Väntar barn

BF Vintern 2018 #2

2018-04-07 07:22 #0 av: Thiah

Här får ni fortsätta Glad

Gamla tråden

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Sajtvärd på Gravid.ifokus.se

Anmäl
2018-04-07 11:17 #1 av: SimsBrooke

Tack för att du gjorde en ny tråd :D 

Sajtvärd för The sims ifokus
Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Anmäl
2018-04-07 12:17 #2 av: RoxannaS

Hehe tack :) tyckte inte den andra var så full än men. :)

Anmäl
2018-04-07 13:10 #3 av: Thiah

#2 254 inlägg är ganska fullt :)

Anmäl
2018-04-07 15:26 #5 av: RoxannaS

#3 Hehe ja kanske det. :)

Anmäl
2018-04-07 16:29 #6 av: FamKryger92

Tack så mycket! Det har varit en tuff start 😔. Hoppas bara det blir bättre efter v15, det blev det med dottern.

Vad spännande med en ny BM! Jag har också bytt då den jag hade med dottern var mer yr än en höna. Sa 3 olika datum under ett och samma samtal, hon glömde boka in mig på möten mellan v20-32 och tyckte det var mitt fel att jag inte hade bokat tid. Svårt att veta när man är förstagångsförälder hur deras upplägg ser ut kring möten 😜. Sen när vi satte in spiralen hade hon glömt skriva anteckning att den var insatt så när jag skulle ta ut den så kunde min nya BM inte hitta någonting om spiralen.

Anmäl
2018-04-07 20:18 #7 av: mollyt

#6 men herregud! Att du inte bytte?! Jag tyckte verkligen om min BM från första graviditeten(!) men den var i stan men på väg hem från jobbet - nu jobbar jag ju inte och har därför valt en lokal MVC där vi bor. Vid första plusset i höstas så träffade jag en ny BM på inskrivna och hon verkade toppen men hade till mitt nästa plus fått ett nytt jobb. Nu är det tredje plusset och jag hoppas vi får gå hela vägen nu.

Anmäl
2018-04-07 21:37 #8 av: FamKryger92

#7 Just det! Hon glömde min blodgruppering också 🙈 Jag var inte på förlossningen x-antal gånger mellan vecka 25-36 pga sammandragningar och minskande fosterrörelser. Där bad de om blodgruppering men jag fick inte den förrän v32. Tur att dottern stannade inne till v37!
Jag ville byta men tänkte att de 8v det var kvar kunde jag hålla ut.

Skönt att hon var bra som var hos er lokala! Det är ju viktigt att man går hos någon man trivs bra med 😊. Min var duktig med sitt jobb men galet yr när det gällde tider och papper som man ska få.
Håller tummarna att ni får träffa denna och att det blir "tredje gången gillt"!

Anmäl
2018-04-09 12:41 #9 av: naaw

Idag har jag varit på inskrivning på MVC. Det gick väldigt bra och trivs bra med barnmorskan jag fick träffa så hoppas jag får ha henne hela vägen :) Passade på att ta cellprov också då jag blev kallad till det strax innan jag plussade men inte gjort än.

Anmäl
2018-04-09 15:50 #10 av: SimsBrooke

#9 Ja du kommer ha den, jag frågade min BM om hon var min BM fram till förlossningen och hon sa ja, om det känns bra för mig =) förutom kanske i sommar då de har semester, men det gäller säkert bara någon gång ibland =) 

Anmäl
2018-04-09 16:34 #11 av: naaw

#10 Skönt att veta! :D Såklart händer det att de blir sjuka, har semester, byter arbetsplats eller liknande.

Anmäl
2018-04-09 16:39 #12 av: mirja555

Gått in i vecka 10 idag! Tydligen har embryot nu gått över till att kallas foster!

Ska försöka skärpa mig med kosten den här veckan då det har blivit mycket socker... Vanligtvis brukar jag kompensera överdrivet sockerintag genom perioder av väldigt strikt kost och mycket träning men det känns inte optimalt just nu. Det svåra är ju att få någon form av balans istället. Jag vill gärna undvika att gå upp för mycket och undvika för mycket socker både för att jag själv är känslig (kan inte äta begränsat, typ, och vill inte gå upp för mycket) och för att det inte känns bra för fostrets skull att äta massa socker. 

