Hej på er :)
Hej på er jag har lite funderingar här.
Jag bor för tillfället i Japan, pluggar Japanska i en språkskola. Jag har ett fast förhållande med en japansk kille i snart 5 månader nu. Vi flyttade ihop i maj (vi bodde dock i samma gästhus/ "sharehouse" innan)
Jag har lite funderingar kring om jag kan vara gravid eller inte… Vi använder dock båda skydd vid sex (Jag äter mini-piller och han använder kondom)
Nu är det såhär: När min mamma var gravid med min storebror och sedan med mig, så har hon vid båda av graviditeterna fått negativa svar från graviditets testen (hon tog några stycken), samt hon hade sin "mens" upp till 6 månaden med oss båda. Däremot när hon blev gravid med min lillebror (det är 19år mellan mig och honom) då svarade testen direkt och hon hade ingen mens vad jag minns …
Jag har börjat fundera på om jag kan vara gravid. Jag har sedan jag kom till Japan (ca 9 månader sedan) gått ner ca 12 kilo. Och sedan hållt mig ganska stabilt i vikt. Jag tror jag har gått upp lite igen, jag har mest bara lagt på mig på magen.
Jag har börjat få sug för kakor och sötsaker igen, samt "kimichi" (koreansk inlagt kål, med chili m.m.) rätt starkt, jag äter normalt inte sånt, men nu äter vi det mer eller mindre varige dag.
Jag har även börjat få humörsvängningar, svettas väldigt mycket (okej det är väääääldigt varmt här just nu, men det var nästan samma i vintras/våras, och det är inte normalt för mig. Mina bröst ömmar lite till och från. Jag får lätt en mindre feber på kvällarna. Speciellt under sista lektionen fördagen i skolan, vilket är väldigt olikt mig. Jag har också konstigt "mens" verk… Samt jag är ofta illamående, inte aå att jag kräks eller så, bara väldigt illamående speciellt på morgonen och innan jag lägger mig.
Vi vill inte direkt gå till läkare för att kola just nu, då det kostar någonstans mellan 10 000- 15 000 yen dvs ca 670- 1030 kr kan till och med vara dyrare då dom kan bestämma pris själva här T_T, och graviditet täcks tydligen inte av den skållade "nationella försäkringen" som dom har här (täcker det mesta annars, drar av 70% av total beloppet).. så en full graviditet ligger på ca 122, 300kr eller något sådant🤦♂️😮.
Så vad tror ni? Kan jag vara gravid, jag har tagit ett test, men det var negativit. Men är fotfarande orolig. Jag är konstigt bubblig i magen med, ibland känns det bara skumt …
Med tanke på att nu skyddar er så bra så skulle jag säga att möjligheten till graviditet är i stort sett eliminerad!
/Christine
Nej, nu nojjar du dig alltför mycket! :) Sluta av med det där och slappna av. Det är osannolikt att du vore gravid med tanke på att det används både piller och kondom!
Då man flyttar ihop är det också väldigt lätt att gå upp i vikt. Det var vad som hände då jag flyttade ihop med min kille. Jag gick upp 10kg under de år vi var tillsammans. Blev mer sugen på att äta, vilket kanske berodde på att jag mådde så bra psykiskt. Jag var tidigare otroligt underviktig och åt väldigt lite. Tyckte inte att mat var gott.
#2 vi bodde ihop innan med, fast i ett sharehouse. Jag sov hos honom då med så :3 …
Nara lite orolig, då jag inte får någon mens med mina mini-piller och innan dess så har jag haft oregelbunden mens…
Men när jag hade p-stav hade jag 2 missfall :/ …
Sugen på konstiga saker kan man väl bli ändå. Knepig i magen kan man bli av sådant som magen inte är van att äta som typ stark mat. Du kanske äter mer nu sen du fick någon att äta med eller så har du helt enkelt bara mer tid för att äta än du hade förut. Tror du nojjar lite! Och bara för att man är gravid behöver man inte ha alla symtom samtidigt. Jag hade ömma brösy några dagar sen försvann det. Illamående i en vecka sen försvann det. Sen har jag mått bra som vanligt typ. Skillnaden är att när hag är hungrig så måste jag äta nu och inte om en stund men sen har jag bytit kost också.