pergotime ?
Hej. Jag var ju då inte gravid utan har näringsbrist. Har en tid på gyn 14 maj för att undersökas och på nåhot vis få styr på min mens. Jag har mebs en gång i halvåret och jag och min pojkvän har visserligen inte varit tillsammans länge men vi känner båda det att vi vill dela livet tillsammans att vi är starka med varandra och att det inte är något övergående och vi känner att vi vill ha en liten i vårat liv ! Jag har läst lite om pergotime och tycker det skulle vara värt att prova eftersom jag är då oregelbunden, jag kan ju inte ta ÄL test varje dag i sex månader och så blir det ändå ingen graviditet. Måste man ha försökt i ett år för att få pergotime när man har så oregelbunden ? Dom har kollat mig innan och försökt sätta igång med provera men det fungerar intejag får en blödning sen inget mer. Hur länge måste man varit tillsammans för att få hjälp med ÄL ? Känns som dom borde ta hänsyn till vad vi känner är rätt för oss och passar in i vårt liv även att vi inte varit tillsammans mer än några månader men vi känner verkligen att vi har alla förutsättningar för barn. Han har ett bra heltidsjobb som kan försörja både oss och bebis, jag ska försöka plugga klart vilket jag skulle hinna under en graviditet, vi är båda redo för en liten och känner att vi skulle klara oss bra och kunna ge ett barn en fin och kärleksfull uppväxt. Har någon svar på mina frågor ? Inga påhopo om att vi inte varit tillsammans sålänge vi vet det men det känns så rätt.
Jag har använt både pergotime och provera, tyvärr funkade inte ens trippeldos pergotime för mig. Provera är bara till för att man ska få en mensliknande blödning, medans pergotime "ska" dra igång en ägglossning.
Hur man får hjälp beror nog lite på var man bor, men det är efter ett års aktiva försök man vanligtvis får hjälp, sen kan jag inte svara på om dom skriver ut pergotime ändå.
Hamnar ni på utredning så kommer dom bla fråga hur länge ni har varit tillsammans, vad ni jobbar med, hur länge har ni bott ihop osv.
/Christine