Barnvagn
Är det någon som har denna barnvagn eller liknande?
Hur är kvaliten? Är den lätt att köra?
http://www.barnvagnar-webbutik.com/produkter/barnvagnar/baby-merc-agat-2-kombi-3-in-1.php
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Jag skulle rekommendera dig att kolla efter en kronan vagn om det är själva priset och tillbehören som du är ute efter. Kronan är en billig vagn som är säkerhetstestad men ändå lätt att hitta reservdelar om något skulle paja. Vi lyckades hitta en kronan vagn för 3500 där liggdelen endast var använd då fick vi med chassit, liggdel, sittdel, skötväska, regnskydd till både sitt och ligg del, myggnät, pump, madrass.
Jisses.. ja nog finns det billiga vagnar.. våran gick på 9.500:- (Hoppsan)
Mvh. Sanne & Djuren
Jag måste ju iallafall säga att jag spenderar hellre några kronor extra på just vagnen efter alla skräckhistorier som man läst att vagnar tippat eller fällt ihop sig själv. Det är en billig livförsäkring när allt kommer kring och vagnen går ju att ha till syskonet som kommer sen om man tar hand om den ordentligt. Det finns andra ställen man kan spara pengar på.
Ja men precis vad jag tänkte :) dock råkade komma med en "Limited edition" vagn med sittdel.. så därför det blev 1.500kr dyrare. Själva liggdelen gick på 2.500:-
Allt var i konstgjort läder :) eftersom de håller säkert lite bättre än tyg, samt lättare att hålla rent.
Tanken är att vi ska kunna ha vagnen i flera år :)
Det är en Emmaljunga City cross 2013 :)
Mvh. Sanne & Djuren
Ja vi slog till på den stadigaste vi kunde hitta, som också blev dyr men så kan den stanna i släkten sen. Vi körde på iCandy Peach, limited edition, så barnet kommer få åka runt i stil i alla fall ;)
Så här ser våran limited ut :D så himla nöjd! Redan en bortskämd bebis <3
Mvh. Sanne & Djuren
Vet inte om det är just den modellen, men makens chef har en baby merc som de är nöjda med. Vi klurade lite på S7:an, men ville gärna kunna klämma och känna på vagnen för att se vad vi tyckte om den. Så till slut blev det en begagnad via blocket (emmaljunga mondial duo combi i svart "läder") istället.
Begagnad vill jag inte köpa och maxpris för vagn är väl runt 5000 men då allt fans med i denna vagn så tänkte vi kolla upp den. onödigt att köpa dyrt om denna är säker och bra. kan man lägga pengar på andra behövande saker.
Kolla in kronan. Där kan du köpa förra årets modell för 5990 och får med liggdelen. Eller så kan du hyra vagnen för 300 i månaden och köpa ut den sen eller lämna tillbaka.
Ska kolla in det, tyckte det var bra när bilstol och allting medföljde annars ska jag köpa samma vagn som min syster hade från polarn och pyret minns inte namnet :P haha
Gå till en butik som säljer barnvagnar och provkör är mitt tips, sedan kolla runt på nätet, exempelvis råd&rön som gör tester och se vad dom skriver om vagnarna.
/Christine
Babyskyddet (bilstolen) skulle jag nog inte lita så mycket på. Vi tittade också på såna där paket först men när jag läst på en del om babyskydd, krocktester osv så är det ett babyskydd med bas som gäller, för högsta möjliga säkerhet. Jag tycker som andra här, när det kommer till just barnvagn och bilresor kommer säkerhet före pris.
