Trött på folk
Börjar bli trött på folks åsikter om allt. "Vad stökigt ni har?" Ja jag har sån foglossning att det är svårt att komma sig för att dammsuga när man vet att man får ont. "Ja men vid foglossning ska man röra på sig och gå långa promenader" " gud vad du bär bebis så lågt" " du kan inte ha långt kvar nu?" "Är du säker på att det bara är en?" "Ja när jag var gravid så….." Och så detta klappade på magen av folk som man inte ens känner.jag gillade inte klappandet innan varför är det helt plötsligt fritt fram ochklappa någon så magen för att man råkar haen bebis där inne, även fast jag klappar tillbaka oftast så ger sig folk inte. Även om man gång på gång svarar att nej jag är inte säker påatt det bara är en jag tror det är åtta eller att man hört att man ska göra tvärtom vid foglossning så ger sig folk inte. Detta har gått så långt att jag helst håller mig hemma och folk börjar nu undra varför jag inte kommer och hälsar på. Konstigt att jag inte har lust när man blir klappad på magen och blir i princip kallad barbapapa. Enda som verkar förstå att det är jobbigt är min morsa som idag erbjöd sig att hjälpa till att tvätta barnkläder som jag har typ 8 ikea påsar fulla som jag fått och som jag ärvt. Istället för att komma med en massa kommentarer kan ni väl fråga om jag behöver hjälp med något? Börjar tycka att de är riktigt jobbigt och önskar att jag bara kunde föda snart, men då börjar väl svadan åt andra hållet istället. Svärmor kan jag bli tokig på för hon behandlar en som om man inte fattar någonting. Bada barn i diskho går ju inte! Det fattar jag väl.
Ibland kan man bli knäpp för mindre ;) När jag var i typ månad 7 så köpte jag en body i strl 50 för säkerhet skull. Kvinnan i kassan kollade på min mage och sa "sådär såg min dotter också ut, då var det 2 där inne". Svarade att det bara var en. Då kläcker hon "storlek 50!? Spara kvittot så kan du byta till en större storlek om den inte passar" och menade på att det var totalt omöjligt för mig som var såååå stor att få ett barn som kunde ha strl 50… Jag kände ett stort stöd i min mamma som gav mig goda råd och tips men alltid sa att "det kan ju ha ändrats idag sedan jag var gravid".
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag fattar inte att det helt plötsligt blir tillåtet att tilltala folk hur tusan man vill bara för att man är med barn. Man kan till och med var otrevlig.
Jag har börjat ignorera folk och lyssnar på min magkänsla. Men man tar ofta åt sig ändå :(
#1 Hur visste hon att du köpte kläder till din bebis?
Men sen så är det ju som du säger magen har inget med hur stor bebisen är. det är en massa annat som påverkar magens storlek, inte bara bebis.
Är det bara jag som känner och har "normalt" folk omkring mig? Jag har aldrig råkat ut för såna här saker som "alla" andra verkar ha…
#4 du kanske är en av dem som är lyckligt lottad
Jag bryr mig nog inte för jag lägger inte märke till folks kommentarer. Jag har aldrig varit med om någon som bara flugit på magen. Sedan så är det ju många som börjar prata om sin egen graviditet, det tycker jag på sätt och vis är naturligt. Men refererar ju till sina egna erfarenheter, om magen är hög eller låg exempelvis…. Tycker tvärtom att folk är mer hänsynstagande, speciellt om man är höggravid. Minns när jag väntade min pojke så var det flera gånger jag blev erbjuden sittplats på bussen. Chauffören väntade ofta med att köra tills jag satt mej osv.
#6 ja sådana finns förstås också! :) jag sa att som gravid skulle man kunna komma undan med mord ;) Var på konsert när jag var halvvägs. Trodde jag skulle orka stå men det gick inte mer än 6 låtar. Fick då en sittplats bakom en avspärrning så jag såg hur bra som helst ändå! Perfekt
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag fick ofta höra ibörjan oj e du säker på att där inte e två till att sen samma människor sa i slutet men oj du har ju ingen mage du får inte banta när du e gravid. Suck det kunde störa mig.
Jag tror att många är sådär, säkert de som tycker att det är jobbigt också… man ser det inte när man är mitt i det. Strunt i det!
Medarbetare på djurskydd.ifokus