huvudvärk
Har haft huvudvärk flera dagar i sträck nu. Var till bm för en vecka sedan och blodtryck är normalt inge äggvita i urinen så det är nog inte havandeskaps förgiftning. Undrar bara om det är någon mer som haft huvudvärk i vecka 29? Det är inte så att det värker som vanligt huvdvärk utan mer som en tryckande känsla i bakhuvudet och bakom ögonen. Brukar få sån här värk i skallen när det är åska i luften. Men nu har det hållit på i fyra dagar och åskan kan inte hänga i luften i fyra dagar isträck. Eller kan den det?
Aj, aj, dricker du ordentligt? Kanske lite vätskeersättning gör susen? Jag hade ont i huvudet ibland första halvan av graviditeten eller nåt sånt men inte flera dagar i sträck sådär 😮
/Christine
Nu när du nämner det dricker jag väldigt dåligt. Känns som om dryck inte riktigt får plats i magen. Det kommer upp igen som uppstötning. Så är nog lite dålig på att dricka. Te dricker jag men det är ju uttorkande.
Vatten är superviktigt! Extra mycket nu när värmen kommer och sen så har man ju dom dära x antal toalettbesöken per dygn som hjälper till att torka ur ännu mer. Har du svårt för rent vatten så prova med lite skivad gurka eller eller citron/lime i, det kan kännas fräschare.
/Christine
Jag kan ju alltid prova med kolsyrat vatten och se om det blir roligare att dricka. Vanligt vatten är lite drygt att pilla i sig och gillar inte riktigt vatten med något smak ämne i.
Undra om det beror på att jag är trött. Känns som om jag ska kunna somna sittandes ibland under dagen. Får liksom kämpa för att hålla mig vaken. Kanske får ont i skallen av det?
Det man det nog, eller så är båda pga vätskebrist. Jag blir supertrött så fort jag inte dricker tillräckligt med vatten! Nu smäller jag nog i mig uppemot två liter om dan, och mer ska det bli när värmen kommer. Tråkigt är det, men det är bara att dricka på tyvärr!

Jag hade oxå ont i huvudet i perioder under graviditeten nu de senaste veckorna har det gått över e i v 36 nu. Prova som andra sagt drick mer vatten eller ät frukt eller nåt med mycket vatten i typ melon eller nåt, vätska e viktigt särskilt nu när det e värmare ute, prata oxå med din bm vad det kan vara hon kanske har nåt tips
Tröttheten-vätskebrist-huvudvärk hör säkerligen ihop. Det är nog bara att kämpa på med mera vätska.
/Christine
Konstigaste är väl att jag brukar få ont på baksidan av ryggen när jag druckit dåligt. Men lite extra vatten skadar väl inte. Får prova dricka under helgen och se om det går över gör det inte det ringer jag bm på måndag.