OT födelsedag+fika
Fyller år snart och det är dags för det sedvanliga fikat. Kommer befinna mig i vecka 37 och behöver ha tips på snabbt och lätt fixat fika som i princip passar alla. Jag brukar alltid bjuda på kladdkaka, glass och jordgubbar men så kommer det inte bli i år då jag har sån foglossning att det inte ens är roligt. Så jag vill springa så lite som möjligt. Det är väl ungefär 25 pers som kommer på fika. Någon som har tips?
Köp färdigt! Kräver folk att du ska bjuda på hembakat så har dom inget där att göra :P Du kan faktiskt föda precis när som helst så kanske blir det inget födelsedagsfika alls ;)
/Christine
Jag skulle köpt färdigsaker eller satt sambon på matförberedelserna. Fast jag hade nog inte fixat fika, jag är för ociviliserad för att orka bjuda hem så många människor. Hade tvingat dem att bjuda ut mig eller struntat i det 😛
Funderar faktiskt på att bjuda in föräldrarna och min bror sen får det vara lugnt. Men vet också att jag kommer få höra "ja när ska du firas då?" Och säger jag att jag hoppas det iår så får jag höra tills nästa sommar att ja man vet ju inte med henne om hon ska firas eller inte. Vi fick ju ibte ens komma och hälsa oå när hon fyllde.
#3 Då skulle jag nog sagt "När ni väljer att fira MIG". På ens födelsedag ska man få göra precis som man vill tycker jag. Nog måste det väl vara förståeligt att man inte orkar bjuda på fest när man snart ska föda barn!

Jag mådde riktigt dåligt i mars när jag fyllde år så jag sa helt enkelt att i år brydde jag mig inte om att fira min födelsedag.
Det knorrades en del bland vissa av släktingarna, men det struntade jag i. Mitt och bebisens välmående fick gå före tyckte jag.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Färdiga marängbottnar, grädde, chokladsås och (färska) bär! Sjukt gott och väldigt simpelt, bara att vispa grädde och smeta på en av bottnarna, på med lite chokladsås och sedan nästa botten. Sen mer grädde och toppa med bär och eventuellt lite mer chokladsås (ställ fram resten av tuben om folk vill ha mer chokladsmak). Gubben din kan ju vispa grädden också så slipper du stå upp onödigt länge, det är ju din dag! 😉
Är ni 25 personer så får ni kanske göra två eller tre sådana "fuskpavlovor" för att det ska räcka någorlunda. Dessa tårtor har en tendens att försvinna väldigt snabbt ner i folks magar.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Frida… smart. Vi brukar göra så där på midsommarafton men har bara mosade jordgubbar emellan och grädde och fler jordgubbar på toppen. Kan ju alltid sitta och mossa jordgubbar medans gubben fixar grädden. Kaffet får han löpa med, fyller som tur är under fruntimmersveckan och då brukar det regna. Så det underlättar ju lite att slippa springa runt med kaffe pannan både inne och i trädgården. Det bästa vore om man bara kunde ha sitt kalas ute och någon annanstans än hemma hos sig. Typ ute på kvällen och grilla korv eller nått.