Anmäl
2018-04-09 16:42 #13 av: SimsBrooke

#12 Då ligger du 2 veckor bakom mig =) Jag är i vecka 12(11+0) =) 

Anmäl
2018-04-09 19:07 #14 av: mollyt

#9 vad kul! Jag var också på inskrivning idag, kändes också väldigt bra med min (nya) barnmorska! Jätteskönt! I regel har man samma hela vägen men det kan bli att man får träffa en kollega vid tex semester/sjukdom.

Anmäl
2018-04-09 21:26 #15 av: mirja555

#13 Ja, det stämmer :D Såg att du skulle göra ultraljud den 25e, jag ska den 24:e! Vi ska göra nipt så det är lite tidigare, blir v 12 för mig då. Så spännande att det bara är två veckor kvar.

Anmäl
2018-04-10 09:31 #16 av: naaw

#14 Vad skönt att du trivs med din också! :)

Anmäl
2018-04-10 11:08 #17 av: Eemmaac

Har haft massa blödningar till och från sen jag fick reda på att jag var gravid. Ständigt orolig, vart på gyn och fått göra vul, akuten blev de i helgen när rött färskt blod bokstavligen rann ur mig och smärta allt såg bra ut den lilla mådde gott där inne. Idag fick jag ett vul till isamband med cellprov och kolposkopi. Allt ser bra ut trotts att blödningarna fortsätter. Men är orolig ändå! Varför ska jag blöda så :(

Anmäl
2018-04-10 11:10 #18 av: Eemmaac

Är i vecka 10+1 idag kan jag ju tala om också :)

Anmäl
2018-04-10 12:14 #19 av: RoxannaS

#17 Men. Vad märkligt. :( säkert bara extremt påfrestad i underlivet nu.

Anmäl
2018-04-10 14:26 #20 av: PurpleRain

Jag är i vecka 12+4 och har BF 19 oktober enligt app. Ska på ultraljud den 21 maj och då får vi se om vecka och BF ändras. Jag är bara så otålig, det är ju en evighet dit. Får en massa tankar om att jag inte är gravid och sånt så det ska bli skönt när man får se den lilla varelsen.

Anmäl
2018-04-10 15:10 #21 av: RoxannaS

#20 Jag har varit på säkert 8-10 ultraljud och sett att allt är bra, är i vecka 16 på torsdag och tror fortfarande inte på det. Så tro mig, rädslan och oron försvinner inte. Ledsen

Anmäl
2018-04-10 16:45 #22 av: PurpleRain

#21 Vad tråkigt att din oro inte försvinner trots alla ultraljud. Jag hade lika mycket oro i min förra graviditet också, men det släppte lite när jag fick se bebisen och i samma veva började jag även känna sparkar.

Anmäl
2018-04-10 16:49 #23 av: Thiah

#21 jag "släppte" oron för Adam i v.30 någonting. Så jag vet hur det är :/

Anmäl
2018-04-10 17:58 #24 av: Devya

Idag fick jag testresultaten från det tredje blodprovet de tagit på mig och det är fortfarande inte som det ska vara och gynekologen var fundersam.

Mitt hcg ökar inte som det ska. Första gången de tog blodprov låg det på 40 000 och andra gången de tog låg det på 60 000 och tredje gången låg det på 85 000. Mellan det andra och tredje blodprovet är det 4 dagar emellan. Visst ökar det men otroligt långsamt enligt gynekologen då det borde ha dubblats varje gång. Hon förstår inte vad som är fel. På fredag ska jag in och då ska de göra ett vul.

Jag har ingen aning vad som står på och inte de heller. Jag är just nu i vecka 7+1. Lite orolig blir man då gynekologen själv är fundersam och orolig.

Anmäl
2018-04-10 18:33 #25 av: SimsBrooke

#15 Japp blir kubtest ultraljud =) Längtar som bara den. 

Anmäl
2018-04-10 18:39 #26 av: mollyt

#24 vad märkligt! Förstår att du blir fundersam när personalen är oviss också. Kollar de då UL för att se om veckorna stämmer med förväntat? För de borde ju kunna mäta storleken på bebisen tänkte jag, om den växer som den ska öven om hormonerna inte gör som de brukar?

