Gravid iFokus

Gravid

Etikettkänsliga-situationer
Läst 2148 ggr
Mabrotnosh
0

ej rumsrent

Har googlat lite och försökt ta reda på svar och tänker inte fråga min barnmorska direkt. Jag undrar bara om det är någon mer som har analsex och om det är skadligt för barnet på något sätt.

Denna kommentar har tagits bort.
[AmandaO]
0

Hoppas verkligen inte det är farligt ;) men det kan jag inte tänka mig. All sex ska vell vara bra tror jag. Annars borde som ju varna.

noir
0

Tror inte att det skulle vara skadligt. Känns det okej för dig och din partner så ser jag inga hinder i att köra på som vanligt.

Tänker dock på att man i slutet av graviditeten känna att det blir tryck av all vikt från graviditeten i sig. Man kan få analsprickor och hemorrojder och då tror jag inte att det känns så bra med analsex. Vill förtydliga att alla inte får ändtarmsbesvär av sin graviditet och att jag INTE tror att analsex kan ge uppkomst av dessa om man har analsex på rätt sätt.
Har inte analsex själv så är då ingen expert.

Mabrotnosh
0

Stallostby tog inte illa upp och du svarade på min fråga iallafall. Jag brukar dra till med samma skämt så noir det är lugnt. Är det inte skönt lär man ju inte prova det heller. Tack för svaren.

ChristineL
0

Ingen typ av sex är på något vis skadligt för barnet. Det är bara att passa på att njuta :)

stallostby
0
[Zorita]
0

Det tror jag verkligen inte. Vi fick dock höra att vi skulle ta det försiktigt med vanlig sex eftersom jag fick blödningar efteråt 😕 Sambon tar det väldigt allvarligt och har gått i celibat.

stallostby
0

#5 Tack för det! Hur som haver ingen fara mig veterligen!