Gravid iFokus

Gravid

Etikettlilla-barnet
Läst 3219 ggr
ChristineL
0

Den onda värmecirkeln

Varmt ute - bebis varm - bebis ledsen/arg - bebis blir ännu varmare - bebis blir ännu mer ledsen/arg - man försöker trösta bebis och vara nära - bebis blir ännu varmare - bebis blir ännu mer ledsen/arg osv…

Någon mer än jag som har detta problem? Har varit runt 25-30 grader i ett par dagar och våran annars lugna och harmoniska tjej känner vi inte igen, jätteledsen och höga skrik. Amma funkar för stunden, nappen funkar inte, bärsjalen funkar för stunden, hud mot hud blir för varmt. Det enda som funkade igår var när vi var ute och gick med vagnen, annars sov hon bara korta stunder under dagen.

Destany
0

Japp har det likadant här. Oscar e otroligt skrikig dessa dagarna o vill vara nära o blir då ännu varmare o ännu mer skrikig. Jobbigt för de små med denna värmen. Bvc sa idag att man kunde fukta en trasa med kallt vatten o lägga på pannan så kyldes de ner lite

[Zorita]
0

Oj… 25-30 grader skulle vara varmt? Nu blir jag orolig, under det kommer vi inte här förrän tidigast sent oktober, så det blir många långa månader om bebisen kommer när han ska. Men det kanske är för att det inte varit så varmt för er innan?

ChristineL
0

#1 - Kall trasa kan nog vara en idé! Hade jag inte en tanke på alls, idag har det som tur är varit bättre och hon är sig själv igen.

#2 - Juni har mest varit regnig och blåsig här, nån stekande sol har inte kommit för de sista dagarna. Men man härdas nog snabbare när man bor i varmare länder ;)

JossanH
0

#2 du får tänka på att 25 grader i Sverige inte alls känns på samma sätt som 25 grader i Spanien. Luftfuktighet mm skiljer sig så mycket att 30 grader här nästan blir olidligt medan 35 grader längre söder ut är helt okej.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Zorita]
0

Ja det är sant. Här blir det ju heller inte svalt nån gång, så det blir inga omställningar. Alltså nätterna är också varma, så man kyls aldrig ner på samma sätt. Jag tycker nog 30 grader i Sverige är mycket behagligare än det är här just för att det är mycket svalare i skuggan och på kvällarna. Men för bebisar är nog den här värmen lite enklare att vänja sig vid.