Anmäl
2018-04-10 19:10 #27 av: Devya

#26 De har gjort ett vul där en vecka sedan och då såg det ok ut. De gjorde det för jag hade en massa kramper och blödde lite. Den här gången är det mer en inskrivning då jag träffar min egen gynekolog. Men de ville nu även göra ett vul med tanke på mitt hcg.

Anmäl
2018-04-10 19:16 #28 av: Thiah

Joel ansågs vara mitt andra MA efter varandra. Han var för liten enligt mensen sa privata gynekologen så jag skickades vidare.
Knappt två veckor senare frågade en överläkare om detta hade varit en planerad graviditet. Då jag svarade ja satte hon på ljudet på UL maskinen och där hördes ett tickande, starkt och fint.
Men hans äggsäck var konstig formad så jag fick komma tillbaka 2 gånger till innan normala ul v12. Men här är han sen, vårt missfall som överlevde blödning med klumpar och missformad äggsäck. Och jag fick inte ett enda hemma test under dessa 12v som visade starkt +.

Så fast första proverna inte stämmer med hur det ska vara är hoppet inte ute. Kom ihåg det :)

Anmäl
2018-04-10 21:36 #29 av: mollyt

Vilken fin historia #28 Vad härligt att det gick så bra trotts en lite knölig start

Anmäl
2018-04-11 08:10 #30 av: Surpan

Tänk att man aldrig bara är lugn och nöjd. Förra graviditeten så mådde jag skit. Jag mådde illa redan innan plusset och hade skitont i livmodern. Denna gång känner jag absolut ingenting och jag kan inte låta bli att tänka att det är för att någonting är fel. Ledsen

/Surpan
Medarbetare på Hår iFokus

Anmäl
2018-04-11 12:53 #31 av: RoxannaS

#30 Samma här. Vecka 16 och fortfarande inte lugn..

Anmäl
2018-04-11 15:18 #32 av: MrsOlsson86

Hej!
Jag har följt er ett tag nu och vill gärna hänga här med er.
Jag är gravid i vecka 9 (8+1), och har varit på vul idag då jag haft småblödningar i två veckor. Men allt såg bra ut :)

Anmäl
2018-04-11 17:05 #33 av: mollyt

#30 Haha ja visst är det märkligt! Jag är precis lika dan. Nu slutade det ju inte bra tidigare när jag mått bra men nu är det så mycket illamående att jag har svårt att glömma bort det. Vill ju samtidigt tänka att jag ska vara tacksam så länge jag mår okej - det kan ju vända från en dag till en annan liksom.

Anmäl
2018-04-11 18:33 #34 av: GunsanAndersson

Hej hopp! Nu är jag tillbaka, blev en kort paus trots allt...

#32 Välkommen :-)

Ja denna jäkla oro blir man inte av med. Jag går in i v7 imorrn (6+0) sakta men säkert framåt men de känns som en dag är en vecka. Vill bara att tiden ska gå fort till v12 inte för att det är några garantier då heller men de skulle kännas lite lugnare de gjorde de förra gången.
Tänkte även boka in ett ultra ljud då eftersom vi inte har förrän v.20

Anmäl
2018-04-11 18:43 #35 av: naaw

#32 Hej och välkommen! :) Jag har också haft småblödningar till och från. Får kag fråga hur mycket du blödde? Och var det varje dag eller kom och gick? Har övervägt att ringa gyn och kolla om jag kan få komma på ett vul men känns samtidigt rätt lugnt just nu så kommer nog avvakta.

Anmäl
2018-04-12 08:13 #36 av: Surpan

#33 Helt otroligt. Lipar Men det blir ju inte  bättre av att jag råkade googla och det visar sig att om man inte mår illa är risken för missfall högre. Ledsen Nu blir det google-förbud!

Jag har ett gravidsymptom i alla fall, jag blöder ur näsan när jag snyter mig. Jag hade nästan glömt det från förra graviditeten.

/Surpan

Anmäl
2018-04-12 08:30 #37 av: Förväntansfull

#36 det du skrev om högre risk för missfall om man inte mår illa tror jag inte ett dugg på! Har många runt omkring mig som mått jättebra o inte haft ett bekymmer alls.
Tror inte man ska googla allt för mycket, finns både mycket bra info på nätet men mycket *ursäkta språket* skit på nätet också.

