Gravid iFokus

Gravid

Etiketttredje-trimestern
Läst 6623 ggr
[AmandaO]
0

Dålig barnmorska?

Första mötet med min barnmorska var fantastiskt. Jag tyckte hon var underbar. Efter det har det bara gått utför. Jag tycker inte om henne. Hon var alltså bara "bra" första gången jag träffade henne.

T.ex, på inskrivningen så tog vi massa prover, ni vet, blodprov mm. Sen hörde jag ingenting av henne på kanske en cirka 10v (kommer inte ihåg, men det var lång tid). Väl då säger hon att mitt järnvärde (heter det så?) var dåligt, näst  intill obefintligt. Fick ut järntabletter. Här har jag gått runt och trott att det har vart helt normalt att halvt ramla ihop av yrsel i skogen (jobbar som skogsröjare). Men det var det inte. Efter det fick vi en tid ganska tätt inpå där det visade sig att mitt järn hade sjunkit ändå, mer järntabletter blev det. Sen dess har jag inte hört något.

Sen har hon även uttryckt sig konstigt och opassande när vi snackat. Som gjort att jag inte tycker om henne.

Om jag behövt hjälp eller vart orolig har jag inte ringt direkt till henne, utan till själva mottagningen där dom har fått hjälpa mig.

Nu idag (är i v31) fick jag reda på att jag ska ta kontakt med barnmorskan för ytterligare koll av mig. Blodprov, blodtryck, blodsocker mm ska kollas. Jag går ju på regelbundna koller redan i både Falun och Uppsala, men det är bara för att kolla så att Lillan mår bra. Inte att jag fungerar som jag ska.

Nu till frågan, är det min uppgift att boka sånna här tider med barnmorskan eller ska inte hon se till att hålla kontakt med mig? Detta är ju första gången för mig så jag har ingen aning om hur ofta man ska gå.

ChristineL
0