Skön BH?
Vad använder ni för BHar under graviditeten?
Jag började med att enbart använda mina t-shirt bhar med bygel, men nu började bygeln kännas obekväm så jag tog en tur på stan för att leta upp något bättre. Provade sportbh från både sportaffärerna och HM vilka jag tyckte gav för lite stöd om de satt för löst och satt de för hårt var de ju bara allmänt obekväma så det alternativet strök jag.
Provade amningsbh utan bygel på HM och de kändes jättesköna så jag köpte 2st. Väl hemma var de också sköna - tills jag hade haft en på en hel dag och inte förrän då upptäckte jag att bhn istället har "byglar" på sidorna som har gjort stora blåmärken trots att jag har köpt en storlek större i omkrets än vad jag egentligen har.
Så…vad ska man använda för bh som är skön och som man kan ha på sig en HEL dag? Vet inte riktigt vart jag ska leta längre.
Jag har köpt sportbhs från Decathlon som funkar rätt ok och bara kostade 9 euro. Men den affären finns kanske inte i Sverige? Byglar har jag inte kunnat ha sen innan jul. Fast jag har lyxen att jobba hemifrån och sitter oftast utan BH för jag tycker de är så otroligt obekväma. Dessutom växer jag ur dem alldeles för snabbt!
Jag har köpt bygellös BH från Ellos, som jag tycker riktigt bra om. Försökt hitta liknande i butik, men det har inte gått nå vidare.
Jag gick in på Twilfit och fick hjälp att hitta nya BH. Blev två stycken soft tops som är hur bekväma som helst och två vanliga (en spets och en t-shirt) med bygel som sitter skönt (ena har jag dock ryggförlängning i). Särskilt dyrt var det inte heller.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Jag har t-shirtbh:ar från Triumph.
Jag köpte en sport-bh från cubus som var jätte skön i nån vecka sen var den för liten så köpte en större storlek ;) haha
Men jag älskar dig, kostade dock 299:- men det är dom värda, gör lite ont när jag tar av mig den i brösten men det gör det med vilken bh som helst har jag märkt :P
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Jag funderar på om man inte bara ska köpa amnings-bh:ar och börja använda på en gång. De finns väl i bekväma modeller och då har man ju bh:ar till sen när man börjar amma. Vad tror ni? Själv har jag inte köpt några nya bh:ar ännu.
Mina bröst växte tre storlekar väldigt fort och har fått rådet att vänta med amnings bh till senare då brösten kan växa ytterligare.
Sport BH hade jag unger grav! Det allra bästa och hade den även efteråt då bröstet fylldes med mjölk. Kan varmt rekomendera att även sova i främst sport BH !!! Speciellt om brösten läker!
#7 Ja, ok. Då kan det ju vara så att man köper en amnings-bh i onödan för att man inte kan använda den sen. Fast om man köper en sport-bh i någon mellanstorlek som man inte kan ha när man är ammar eller när brösten gått tillbaka till den ursprungliga storleken så är ju det samma sak som en amnings-bh som man inte kan ha sen. Den kommer man ju också bara kunna ha en tid.
Jag är i vecka 30 nu och har fortfarande mina gamla bh:ar. Visst har brösten blivit större och jag har slutat använda ett par bh:ar som inte är sköna längre, men de som är lite mjukare och mer elastiska runt om kan jag fortfarande ha. Men nästa gång jag är på stan ska jag nog köpa lite nytt. Jag hittade en på h&m som jag ville köpa sist, en billig amnings-bh som jag tänkte att det inte gjorde något om jag växte ur eftersom den inte var dyr, men då fanns det bara en i den storlek jag skulle ha och den hade tappat en hälla på ryggen. Typiskt!
Hoppas du hittar någon som är hel den här gången. Jag har såna problem att hitta någon vettig att ha så jag kör med vanliga fortfarande. Jag har ju liksom en tung byst på runt e kupa så behöver hitta någon special butik som säljer stora storlekar den dagen jag måste ha amnings bh. Går jag till hm så får jag inge stöd alls och då kan man lika gärna vara utan men då går jag heller inte ut
Jag ha min sport bh nu o då ha mina bröst minskat regält!! Hade Ekupa innan och hade en sport topp i L o ja betydligt mindre bröst nu o den passar än ;) Så rekomendera fortfarande sport topp xd men alla gör som man känner sig bekväm me självklart :)