Gravid iFokus

Gravid

Etikettbilder
Läst 26704 ggr
evelina1991
5

Magbilder 7

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla mammor! :D

Vet att sådana här trådar finns redan men kan aldrig finnas tillräckligt :D + att dem bli så himla långa så börja om från början nu :)

Vill se allas fina gravmagar :)

- Detta är vårt första barn och är i 11+2 just i skrivandet stund:)

Välkommna allihopa! :)

PogoPedagog
21

En bild från v 37+0

Jag har min egen discokula!

evelina1991
0

Sikken fin bild! :D Redigt festlig :P hehe

SaraC
5

Vecka 35

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

SaraC
2

Vecka 36, jättemage!

evelina1991
1

#4 Gud vilken skillnad på bara en vecka jämförelsevis med v35 och 36 :D Jätte fin mage! :)

SaraC
1

#5 Tack så mycket Glad Tror magens storlek/form beror lite på hur h*n ligger därinne för tillfället, ibland ligger bäbisen och trycker långt upp på revbenen och då blir magen mer putig och rund Glad

SaraC
4

Vecka 38!

SyntHare
3

#7 Inte långt kvar nu! :) Så spännande!

Själv har jag gått 22 fulla veckor idag!

SaraC
0

#8 Fin bild Glad

Ja, hjälp vad fort tiden går!

ChristineL
1

Börjar kanske bli dags för mig med att lägga upp bilder här ;) Börjar med denna som togs i vecka 9+3

ChristineL
2

Och denna är från idag, vecka 13+3

evelina1991
1

#11, gud vad stor du e vid bara v13 :O Jag e en vecka längre än dig o inte så stor än xD haha , längtar tills den bli större! Ser bara ut som ett packe fläsk just nu på mig ;) haha

ChristineL
0

#12 - Det är ivf-hormonernas fel, har varit skitsvullen hela tiden och magen blev ju "gravid" typ på en gång… Men det är först nu jag börjar kännas att det nog faktiskt syns.

evelina1991
0

Okeey, ja de va som mig innan jag visste att jag blivit laktosintolerant helt plötsligt :S Jag hade alltid ont i magen innan o nu när jag vet om att jag inte ska dricka mölk o sådant så e jag inte lika svullen och man ser magen, härligt nu när den börja ta form du! :D

Men då ha väl inte du heller långt till ultraljuder ChristineL?! :D

Tog denna igår, glömt ta bild på 2 veckor så stort hopp ifrån v12 till v14 på bilderna här på datorn :P

ChristineL
0

Japp, 14.e januari blir det RUL, sen fick vi se filuren redan i v.8 för att ivf-kliniken skulle bekräfta att det såg bra ut.

evelina1991
0

Okeey , vi ha den 2a januari o längtar typ ihjäl xD

noir
0

Då tänker jag retas med att säga att jag har RUL 14/12

Magbild kommer en annan dag, har bara en som är "gammal" på datorn

Marre89
0

Åh jag längtar till mitt ul, har ett den 18/12 å sen RUL den 4/2 :)

evelina1991
0

Åhhh -.- haha , inte alls avis eller så ;) haha ..

#18, varför 2 stycken så tett intill varann? :O

Marre89
0

För jag fick ett sent MF i somras och frågade då om jag kunde få ett extra ul bara för att kolla så allt e ok. Man är ju extra nervös å orolig.

evelina1991
0

Jaaha, ja men gud de e ju klart!! Jag ha inte ens vågat tänka på missfall förens nydligen då mamma berättade att hennes arbetskamrat fick MF i v19 :S DÅ började jag bli orolig, så hoppas innerligt att allt står rätt till!!

