt jättemkt, tror det var akupunkturen som gjorde det mesta, fråga din BM om akupunktur kanske kan vara något för dig.
Annars så är det precis som det skrivits ät regelbundet, ofta och lite. I början åt jag innan jag klev ur sängen men då det inte har någon effekt på mig längre så kan jag lika väl gå upp och äta.
Hoppas illamåendet släpper snart!
jag ligger inne och får skit bra hjälp just nu..:D äteer mycket smått.
jag hade inte fått behålla något på 7 dagar innan jag åkte in..
försöker med allt men tycker det hjälper dåligt
Funkar sea band på dig?

Prostafen fumkade bra för mig. Men jag levde på hemmagjirda shakes första 15 veckorna. Muxa mjölk, yoghurt, frysta eller färska bär/frukt. Blanda ev i sojamjöl för proteiner. Mixa. Gott.
Jag tålde inte stekt o fet mat eller kött. Skitjobbigt i grillsässongen. :)
sea-band funkade inte på mig.. jag kan inte heller käka stekt eller fet mat.. och tack och lov är det typ vinter nu och ingen grillar nu..

Jag är i vecka 18 och mår fortfarande illa och kräks varje dag.Har provat seaband men märkte ingen skillnad alls, så jag gav upp.
Har oftast svårt att äta, så det blir vad det blir… tycker att det går lättare med kall mat som inte luktar.
Ska nu få prova akupunktur via MVC, så jag hoppas att det hjälper.

Kokta grönsaker brukar vara lättätit. Blomkål, broccoli, morötter, sötpotatis osv.
jag hoppas min illa månde släpper snart.. oftast håller det i sig i 3 månader och det går jag in i dag… hoppas hoppas
Det som hjälper mig mot illa mående är vanligt vichy-vatten. Det fick jag reda på av min mormor! Som hon fick lära sig av sin mamma…. Det funkar
Många Goa Kramar
Annisangel
måste jag testa.. bra tips
#11 Gör det, det är nog inte så gott men det hjälper, små klunkar under dagen! 
Många Goa Kramar
Annisangel
okeej.. nej jag tycker det smakar bläää
#13 Förstår dig!!
Många Goa Kramar
Annisangel
Jag har morgonillamående mest, lite på kvällen efter maten men annars på morgonen, mot det tar jag en "Postafen" åksjuketablett varje kväll innan jag lägger mig, den har 12 timmars verkan och man blir dåsig av den, så då sover och och när jag vaknar håller den fortf så jag mår inte direkt illa och hinner få i mig frukost (vilket tar bort mitt illamående iaf), svårt att få i sig frukost illamående annars! :) Dom är räddarna i nöden ;)
#15, jag har testat dom. och jag fick dom inte till att funka… men det är bättre för mig nu
Tugga på isbitar!!! När jag väntade min lilla tjej så funkade det jätte bra! 
sen dom här "må-illa-banden" på apoketet är också jätte bra, hade dom på dygnet runt dom första månderna ^^
Lycka till!!
alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet
dom funkar inte alls för mig.. testat allt men mår bara dåligt ändå.. längtar tills maj då min ängel får se ljuset första gången
Till alla er som mått illa och fött. Vad har ni fått för sort? Mådde illa som bara den båda gångerna jag väntade tjejerna. Nu är jag gravid igen och känner inget alls!
#19 Mycket illamående Son.
Inte illamående alls flicka.
Mådde aldrig illa alls, fick flicka
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Mådde fruktansvärt illa och fick en flicka.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Har tre barn. Mådde illa när jag väntade flickorna. Mådde toppen då jag väntade sonen.🙂
Mådde riktigt illa med dagliga kräkningar = pojke.
Mådde rätt illa i början och i slutet, fick en pojke.
Loka citron och saltiner (salta kex) var det enda jag kunde äta i två veckor, men nu har jag fått tabletter mot illamåendet utskrivet från läkare så nu går det att äta lite annan "mat" :)