Ang rätt vecka
Hejsan!
Jag var på UL idag och fick reda på att jag är i v.17+3 (idag) betyder det att jag är i vecka 18 och går in i vecka 19 på Söndag då?
Har så svårt med deras förkortningar och glömde bort att fråga :P
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Japp de stämmer bra det =)
Jepp, det stämmer :) Grattis till att ha sett er lilla bebis!
/Christine
Jag var förvirrad av det där länge. Barnmorskan säger en sak någon annan säger en annan. Men fostret är 17 veckor och 3 dagar gammalt medans du gått 18 veckor.
#2 - Nej, det är 17 fullgågna veckor och 3 dagar in i vecka 18 ;) Hon är gravid i vecka 18 men har gått 17 veckor.
/Christine
Du ser kan det fortfarande inte. Jag ger upp… ungen kommer väl ut så småningom i mitt fall. Tur man har någon här inne som nästan har samma bf datum. Då kan man tjuvkika och kolla vilket vecka man befinner sig i.
Jag kollar bara babycenters app och lägger till +1 ;) Den allra första veckan var fostret 0 veckor och en dag, två dagar osv. Dvs 0+1 dag, gravid i vecka 1. Teoretiskt alltså, det fanns ju inte riktigt nåt foster då. Väldigt förvirrande, men det är alltid roligt att få lägga på en vecka extra ;)
Det är jätteförvirrande, för det säger ju inte hur länge du varit gravid, utan hur lång tid det är kvar till 40+0 :P
/Christine
Okej, då tänkte jag rätt :)
Ja det är förvirrande :P Tur att ni finns till hjälp :)
#5 Jag kan det inte heller, lär mig aldrig =P
Ungen kommen väl ut nån gång ;) haha