Hoppas att de gå bra för din del nu då Marre89! :)

noir
2

#21 det lönar sig inte att vara orolig. Det har nog med all säkerhet skett att folk förlorar sina bebisar på alla de olika dagarna i en graviditet. Inget man kan stoppa eller göra något åt. Positiva tankar och ta hand om sig själv räker långt

evelina1991
0

Jaa jag ha oxå tänkt så, visst ibland så kan man inte tänka på annat men gå över rätt snabbt ändå! :)

Marre89
0

Tack!! Ja vi håller verkligen tummar å tår nu att det ska gå bra. Men finns mer symtom nu än förra gången å känner mig "mer gravid" än förra. Hehe så de e väl bra :) vill bara att denna vecka ska gå fort hihi

evelina1991
1

Vad skönt ändå att du känner det så! :) Jaa, man vill att alla veckor ska gå fort nu!! :D :D

noir
1

Jag tycker att det har gått fort ändå. Om någon skulle be mig snabbt svara på vilken vecka jag är i så säger jag 13, fast jag är i 19, snart 20 :D

evelina1991
0

Haha , jaa de e lite små krångligt med veckorna ibland :P

SaraC
4

Vecka 38

SyntHare
0

#28 Oj, det där såg tungt ut :P Jättefin mage!

SaraC
1

#29 Tack! Glad Ja, det kan man lugnt säga, börjar bli redo att släppa ut den lilla därinne nu!

ChristineL
0

Vecka 14+4, tycker jag var tjockare förra veckan :P Men det beror väl på dagsform och tid på dygnet kan jag tänka mig.

evelina1991
0

Jag förstå dig Christine! Känns som att magen e stor ibland o ibland att den krympt! :P haha

15+0 för mig idag :D

SyntHare
5

23+3. Känns som magen har vuxit i rekordfart nu Tungan ute Häromkvällen fick jag en rejäl spark också, har inte sett det utanpå på det sättet förut. Även sambon såg det Skrattande

evelina1991
0

#33, känns de hemskt ?! :P Kollat på bebisa som sparka i magen på youtube o ser läskigt ut! :P haha

SyntHare
1

#34 Njae, än så länge är det bara mysigt :p fast det kändes förstås lite konstigt att plötsligt få se en liten fot genom huden :p

evelina1991
0

Haha kan tänka mig det! Man ha hört så olika om de här med sparkande bebisa så vet inte om man längtar till de eller inte :P

SaraC
5

Vecka 39

ChristineL
0

Dagens mage, v.15+3. Har varit sjukt spänd i magen hela natten, det har nästan gjort ont, men det släppte efter frukosten iaf.

evelina1991
0

15+6 idag :)

Niini
0

Måste bara fråga Evelina1991, hur kan du vara i 15+6 idag då jag är beräknad dagen efter dig och är 16+0 idag?! Förvånad Du borde ju vara 16+1 då :D

evelina1991
0

På appen e jag 15+6 och när vi fick reda på att jag va gravid så räknade vi "nästan" ut när bebisen skulle komma men ha inte gjort ultraljudet är så e ju inte 100% var jag ligger heller :P Men kör enligt appen ;) hehe, känns säkrast så :P

Niini
0

Aha, då hänger jag med :) Ja, appar kan ha lite hur som helst. Själv har jag tre olika appar som visar helt olika antal dagar som är kvar av graviditeten :P

evelina1991
0

Jaa jag hade 2 innan o va jätte stor skillnad !! :O Helt sjukt :P När vi va på inskrivningen så jämförde vi dagarna på appen med BM uträkning, dem hade någon grej dem kollade på o de skillde bara 1 dag! :D

Så hoppas de inte bli bakåt i grav vi behöver gå på ultraljudet sen utan hellre framåt ;) hehe

noir
0

Det vart tre dagar bakåt för mig. Bm sa 9/5 och UL 12/5
Men som UL sa, Bebisen är 40 veckor 12/5 men för de betyder det inte att det blir bebisens födelsedag ;D

Tina-A
0

Vad fina magar ni har allihopa! :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ChristineL
1

Idag vecka 16+3, funderar mer och mer på om det är mer än en där inne…

noir
0

#46 Men du har väll varit på UL redan? DÅ ser de ju om det är en eller flera :)