Nu låter ja negativ men jag vill bara framhäva att det inte alls behöver va nått dåligt om man inte mår si eller så då alla graviditeter är olika.

Anmäl
2018-04-12 08:43 #38 av: Surpan

#37 Nej jag vet. Jag hade googleförbud under senare halvan av förra graviditeten så jag vet inte varför jag ens började googla den här gången. Förra gången gjorde vi så att jag skrev upp dom frågorna och funderingarna jag hade och sen läste min sambo högt för mig ur en bok när vi skulle sova. Glad

/Surpan

Anmäl
2018-04-12 10:16 #39 av: mollyt

Bra med google-förbud!

Anmäl
2018-04-12 10:33 #40 av: Förväntansfull

#38 det lät bättre det där ;)

Anmäl
2018-04-12 10:45 #41 av: RoxannaS

Fick höra av en läkare på gynakuten att mår man illa så är de postivtit för att graviditeten är normal. Men de tror jag är bullshit. Får man ma så fattar ju inte kroppen att graviditeten är slut så då kan man ju fortfarande må skit. Så de känns som att dem bara försöker lugna en..

Anmäl
2018-04-12 11:00 #42 av: Surpan

Uuuugh.. Jag tror ändå det kan ligga nått i det. Jag har inte hört talas om någon som haft mycket illamående under första och sen inte alls med andra och ändå gått full tid. Antingen så mår de inte illa under första heller eller så mår man ännu sämre med tvåan.

i kan bara vänta och se. Glad Jag håller hoppet uppe för en December-bebis. Hjärta

/Surpan

Anmäl
2018-04-12 11:52 #43 av: soundtrack

#42 jag hade rejält morgonillamående i v 8 o 9 med första, men endast enstaka tillfällen med illamående med andra.

Anmäl
2018-04-12 12:23 #44 av: Surpan

#43 Okej! Skönt att höra. Glad

/Surpan

Anmäl
2018-04-12 17:09 #45 av: SimsBrooke

Var hos BM i dag. Tog stick i fingret, och i armen. Så får vi se vad alla provsvar säger. Ska träffa BM den 15 Maj nästa gång. 

Anmäl
2018-04-13 08:02 #46 av: mollyt

Jag ska in på tidigt ultraljud idag. Nervöst. (8+3)

Anmäl
2018-04-13 08:24 #47 av: Devya

#46 Samma här! Jag är i vecka 7-8. Oberoende så känns det lite nervöst. Har haft kramper i natt och varit beredd på att börja blöda typ. Får se vad de säger idag.

Anmäl
2018-04-13 10:45 #48 av: mollyt

På väg hem från ultraljudet - allt såg jättebra ut, så skönt att se den röra sig och hjärtat slå. Redan som små armar och ben. Underbart! Hon mätte och beräknade mig precis som jag 8+3. Så BF 20 november tar vi sikte på.

Anmäl
2018-04-13 12:40 #49 av: RoxannaS

Låg på dropp första gången igår. Hurra. Dit å vecka 16 på akuten..

Anmäl
2018-04-13 12:41 #50 av: Thiah

#49 äsch :(

Anmäl
2018-04-13 15:09 #51 av: mollyt

#49 på grund av illamåendet? Ledsen

Anmäl
2018-04-13 16:46 #52 av: Devya

Allt var i sin ordning så jag kan andas ut. Vi fick en bild med oss och bokade nu in alla check ups på en gång, 10 gånger. I vecka 12 tar de nipt testet och i vecka 20 ett 3D ultraljud grejs. Blir spännande! Förhoppningsvis går allt bra.

Även om den ena gynekologen hade sagt att jag är längre gången än 7 veckor och 4 dagar så ville den här gynekologen hållas vid de siffror hon fick då hon räkna ut det. Förlossningsdatumet skulle ändå vara detsamma tydligen. Den 26 november är det beräknat. :)

Anmäl
2018-04-13 17:22 #53 av: MrsOlsson86

#35 Ingen aning om jag gör rätt nu med siffror å så. Haha.
Men tack!
Jag har inte blött mycket alls, utan det började med en beige flytning från början. Sedan då jag gjorde nr 2 på toaletten så kom det färskt blod i flytning, som en strimma, och detta varje gång jag gick på toaletten i samband med nr 2.
1 vecka senare började det komma ändå, ibland var det färskt, ibland brunt, men fortfarande som strimmor i flytning. Det har aldrig kommit i trosan eller droppat i toaletten eller så. Har inte heller haft ont.