Vi köpte en Kronan duo-vagn eftersom det är den enda svenska vagnen som är p-märkt. Imorgon ska vi köpa ett babyskydd och det lutar åt Akta Graco Logico S med bas. Vagnen (ligg- och sittdel) fick vi för 6000 ny, med alla tillbehör (åkpåse, skötväska, regnskydd, myggnät), eftersom vi köpte 2012 års modell i början av året. Babyskyddet med bas som vi har tittat på har jag sett för 1400 kr.
får kolla efter lite till innan vi bestämmer oss. Några månader kvar ;)
Babyskydd brukar man kunna hyra. Vet att exempelvis Babyproffsen hyr ut, och vissa försäkringsbolag. Hittade denna lista hos NTF:
http://www.ntf.se/konsument/barnibil/default.asp?RecID=25281
P.S. Jag vill oxå slå ett slag för Kronan, är sjukt nöjd med våran. 🙂
I'm your destination, I'm the reason why
har också kronan och är mer än nöjd, vill inte ha någon annan vagn
Okej, får kolla helt enkelt :-)
Tack för alla bra svar :-)
Usch måste man börja kolla på vagnar också.. tråkigt. Men många av er verkar gilla den här kronanvagnen så ska ta och kolla in den.
En nackdel som kan vara med kronanvagnen kan ju vara att det inte finns något babyskydd som passar i den, om man vill kunna ta babyskyddet från bilen till vagnen. Men för vår det känns det inte som att vi behöver den funktionen. Om vi behöver ta med vår son i babyskyddet någonstans tror jag att vi kan bära skyddet som det är, och ska han vara ur bilen länge (om man t.ex. åker till stan, vänner osv) så flyttar jag nog honom hellre så att han kan ligga ner i vagnens vanliga liggdel. Men vissa vill ju gärna ha vagn och babyskydd som passar ihop.
Själv tycker jag som sagt om emmaljung :) de gör otroligt bra och dessutom snygga vagnar
Mvh. Sanne & Djuren
Väldigt många av mina vänner har Brio Smile och är grymt nöjda! :) Kronan vagnarna faller inte mig alls i smaken utseendemässigt, jag valde en brio happy som jag tycker mycket om :) men tipsar också om att känna på vagnar i butiken!
Jag tyckte oxå Kronan hade ett riktigt tråkigt utseende först, ja, jag tyckte t o m att den var rent av ful. 😉 Men ju mer jag "lärde känna" den, desto mer förälskad blev jag i den. Och det var ju det praktiska med den som vi var ute efter i första hand (terrängkörning, köra den i snö o s v), inte nåt extra "lull-lull". Den passar väldigt bra in i vår livsstil, m a o. 🙂
I'm your destination, I'm the reason why
#21 Har också Brio och är jättenöjd. En äldre Happy som vi har hemma och som "terrängvagn" och en Go som vi har i bilen och med oss på alla asfaltspromenader och inomhus.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Denna gången blir det nog en Brio eller en Kronan. Hade en Emmaljunga förra gången och den var så fruktansvärt tung och klumpig!! Har problem med bl.a. handlederna så det blev oftast sambon som fick köra och jag undvek vagnturer själv.
#22 Funktion går före utseende såklart :)! #23 Jag har oxå en äldre happy (09a) så fin :)! Go är också en favorit hos mig men tyvärr för dyr! Hade en Sing ett tag men den rekommenderar jag inte till någon.. Numera kör jag runt med en Crescent compact(sittvagn) men hade velat ha en brio spin istället :). Barnvagnar är rena djungeln haha men blir det en bebis till så ska jag kika på Brio smile eller någon av crescent duovagnarna!
Tycker att det är bra konstigt ändå, enda sedan jag köpte min kronan vagn så har jag upptäckt att det är många här inne som har en och som är nöjda med sin. Men jag har inte sett en enda kronan på stan när man varit ute och gått. Ser mest bara emmaljunga vagnar.
#25 Håller med, Smilen verkar toppen. Hade nog satsat på en sådan till en nyfödd :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#26 tror de kommer mer kronan nu när det själva inte enbart de själva som säljer vagnarna :)
Jag bryr mig inte mycket om hur vagnen ser ut (vår första var riktigt gräslig på alla sätt och vis men den uppfyllde sin funktion utan problem) . Att babyskyddet inte passar i vagnen bryr jag mig inte heller om för det hade vi inte förra gången, vi hade ju en liggdel och sen kunde man göra om vagnen till sittvagn.