ChristineL
0

#47 - Jo, det var i v.8 och då var det bara ett litet grodyngel där med ett klappande hjärta. Men jag tycker jag är så stor jämfört med flera andra :P har också funderat på om jag har en väldigt framåtlutande livmoder så det kan vara därför. Men om två veckor får vi veta :)

evelina1991
0

Tänkte lägga in ett kort på min mage idag men den dog :( Imon är jag v17+0 och fyller 21!! :D Snart tänkte vi göra de "vanliga" lägga ut en bild på ultraljudet o magen för att "avslöja" hemlisen :P Sååå med andra ord, mag bild kommer snart :D

Jaa ChristineL jag tycker du ha jätte fin redigt formad mage, jag ha ju mera bula på nedersta magen :P De kanske ha utvecklas en till knodd där inne ;)

Tina-A
0

#48: Jag tycker också du är stor!! Jag var också stor i den veckan, men det rättade till sig allt eftersom och jag följde normalkurvan precis på mitten gravidteten igenom från det att man börjar mäta magen :)

2 översta bilderna är var jag var i vecka 5, när jag precis fått reda på att jag är gravid alltså. Nedre bilden är från vecka 17. Det kom ut 1 barn, normalstort :)

ChristineL
0

#50 - Det var mig en söt liten (stor ;)) kula du hade där i vecka 17, vi får väl se vad det blir som sagt och hur jag ligger, blir inget besök hos mvc förrän i slutet av februari…

Niini
0

#46 Inte vet jag om du är så himla stor egentligen. Mycket beror ju på hur bebisen ligger just då o när på dagen bilden är tagen. Min mage blir en smula större mot kvällen. Känner inte för att blotta mig idag så morgonfotot uteblir o jag bjuder istället på en alldeles nytagen. Flört

17+0

evelina1991
0

Jag kan ju erkänna att jag ha ju gottat till de lite extra en tid oxå nu senaste så kan ju va lite av "mig" här med ;) haha, kameran laddad och är i v17+0 idag :D Blev en bild med linne på & att de va en annan vinkel än vanligt men låt gå :)

evelina1991
0

Här kommer en magbild med rätta vinkeln :) v17

[AmandaO]
2

Går in i v17 imorgon :)

evelina1991
0

AmandaO , vilken skullnad du! :P haha, kan tänka mig vilken liten plutt du ha där inne :) Tycker de e sjukt hur de kan skillja sig så mycket på gravmagar. Ha en gammal kompis o när hon va typ hög gravid så va hon typ i min storlek som jag e nu :P

[AmandaO]
0

Ja visst är det sjukt, Har tittat på hur många bilder som hellst och ingen är den andra lik :)

SyntHare
0

Vecka 25+3 Glad

ChristineL
0

#55 - Men vad liten du är! Nu känner jag mig verkligen enorm! Fick höra av en kollega idag att "Åh, vad stor och fin du har blivit!" Det är ju mysigt att det syns såklart, men när ska du få någon mage tro?

[AmandaO]
1

Jag är glad så länge den håller sig borta, det blir lättare att jobba med det jobbet jag har då. Men när den kommer är den såklart välkommen :)

evelina1991
0

Jaa om man ska jobba så kan jag hålla med dig #60! :P

[AmandaO]
0

Skrev nyss på nytt kontrakt att jobba till 13/5. Kan bli intressant att se hur det är att släpa bort träd från skogen då. ;)

evelina1991
0

HAha e du skogsarbetare?! :O

[AmandaO]
1

Ahh, jag röjer inte ner träden men får släpa iväg dom till vägkanten. Himlans bra träning det där :)

evelina1991
0

haha fan va häftigt! :D Häftigt med tjejer som gör manliga jobb! :D

[AmandaO]
5

Ja det borde finnas mer tjejer. Förstår inte varför det inte gör det, betald träning och frisk luft :)

evelina1991
0

Jaa de e väl utbildningen som krånglar säkert :P Lättare att få jobb inom äldreförvaltningen o så tänker dem säkert :P Jag jobbade som sotare ett tag innan, men klarade inte det för min rygg och för maten.. fick inte i mig redig middag då vi va uppåt skogarna iböand så levde typ på mackor så funkade tyvärr inte :/

