Gravid iFokus

Gravid

Etikettoff-topic
Läst 3036 ggr
Maja
0

*hjälp*

Suck.. Vad har jag lyckats med nu egentligen?

Hade min nästan-pojkvän (^^) här hemma i helgen, mamma och pappa var borta, så jag var ensam och så hände det lite saker..

Men så en gång upptäckte han att kondomen inte var kvar.. Så visade det sig att den hade "lossnat" och hade blivit kvar i mig.. :S

Jag är ju sån så nu tror jag givetvis att den har läckt och att jag har blivit gravid eller nått.. ^^ Kan ju tillägga att jag är just i de dagarna som det är lättast att bli gravid också..

Tänk om den har läckt!! :S *gaaah*

Stravaganza
0

Kan ju tillägga att jag är just i de dagarna som det är lättast att bli gravid också..

Jag fattar inte, vad menar du med det?

Om nu misstänker att du är gravid kan du väl testa en sån där sak som visar om man är med barn eller inte? Jag vet inte vad det heter..

Believer
0

#1. grav.test heter det.

Elisabeth-J
0

För säkerhets skull kan du köpa dagen-efter-tabletter. Tror att man kan köpa det på apoteket, annars kan du kontakta ungdomsmottagningen.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Stravaganza
0

#2 Okej, det visste inte jag. :)

Stj3rnfallet
0

#1 Hon menar antagligen att hon har eller ska ha ägglossning snart, eftersom att man har lättast att bli gravid kring de dagarna =)

Stravaganza
0

#5 Aha. Jag är lite okunnig om det här med graviditeter. =)

Maja
0

Tack!! :) Jooo, det var bara så att jag inte kunde komma iväg och fixa dagen-efter-piller direkt.. :/ Nu antar jag att det är försent att ta dem OM det skulle vara någonting..?

Hmm.. Okej, jag inbillar mig säkert bara, men jag har liksom känt mig annorlunda dessa dagar.. Någonting som känns speciellt, men det är nog (förhoppningsvis) bara så att jag inbillar mig..

#5 - Exakt.. :)

OM det skulle vara någonting så skulle jag inte kunna behålla det.. Men kan man göra abort utan att mamma och pappa får veta?

lisette
0

ja det kan du juve

[Angel88]
0

du kan ta dagen efter piller inom 73 timmar tror jag?? minns inte ricktigt

bubbelbubbel
0

förmodligen är det ditt psyke som spelar dig ett spratt, det brukar vara så, om du går och tror att du kanske är gravid hittar hjärnan på en massa saker som du reagerar på, och tror på det ännu mer, det är väl ungefär som när man väntar och väntar på sin mens, och tillslut är man så fix vid idén att den blir försenad bara för att man inte slutar tänka på det.

och skulle det mot förmodan vara nånting, så kan du göra en abort utan att dina föräldrar vet, men dom rekommenderar, och det gör jag med, om möjlighet finns att du skulle prata med dom, men det är ju ett senare problem.

Stravaganza
0

#7 Men om du är gravid och vill göra abort, borde du inte berätta det till dina föräldrar då? Du gör som du vill..

JimJ
0

#10, Det där är ganska intressant. Min moster brukar gå omkring och tro hon är gravid. Hon tror på det så mycket i sina tankar, att även kroppen går på det. Hennes mens blir försenad och hennes mage svulnar upp. Hon får även större tuttar (enligt hon själv iaf, jag brukar då inte titta på dem).

Hundar och andra djur kan bli sken-gravida. Varför skulle inte vi människor kunna det? Men visst är det häftigt? :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Stravaganza
0

#12 Tillåt mig att skratta? xD

JimJ
0

Skratta på du, det kan ju vara komiskt. Men själv är jag bara fashinerad utav det hela. Jag tror alla tjejer inom en viss ålder, har trott minst en gång att de varit gravida och fått liknande symptom på grund utav det.

Någon som vågar stå upp om att de trott de varit gravida och kanske vill berätta lite om det?