När jag var på vul så berättade bm att typ 50% av alla hennes patienter blöder i son graviditet, vissa bara i början och vissa genom hela graviditeten. Så det är väldigt vanligt tydligen.
Detta är min 4:e graviditet (förutom mina 3 missfall), och jag har aldrig känt så mycket dragningar i ligamenten och illamående som jag gör nu. Man känner typ hur det växer i magen jättetydligt. Läskigt tycker jag! Man känner sig sjuk typ, haha.
Ursäkta långt inlägg :)

Anmäl
2018-04-13 19:06 #54 av: Sarah

#52 oh vad skönt att höra!

Anmäl
2018-04-14 00:31 #55 av: RoxannaS

#51 Pga att jag kräktes upp allt. Både vatten å medicin och allt :'(

Anmäl
2018-04-17 15:49 #56 av: SimsBrooke

Är det bara jag eller finns det fler än jag som inte tror att man är gravid fastän man är de? 

Jag är LIVRÄDD för att det inte kommer visa något på kub ultraljudet nästa onsdag utan att det är helt tomt där inne. När jag berätta för min BM i torsdags att jag inte kan tro att jag är gravid så blev hon förvånad och sa "fastän du har en massa symtom på att du är gravid?" Och jag skakade på huvudet och hon sa då att jag behöver gå på ett ultraljud. 

Anmäl
2018-04-17 16:38 #57 av: mirja555

#56 Förstår precis hur du menar. Jag kan liksom inte koppla att det skulle vara något som förhoppningsvis lever och rör sig därinne. Det är ju inget jag kan se eller känna eller ta på. Det enda beviset jag har är ju att jag kissade på en sticka för några veckor sedan, men hur lätt är det att kunna koppla det till att det på riktigt växer något, trots alla symptom? 

Vi har heller inte berättat för någon än förutom barnmorskan och det gör att det blir ännu mindre verkligt.

Undrar om det blir lättare när man får se ultraljud sen? Det känns som att det kanske blir lättare när man kan känna sparkar och så sen? 
Jag är inte direkt rädd eller orolig men kommer säkert att vara nervös inför ultraljudet nästa vecka. Men känns nästan som att jag skulle bli förvånad över att få se något som lever därinne, haha. 

Anmäl
2018-04-17 16:46 #58 av: SimsBrooke

#57 Vi har berättat för alla släktingar. Vi fick gå ut med nyheten tidigare än väntat då jag var så dum att jag försökte vara med i en tävling och skrev dessutom att jag var gravid. Och då fick jag Grattis från två på min vännerlista på Facebook. Så då bestämde vi oss för att gå ut med det. 

Så alla vet, både släkt och omgivningen. Men det är fortfarande väldigt overkligt! Det är som du säger, man känner inte av att det finns något där. Rädd är väl egentligen ett fel ord att använda. Men jag är nervös och jag skulle bli förkrossad om det inte är något där 

Anmäl
2018-04-17 17:00 #59 av: mollyt

Jag förstår och känner lika dant #56 #57 När jag var gravid med dottern kändes det som om jag var rädd att det inte fanns något tills jag kände sparkar egentligen. Nu har jag fått se bebis på ultraljud i v9 då jag blev gravid efter ett missfall - och då var jag också rädd att det inte skulle finnas något där (vid förra missfallet fick jag det bekräftat på UL då livmodern var tom). Men ja, jag mår hemskt illa så känner mig svullen och gravid men ändå är man orolig. Jag tror det är normalt - precis som ni säger är det ju inget man själv kan se eller känna (ännu).

Anmäl
2018-04-17 17:16 #60 av: SimsBrooke

#59 Precis. Det enda som jag har som försäkrar mig om att jag är gravid är att min mens är utebliven, jag mår illa ibland, känner mig svullen, måste gå och kissa lite oftare än vad jag behövt göra förut. 

Anmäl
2018-04-17 20:42 #61 av: RoxannaS

#56 Har varit på massa ultraljud men känner mig ändå inte gravid. Bara sjuk typ

Anmäl
2018-04-20 14:57 #62 av: mirja555

Jag har fått så mycket hicka sedan jag blev gravid. Nån som känner igen det symptomet? :P Hickar varje dag fast inte så länge åt gången. 