[AmandaO]
0

Får inte heller i mig någon middag på dagarna, men någon frukt slinker ner om jag har tur. Sen har jag ingen utbildning inom det utan det var bara ren tur att jag fick det :) Det ända dumma är att man endast har tillgång till toalett två gånger om dagen oftast, det är lite jobbigt med en blåsa som tydligen är världens minsta.

Fridaaaa
2

#65 Finns inga manliga och kvinnliga jobb i min värld :)
Alla kan om de vill, handlar om individ, inte kön ^^,

Men himla bra träning. Om jag skaffar barn i framtiden, vill jag med ha så liten mage ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

evelina1991
5

#69, inte i din värld nej men i allmänheten så är det uppdelat så utan att man vet om de ;) Haha, oftast så är de som så att arbetsgivaren vill ha stora starka killar till sådana "skogsjobb" som de i nuläget var och sällan en tjej kommer in på den biten om de inte e något speciellt eller oftas en släkting :P

Därför tycker jag de e häftigt faktiskt att en tjej jobba med ett mansdominerat arbete för att visa att vi tjejer faktiskt oxå kan! ;)

Fridaaaa
1

#70 Det är för att samhället är ganska sjukt strukturerat och finns konstiga idéer i samhället ;) Vi har pratat mycket om genus osv i skolan nu :)

evelina1991
0

jotack jag vet xD ahhah, själv jobbat som sotare så vet hur de funka :P Sjukt att de ska va så men de e dock inte så konstigt eftersom i helhet så tex e inte lika många tjejer intresserad av lastbils tecknik som killar o då bli de en domenans därefter likaså som omvårdnad är de tjej domenerat :P

Fridaaaa
0

#72 Ja detär ju tyvärr så. Jag ser gärna fler killar inom t.ex förskolläraryrket :) bara bra när det är blandat på de olika yrkena och arbetsplatserna :D

evelina1991
2

Var på ultraljud nu i onsdags & efter mätningarna så blev vi tillbaka flyttade precis en vecka så är 16+6 idag, skönt dock att det inte blev mer än en vecka o nu äntligen vet vi när bebisen ska komma. 15 Juni <3

Så tänkte slänga in en bild nu när jag VERKIGEN är i vecka 17 ;) hehe, kollade bilden och jämförde med förra veckan o de va ändå stor skillnad :O Sjukt att de kan gå så snabbt, men de jämna ut sig sen, kan man ju hoppas ;) hehe.

Hur är era fina bebismagar nu alla mammor ?! :D

Niini
1

Tycker inte min mage har ändrats så mycket på bild de senaste 2-3 veckorna, beror ju förståss på hur bebisen ligger det också. Tycker magen känts stor och detvhar riktigt tänjts i skinnet i flera dagar men idag känns den mindre igen så kanske har nån rört på sig inatt :)

Tror förresten jag kände första sparkarna för en liten stund sen också! Kändes som tre små dunkar en bit under naveln.

evelina1991
0

Jaa de beror hur lillen vill ligga där inne :P Ja jag fick bristningar tidigt i grav :S Syns tydligt som bara den om du kolla på bilden :S Hate it! Kan ju tänka mig hur jag ser ut på magen i slutet av grav :P

Åh så mysigt! :D Hur långt är gu gånget nu Niini?! :D

Niini
0

Går in i v. 19 idag, så det är väl på tiden ;)

evelina1991
0

Härligt! :D Inte lång tid tills halvvägs då :) Jaa, jag längtar tills jag börja känna något så de verkligen känns att de lever något där inne o inte bara ser denna kulan :P