Stravaganza
0

#14 Ja, det är fascinerande. Men det lät lite roligt på vissa rader.

Believer
0

#12. visst kan det vara så att även människor kan bli sken-gravida. varför inte egentligen?

Pernilla
0

#14 Jepp! Här har du till exempel en som varit helt övertygad ett par gånger… större bröst och hela konkarongen - bara för att upptäcka att det var PMS hela tiden… :) Lagom kul… Jaja, nu kan jag ju skratta åt det, för den här gången har jag bildbevis på att det är en liten groda därinne…

Maja
0

Hihi.. Skulle inte förvåna mig om det inte är nått, jag kan lätt intala mig att det är nått, utan att det är det.. :P

Hmm.. Grejjen är den att mamma och pappa antagligen inte gillar den killen jag är med (de vet inte ens om att jag träffar honom, men jag vet att de inte gillar hans "typ" så de skulle vara sjuuuuukt sura på mig hur länge som helst).. Därför känns det inte så bra om jag skulle säga "Mamma, jag är gravid.. Ni vet inte ens om att han killen finns eller att jag känner honom, men han har gjort mig gravid.." ^^

lisette
0

jag tror itne de skulle vara sura på dig juve. förhoppningsvis hade de stöttat dig till 100%!

Believer
0

säger som lisette

Maja
0

Hmm.. Okej, jag gjorde ett test i måndags som var negativt, men ska göra ett test till, eftersom det stod att man skulle göra testet tidigast 3 dagar innan mens (som jag hade beräknat till den 21/7)..

Men idag fick jag nån skum mens eller vad-det-nu-är.. Alldeles för tidig, mer som en brun flytning, men det har hållt i sig hela dagen och jag har någonting som känns som mensvärk i alla fall.. Hmm.. Hoppas det är mens, men skumt att det är en vecka för tidigt med tanke på att den i stort sett alltid har varit regelbunden.. :/

Men i.o.m. att jag fick mensen eller vad-det-nu-är (^^) idag - kan jag ändå vara gravid?

Greizy
0

Ja man kan vara gravid och ha mens sammtidigt

Annette
0

Oro kan framkalla obalans också.

bubbelbubbel
0

kan kan du väl maja, men förmodligen inte eftersom mensen ofta är vårat tecken på att man inte är gravid.
som jag förstått det är det väl rätt ovanligt att ha mens när man är gravid ?

PimTheGreat
0

#21 bruna flytningar?? Vet jag haft det någon gång också innan mens….har du tur är mensen på väg nu! Försök att inte tänka så mycket på det så du spärrar dig psykiskt…då kan mensen dröja eller utebli pga det.

SKulle det visa sig att du är gravid så hade jag rek. att du pratar med dina föräldrar. Många gånger tror vi värre om våra älskade föräldrar än vad verkligheten är. Du kan komma att behöva ett stöd efter aborten… man vet aldrig innan hur man reagerar på det. Kan förstå att det känns jobbigt att berätta. Jag har varit i samma sits själv när jag var 15 år…….men mamma tog det jättebra och sa att vad jag än beslutade så skulle hon stötta mig till 100%……. din mamma är säkert lika underbar och omtänksam…. Lycka till och hoppas att allt blir bra!!! Kram

Maja
0

Det var mens, men väldigt konstig mens.. Jag brukar alltid känna på mig "Nu kommer mensen inom några dagar" eftersom jag får ont i magen, men den här kom på direkten och såg lite skum ut, men den har hållt i sig hela tiden, så mens är det i alla fall..

Aaah, tack allihop.. Jag ska testa mig den tjugonde och se hur det är.. Är det negativt så är det bara att glömma allt det här, är det positivt.. Ja, då tar vi det då!! :) Tack för att ni är så söta!! <3

Maja
0

Testade mig idag igen - Negativt!! Känns såååå skönt!! :)

lisette
0

förstår det gumman… =)

Stravaganza
0

Vad bra. :)