bärsjal eller bärsele ?
Jag avskydde bärselen när sonen var liten, tyckte att den var otymplig. Nu funderar jag på bärsjal, vilket även sägs vara mer ergonomisk.
Vad har ni, fördelar och nackdelar?
Vi hade sjal och sele. Hatade selen, älskade sjalen :-) selen var otymplig och svår för henne att sova i, vi tyckte sjalen var bättre på alla sätt.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Vi har sjal som vi älskar! Tyvärr har den inte blivit så mycket använd i sommar då det varit så varmt, hon är varm, vi är varma, blir ännu varmare om hon ska ligga nära på det viset. Men nu börjar det kanske bli svalare så jag vill iaf börja använda den igen.
/Christine

Jag har en sele. Tycker den är jättebra om jag måste t.ex ett snabbt ärende in i en affär och inte vill ha med mig barnvagnen.
Det bästa med selen tycker jag är att jag behöver aldrig fundera på om jag har knutit rätt eller om den sitter för hårt eller för löst.
Min lilla tjej älskar selen och somnar med en gång när jag sätter henne i den.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Dessutom kommer man ju närmare i sjal ;)
/Christine

Både och ;) Trikå sjal när plutten var som minst och nu bär vi i sele (en pognae). Jättenöjd m båda!
#4 det beror på och det är ju också på gott och ont. Det blir inte riktigt lika varmt i sele och har man en ergonomisk sele, tex en sådan jag har här hemma så sitter bebisen i grodposition med hela kroppen mot föräldern när den är liten :) Det jobbigaste med sjal tycker jag är oron för att bebisen inte ligger bra eller att sjalen inte sitter bra. Annars tycker jag väl att båda har sina för och nackdelar.
Sajtvärd på Iller.ifokus
har haft både och men tyckte det var krångligt att knyta sjalen så köpte ergobärsele och den e super lätt att ta på och man kramas och sitter väldigt thigt och jag bar min ftån 1 månad men har även haft min 2 åring i den när vi vandrat lite lätt. :-)