vad*
Vad är Cravings? :)
Mvh. Sanne & Djuren
#2 Begär efter något under graviditeten, tex lukta i äckliga skor, viss mat etc. En väninna till min mamma var tvungen att lukta i använda gummistövlar för hon tyckte det luktade så gott. När jag väntade sonen åt jag ca 4 citroner per dag, delade i bitar. Denna gång är det salta chips :s
Hmm .. mitt begär har ändrats från månad till månad.. Först var det lakrits, sedan blev det glass.. nu är det vattenmelon + choklad.
Mvh. Sanne & Djuren
Öl :( Nu har det blivit bättre, men det var riktigt jobbigt för ett par veckor sen. Tur att det finns så bra alkoholfri öl nuförtiden :)
#5 åh samma med cider på sommaren.. så himla gott :) tur att de finns många varianter av sådant i alkoholfritt :) inte för att jag är någon stordrickare i vanliga fall.. förutom just sommaren när det är varmt.
Mvh. Sanne & Djuren
Jag har inte haft några cravings, varken i början eller nu mot slutet av graviditeten.
Vad jag hört får man cravings för att man har brist på något ämne i kroppen (t.ex. om man är sugen på bakelser med grädde kan man ha kalciumbrist). Då skulle man alltså slippa cravings om man åt en balanserad diet och fick i sig allt man behövde. T.ex. då istället för att äta bakelser, som bara är onyttigt för en själv och barnet, så kan man dricka mer mjölk eller äta ost, så går de över. Eller uppkommer inte alls då, om man redan äter det man behöver.

Jag har inte haft några cravings precis, grapefrukt har jag tyckt var gott. Men det är inget jag inte klarar mig utan.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
samma här de jag skrev upp klarar jag mig förstås utan.. bara de att just de är extra gott just nu :)
Mvh. Sanne & Djuren

Jag hade melon i alla former o jordgubbar
I början va det kokt broccoli med örtsalt, sen blev det potatismos och det sitter i än (v.15), nudlar, chips och nu senaste är honungsmelon med parmaskinka/prosciutto.. Men det har jag inte vågat äta (Nej, är inte alls sugen på bara melonen) då jag hört att just sån skinka ska man undvika?!
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Fanta är otroligt gott ochvdet är något jag inte gillat innan.
Inget än så länge faktiskt, eller möjligtvis jordgubbar, fast det hade jag nog köp hem varje dag ändå under denna årstid när dom kostar 10kr asken^^ Frukt/bär/grönsaker öht är jag mer eller mindre beroende av och "knarkar", kan hända att det har blivit lite starkare nu då jag faktiskt blir lite arg när något tar slut.
Jag hade inga cravings. Visst blev jag sugen på vissa saker ibland men inte mer än vad man kan bli i vanliga fall.
/Christine
äpplen och havredryck!
misstänker starkt att min kropp saknade kalcium. dricker 1 liter om dagen numera tss..
Ingenting än så länge, hade inget förra graviditeten heller.