Anmäl
2018-04-20 15:15 #63 av: mollyt

#62 haha, intressant! Jag har också hickat ett par gånger men inget jag tänkt på mer än så.

Anmäl
2018-04-20 15:36 #64 av: Devya

#62 Ojj, låter jobbigt! Själv går jag omkring och rapar en massa! :p

Anmäl
2018-04-20 16:13 #65 av: SimsBrooke

#62 Japp, jag brukar ALDRIG hicka i vanliga fall. Tills jag blev gravid och hickar några ggr i veckan. Nu var det dock länge sen jag hickade faktiskt! 

Anmäl
2018-04-20 16:53 #66 av: LaSadie

Hickade de första månaderna sen gick det över :) nyser gör jag fortfarande dagligen, gjorde det med båda graviditeterna med start en veckan efter insättningen :,D

Anmäl
2018-04-20 19:36 #67 av: Tassen94

Har hickat båda gångerna jag varit gravid. Nu hickar jag igen och inväntar BIM, får la se om det stämmer denna gången med :)

Anmäl
2018-04-20 21:29 #68 av: Devya

Hmm... fick rosa flytningar idag och har lite kramper. Förhoppningsvis är allt i sin ordning. Jag är i vecka 8+4.

Känns lite som mensvärk men svag sådan.

Anmäl
2018-04-21 09:25 #69 av: RoxannaS

Jag har också massa hicka. Haha dem säger ju att man kan känna bebisen ha hicka. Upplevde de sällan med sonen för jag hade alltid hicka själv. Haha :)

Anmäl
2018-04-21 09:25 #70 av: RoxannaS

#68 Säkert bara underlivet som har något litet kärl som brustit. Säkert inget farligt. :)

Anmäl
2018-04-21 09:44 #71 av: SimsBrooke

Har börjat märka att mina fingrar har börjat svullna redan. Är i vecka 13(12+5), fast jag vet inte riktigt hur jag ska tänka. 

Enligt den ena appen går jag in i en ny vecka på måndagen och den andra onsdagen. Jag skulle fråga min BM om när hon räknade med när jag går in i en ny vecka. Men jag glömde det sist. 

Men jag tyckte hon sa att jag var i vecka 11+1 när jag var där en torsdag sist. 

Anmäl
2018-04-21 14:51 #72 av: mollyt

#69 åh min dotter hade ganska ofta hicka när jag var gravid med henne, det kändes helmysko och roligt. Men sedan hon föddes (2år sedan) tror jag aldrig att hon haft hicka däremot...

Anmäl
2018-04-21 18:06 #73 av: SimsBrooke

Jag har märkt av när jag bär vanlig BH på mig så får jag JÄTTEONT i brösten och bröstvårtor. Hur kommer det sig? 
När jag använder sportbh så får jag inte lika ont? :/ 

Anmäl
2018-04-22 07:19 #74 av: Anna_86

Det blir tyvärr inget decemberbarn för mig. Opererades för utomkvedshavandeskap igår och de tog min ena äggledare.

Anmäl
2018-04-22 09:18 #76 av: RoxannaS

#74 Åh beklagar:(

Anmäl
2018-04-22 11:50 #77 av: mollyt

#74 men oj, jag beklagar! Kände du på dig? Hade du ont eller misstänkte du inte? Får jag fråga varför de tog bort ena äggledaren?

Anmäl
2018-04-22 12:47 #78 av: Anna_86

#77. Den hade satt sig i vänster äggledare. Har det hänt är det stor risk att det gör det igen. Jag hade blödningar, buksmärtor, feber och lågt blodtryck. Eftersom jag har övervikt hade läkare tidigare satt mig på trombyl (blodförtunnande). Vilket gjorde mig ytterligare blödningsförmögen. Får iaf åka hem idag.

Anmäl
2018-04-22 18:07 #79 av: Amoz

Har rätt plötsligt plusat i fredags så troligen blir det en i december/januari 😮 blir att försöka hålla tyst om det ett tag också vilket inte är min starka sida 😅

Anmäl
2018-04-22 18:15 #80 av: SimsBrooke

#79 Grattis, jag känner igen det där =) 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.