Gravid iFokus

Gravid

Etikettmammor
Läst 1937 ggr
ChristineL
0

Göteborgsgrupp?

Jag fick en tanke. Jag vet ju att vi är några i Göteborgsområdet här och tänkte kolla av intresset med en mamma-/gravid-träff? Jag har själv inga nära vänner med barn eller som planerar barn så skulle vara jättekul om vi blev några stycken. Vi kan ses på stan och fika, eller hemma hos varandra.

Vad säger ni?

Frida
1

Ja!

Nu har jag i och för sig två svägerskor som väntar barn nästan samtidigt som mig samt en annan släkting som ska ha lite innan. Men av mina vänner är jag först med barn och ärligt talat känner jag mig lite utanför eftersom alla andra satsar på studier, karriär och festande. Skulle vara väldigt trevligt att träffa andra som inte är släkt (och därför har en tendens att skvallra vidare) och kunna prata om vad som väntar och händer just nu🙂

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

ChristineL
0

Ja! Behöver verkligen prata lite mer med folk i samma situation känner jag, forumet är bra men irl är bättre :)

noir
0

Tips om ni vill träffa fler mammor i ert område är att söka på familjeliv. Där hitta jag två mammagrupper i eskilstuna och jag är så glad att jag hitta dessa. Ger mig massor varje dag då vi hittar på saker regelbundet m.m (har en sluten grupp på facebook för att planera och prata om allt mellan himmel och jord)

ChristineL
0

#3 - Jag har tyvärr bara otrevliga upplevelser av familjeliv :/ När jag blev medlem fick jag bara till svar att jag skulle googla. Eh, ja det var det jag hade gjort och hamnade där… Har även hört från flera att folk är lite knepiga där, men även mycket positivt.

noir
0

Jag har inte hängt där så mycket, hitta mammagrupperna pch fråga om jag fick vara med i deras fb grupp. Men på familjeliv är de lätt att vara anonym och det är mycket folk = lätt för vissa att vara otrevliga