Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 14587 ggr
OolssonxD
2013-05-16 14:20
0

tips för förlossning

det är så att jag har några dagar kvar till min bebis i magen ska komma och jag är ÖPPEN 1cm och har grymt ont i kroppen! 

jag har foglossning,yrsel,trötthet,illamående och verk i resten av kropen med. har sd och förvärkar men mer händer inte just nu! ville ha hjälp av bm, sjukgymnast och förlossningen mot foglossning och alla andra problem jag har! men alla svarar du föder snart så du kan stå ut så skulle vilja veta om ni hade några bra tips på att få igång fl mer än vad den är! förlossningen tyckte han kunde titta ut nu då han e stor för sin vecka 36 fulla på lördag och han e helt mogen för att komma ut sa dom! så snälla vill bara ha massa tips på få igång de. för dessa små pinvärkar är så jobbiga just nu

ChristineL
2013-05-16 14:59
0

Det finns ju en del "färdknäppar" man pratar om. Om du har mycket foglossning så förstår jag att det är svårt att röra på dig, annars är ju trappor något man kan springa lite upp och ner i, likaså backar. Stark mat med mycket chili, orgasm, champagne, mannens sperma är sånt som "ska" sätta igång en förlossning.

OolssonxD
2013-05-16 15:04
0

testat det mesta förutom att ha sex och gå så mkt för jag får så ont att jag gråter i dagar! men går lite varje dag och försöker orka. trappor kan jag inte ens tänka på så ont jag har! har så ont att jag inte kan lämna gården med sonen för då springer han ifrån sin stela mamma.. 

saker jag har testat är curry, stark mat, ananas, och hallonbladstee eller vad de heter men inget av de hjälper

Tina-A
2013-05-16 16:48
0

Det finns ju många mer eller mindre vetenskapliga sätt.. Ett sätt som fungerar bra OM förlossningen är relativt nära är att stimulera bröstvårtorna. Av det får du sammandragningar och förlossningen startar ju ofta med sammandragningar, så att framkalla egna kan starta hela kalaset. Att stimulera bröstvårtorna används också på en del sjukhus just för att förlossningen ska fortsätta i ett bra tempo, istället för värkstimulerande, eftersom det framkallar kroppens egna sammandragningar utan att tillföra något. Man snurrar, drar, nyper och masserar vårtgården och bröstvårtorna, typ medan man ligger i soffan och tittar på tv, i ca 15 minuter i sträck. Anledningen till att det är ganska länge är för att det behövs mer än någon enstaka sammandragning för att starta allt, det behövs en del. Sen efter en kvart pausar man och sen fortsätter man igen. Det ska upprepas flera gånger om dagen och du kommer känna hur sammandragningarna kommer! Jag tror jag läste att 75% av de som gjorde detta intensivt, flera gånger om dagen, startade sina förlossningar inom 3 dagar. Kan vara ett skönare sätt än att framkalla sammandragningar genom att springa i trappor, speciellt vid foglossning ;-)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

OolssonxD
2013-05-16 19:16
0

Tack för de tipset! får testa de. har små ont i tuttarna men får testa detta! =) undra bra tips är också välkomna! lite små trött på att må så här just nu

Mabrotnosh
2013-05-16 23:32
0

Jag har hört att det inte går att starta förlossningen på något sätt utan barnet kommer ut när den är redo. Hört att det bara är skrock.

PogoPedagog
2013-05-17 08:51
0

Snälla gör inget ansträngande bara. Jag vet av egen erfarenhet att det inte är roligt att ha muskelvärk på förlossningen. Jag skottade snö dagen innan och fick så hemskt ont i ryggen att det var värre mellan värkarna än under värkarna och då var jag ändå i det mest aktiva öppningskskedet.

Det som satte bra fart och gav många värkar för mig var sex, eller snarare sperman antar jag, haha. Fast man är ju inte jättesugen när man har ont överallt.

OolssonxD
2013-05-17 21:24
0

jag rör mig inte mer än nödvändigt! har haft massa sd och tryck ner idag så hoppas de händer något! men i helgen kan han stanna inne för min son fyller 2 år imorgon <3

noir
2013-05-19 10:25
0

Har du läst på om dykning? En metod man kan använda sig av under förlossningen. I den läste jag att hormonet som startar förlossningen ökar när man vilar och är avslappnad.

Jag vilade mycket sista dagarna innan de satte igång på mig och jag vilade även när det börja dra i gång tills värkarna satte igång då hängde jag på hyllor och på sambon och dansa med höfterna samtidigt som jag försökte slappna av.

OolssonxD
2013-05-19 18:54
0

dykning? vad innebär de? kan du berätta mer om den?

Tina-A
2013-05-19 18:57
1

#9: Vi har en hel artikel om dykning och dyktekniken (som är en teknik för att föda barn utan smärta) http://gravid.ifokus.se/articles/5102c064d3b4fd0daa0008e3-dyktekniken?articles-1

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

OolssonxD
2013-05-19 19:25
0

hur skulle den kunna hjälpa o få igång de? har ju inte förlossningsvärkar

noir
2013-05-20 07:23
0

Nä men som jag skrev ovan. När jag läste på så läste jag även att när man ä avslappnad och vilar så ökar hormonet som sätter igång förlossningen. Dykning kan man använfa för att slappna av och klara av andra saker än just förlossning. Min förlossning startade efter att jag deagit ner tempot och inte gjorde mer än nödvändigt och jag kände mig otroligt lugn och avslappnad innan de starta, under värkarbeter, förlossningen och efteråt. :)

OolssonxD
2013-05-20 18:28
0

aha du tänkte så =) jag är alltid lugn för jag orkar inte ett skit så sambon gör allt som måstes i hemmet! och nu har de gått en vecka sen dom på fl sa att " du kommer föda inom en vecka !" men ikke ingen bebis här inte.. bara o vänta ut tiden o hoppas han kommer tidigare än bf iaf

noir
2013-05-20 19:58
0

Min tös börja leta efter utgången på torsdag kväll, fredag oregelbundna värkar som steg i styrka, lördag värkar med ca 5-7min mellanrum och till kvällen åkte vi till förlossningen och 00.20 på söndag föddes hon. Söndagen var de bf som UL räknat ut ;)

OolssonxD
2013-05-21 08:03
0

min har börjat leta sig ut men han kommer inte längre än så! men ska testa färdkäppen ikvälll

OolssonxD
2013-05-30 09:14
0

verkar inte funka något av de jag testat!