Är jag gravid?
Hejsan! Jag hoppas att jag kommit till rätt forum.
Jag har lite funderingar, jag antar att jag är nojig men eftersom att jag är oerfaren inom detta ämne så måste jag fråga.
Jag har regelbunden mens som kommer den 16-17 varje månad lika så nu i Maj. Den 29 maj hade jag oskyddat sex. 8 juni får jag "mens", dock känns den inte som vanligt, inte lika mycket och endast i 3 dagar varav de två sista är ytterst lite. Den 18 juni får jag en fruktansvärd spänningshuvudvärk (jag har sällan huvudvärk) som inte försvinner försen 20 juni. Jag tog på ett graviditetstest och det visade negativt.
Det jag undrar är, finns det en chans att jag är gravid? Jag känner ingen hunger eller så, snarare tvärtom, jag blir nästan äcklad av att tänka mat vilket också är konstigt eftersom att jag är väldigt matglad i vanliga fall.
Dessutom är jag väldigt trött, hela tiden..
Ja, du kan vara gravid. Eller så är du det inte. Blödningen var antagligen en mellanblödning, även om man inte brukar ha det så händer det ibland. Vänta några dagar och ta ett test till och se vad det säger. Var noga med att läsa instruktionerna på testet och använd första morgonurinen. Och jag säger som jag brukar, skit i alla "symptom" och sånt du läser på nätet för hjärnan lurar bara kroppen och kroppen lurar hjärnan ;)
/Christine
Tack försvaret. Men det är inte förtidigt för mig att testa mig nu då?
Och bort med alla "symptom", det kan jag nog behöva :P
Trevlig Midsommar :)
När jag testade så testade jag med morgon urin de visade negativt några dagar senare typ tre fyra så testade jag igen och då var det positivt. Strunta i symtomen för du kan lika gärna tycka det är äckligt med mat när det är varmt ute eller något annat. Det kan finnas andra anledningar till varför du känner som du gör. Som tröttheten tex. Du kanske sover sämre för att det är ljust ute eller går och lägger dig senare.
Jag håller med ovanstående. Strunta i symptomen. Det kan bero på vadsomhelst. Det är så lätt att börja läsa in för mycket då man misstänker att man kan vara gravid. Så det är bara slöseri med tid att försöka börja fundera på de symptom man uppvisar. :)
Det är bara att ta ett till test sen.
Ja, det är nog som ni säger.. Jag ska släppa allt som har med symptom att göra. :)
Tack ska ni ha!