Gravid iFokus

Gravid

Etikettoff-topic
Läst 1208 ggr
leemland
0

Perfekta presenten?

Hejsan , 

Jag hoppas det går bra att jag skriver här trots att jag inte är medlem, då jag har lite frågor :) (jag är inte gravid)

Jag har 2 kompisar som ska ha barn i år, och jag har redan börjat tänka på presenter till dom :P Trots att dom är beräknade till december ;P haha. 

Så nu undrar jag vad "ni" som är gravida/nyblivna mammor vill ha? Jag gillar inte att köpa så mycket kläder då bebisarna snabbt växer ur dom och så. Skulle vilja ge något praktiskt och minnesvärt typ . 
Skulle ni kanske kunna hjälpa mig? 

Tack på förhand :) 

ps visste inte vilken kategori jag skulle lägga de i. ds.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

PaaatyPalm
0

Blöjor!! Haha. Väldigt tråkigt kanske men behövligt. Annars hade jag blivit jätte glad om jag fått ett tillfälle där en riktig fotograf tar kort på bebisen. Annat är väll snygga säng kläder :)

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Mabrotnosh
0

Vetenallen hugo på apoteket. Kan både värmas och kylas för libdrande effekt vid blåmärken solsveda växtvärk mag ont eller bara som en lite tyngre mtsig kompis som göratt man ibte känner sig ensam.

Niini
0

Presentkort funkar alltid :) Antingen till nån kläd-, leksaks- eller barntillbehörsaffär.

leemland
0

#1 #2 #3 Tack för förslagen, dom lät bra allihopa :)
Blöjor hade jag inte tänkt på alls, :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

SaraC
0

Två saker jag fick som var roliga var först en sats att göra gipsavtryck av bäbisens fötter/händer, det finns massor av olika typer av sådana grejer, kolla Panduro till exempel. En annan sak var en ganska stor tavla med plats för foton, ett för varje månad fram till 1-årsdagen. Det vet jag dock inte vart det är köpt. Presentkort på fotografering var ett bra förslag, en annan kul grej kan vara presentkort för att göra en egen fotobok.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Tess86]
0

Någon lite finare leksak som barnet kan ha en längre tid tycker jag är fint, t.ex. en speciell gunghäst eller något annat som barnet kan använda men som också blir ett minne.

Rutan_
0

Presenter till barnen eller till vännerna?

En vän gav mig alvedon, en bok, kamomillte och choklad, det var rätt bra prickat hehe =)

Bebisen fick en nalle som man kan värma i mikron med tanke på att det var vinter när han föddes, så han kunde ha den när det var kallt.

linalundberg
0

Jag tycker också att presentkort på fotografesring eller fotobok låter som en toppenpresent, något som jag skulle vilja ha när våran lilla väljer att ploppa ut.

leemland
0

Tack för alla förslagen :) 

#7 Har ingen aning :P Tänkte inte på vännerna så mycket men klart ska ju dom också ha något :)

/ J