Gravid iFokus

Gravid

Etikettoff-topic
Läst 1548 ggr
Zizza
3

OT: Blev kallad överviktig :P

Hejsan! 
Måste bara dela med mig om världens blindaste man jag har träffat på.. 

De var när jag var på Teamsportia och ville prova ut ett par sulor till mina fötter när jag börjat få problem med min ryggskada pga. graviditeten.

Så jag nämnde mina besvär och fick mig ett par sulor.
sedan vet jag inte hur vi kom in på det men jag sa iaf att jag hade joggat förra sommaren och kunde inte jogga denna och det kändes tråkigt.

Då sa han till mig ni som är ÖVERVIKTIG är det inget bra att jogga, det sliter bara utkroppen, ut och gå varje dag med dig.

Då sa jag åt honom.. jo men jag försöker ju gå varje dag men har så problem med ryggen, men nu blir det förmodligen bättre.
Vägde ju betydligt mindre förra sommaren än vad jag gör nu..

Då sa han: Ja man brukar ju kunna gå upp och ner i vikt hela tiden, de är vanligt att de skiftar ibland.

Kan då säga att jag blev ställd.. såg han ärligt talat inte att jag är gravid? 

Han bara på peka om min vikt hela tiden… som om jag borde gå ner i vikt.. Han sa till och med åt mig.. Att när du nu försöker gå ner i vikt så ska du promenera.. 
Vadå gå ner i vikt? Jag kommer knappast gå ner i vikt just nu…

Herregud människa!

Mvh. Sanne & Djuren

noraa
0

herregud :/ men ändå att han ens säger så .

Zizza
0

#1 Ja de var rätt fräckt av honom att överhuvudtaget säga så.. Jag som  dessutom har nog mycket viktkomplex över min kropp redan innan grav.

Mvh. Sanne & Djuren

noraa
0

ja..vad ska man göra .. en del människor säger saker utan att förstå att det kan såra .

Zizza
0

#3 Ingen bra servicemänniska iaf.. tur att jag inte fattade vad han egentligen sa, fören jag gått ut från butiken. annars hade jag knappt kunnat hejda mig från att slå honom på käften.

Mvh. Sanne & Djuren

Mabrotnosh
0

Vissa människor alltså. En del har bara för mycket åsikter. Är gravid i vecka 32 och hör fortfarande att jag kanske skulle gå ner i vikt eller har du slutat med din diet. Är du säker påatt de bara är en där inne? Efter att ha gått ner 42 kg innan jag blev med barn är det inte så jäkla kul att höra. Synd att du inte kunde ge honom en käft smäll.

noraa
0

^^ håller med!

Velinga1984
0

#5 Åh vad jag håller. Min mage är stor trots att jag bara är i vecka 13. Har fått göra två ul redan av två olika läkare och 1 bebis finns där. Ändå får jag höra " åh det måste vara tvillingar" eller "säker på att det bara är 1, du vet att dom kan ju ha missat den andre". Hade samma bekymmer när jag väntade sonen, magen växte kanonfort. Annars får jag ofta höra att det är dags att tänka på ölmagen ;)

noir
2

Jag skulle sagt åt honom "fast nu är jag ju inte överviktig utan gravid, vilket inte min rygg tycker om…."

Tror det skulle ge honom en verbal knäpp på nosen.

Mabrotnosh
1

Vad jag inte förstår är att det alltid är överviktiga som ska stå ut med att höra skit. Inte behöver en underviktig som köper skor behöva höra "nej men nu gick du väl ändå fel,inte behöver du nya promenadskor. Gå och köp en pizza och godis och lägg dig på ssofflocket inte bra att vara för smal" Lite fin känslig får man väl ändå vara.

[Zorita]
0

#9 Det kan man faktiskt få höra som underviktig också. Jag mådde riktigt dåligt när jag var yngre för att folk tyckte det var ok att kalla mig skelett. Supertrevligt. Åt grädde tills jag spydde men vad hjälpte det?

Problemet är att folk anser sig ha rätt att kommentera andras vikt. Spelar ingen roll om man är gravid, så gör man inte.

Mabrotnosh
0

Hmm vad jobbigt zorita! Ja kan tydligen gå åt båda hållen då.

Stephanie
0

Hehe, jag undrar vad han sagt om du svarat nåt i stil med "ja, jag lär nog gå ner en del när jag föder mitt barn??" 😛

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Sarah
0

(ja man får höra en hel del om man är smal oxå… har du anorexia, äter du verkligen bla bla bla)