Zvintos
0

Får väl slänga in en bild på min fjuttiga gasmage än så länge. Tungan ute

Zvintos
3

Hm, nu på kvällen var den visst inte så fjuttig längre.. Förvånad Nog för att jag läst att många lätt blir gasiga och svullnar upp, men inte hade jag trott det skulle bli såhär om kvällarna..

evelina1991
1

Haha neej , jag reagerade på det med i början xD Så blev man så ledsen när bulan va mindre efter man vatt på toa :P haha

ChristineL
0

Taget idag före frukost, vecka 17+4

noir
5

Idag går vi in i vecka 23 (22+0) Kyss

Yllraz
0

En till gasmage haha Kortet tog vi för fem dagar sedan. Vi är i vecka 8 (7+0) och allt bara sväller ;) (Ursäkta att jag inte kan vrida fotot. Skickar fr mobilen nämligen)

ChristineL
1

Morgonens mage finns i #82, nu har jag även fotat kvällens mage, snacka om skillnad!

evelina1991
1

HAha jaa de va inte lite skillnad heller :P Idag e jag hela 17veckor o gå in nu i vecka 18, skönt att veta vilken vecka man EGENTLIGEN är i nu o inte bara kanske :P

Bli ingen magbild på mig idag, men fick ju en tidigare i vecka 17 så få ta en senare i veckan ist :)

Niini
0

#85 Oj, såå mycket tror jag inte min mage sväller :D Men sådär efter att man avverkat lunch och middag så börjar det nog kännas väldigt spänt om skinnet ;)

ChristineL
0

Jag förstår inte vad det är för fel på mig, haha :P

SyntHare
4

Vecka 26+3 Glad

ChristineL
2

Idag är vi på vecka 18+4!

[AmandaO]
3

Vi 19 imorgon tror jag det blir. :)

Greeen
0

Går in i v.15 idag :)

Zvintos
0

vecka 7 (6+1). Fick fråga idag från mamma om det verkligen bara är en bebis i magen. Sa åt henne att den ju bara ser ut såhär på kvällen, resten av dagen är den bra mycket mindre. Tungan ute

SyntHare
2

Vecka 27+2 och jag måste gå till frissan :P Mitt hår blir bara risigare och risigare, å tovigare och tovigare! Att håret blir finare och mer välmående under graviditeten stämmer då inte på mig! Haha.

ChristineL
0

#94 - Måste bara fråga varifrån tapeten kommer ifrån? Underbar ju!

SyntHare
2

#95 Åh tack så mycket! Det är faktiskt målat direkt på väggen då varken jag eller sambon är så förtjusta i att tapetsera Tungan ute

Greeen
0

Håller med, supersöta ugglor!

ChristineL
0

#96 - Nice! Vi funderar runt just nu på hur det ska bli i barnrummet, men att måla ett motiv vore kanske något… Roligare och personligare än enfärgat eller randigt :)

evelina1991
2

V 18+0 idag :)

SyntHare
5

#97 Tack :D Älskar ugglor.

#98 Jo men precis! Jag ville gärna ha en fondvägg med något gulligt mönster men hittade ingen tapet som tilltalade mig riktigt Glad

Här är en liten bild där man ser fondväggen lite bättre.

Marre89
0

Min mage 14 fulla veckor. Äh! Bilden vart helt fel när jag skulle ladda upp från mobilen. Fixar en från datorn sen när jag kommer hem :P Kul iaf att man kan börja va med i denna tråd å visa sin egen mage å inte bara kolla på alla andras fina magar :)

evelina1991
2

#101 ja visst är det, roligt att ha en tråd såhär så man kan se skillnaden både på sin egna mage och hur andras utvecklas! :)

Marre89
0

Nu så har jag fixat en bild som ska funka :P Så här kommer magen i 14 fulla veckor :D

Niini
1

Skillanden är ju ganska markant fast jag oftast tycker att magen inte blivit såå stor.

evelina1991
0

Man ser ju skillnaden ändå Niini :P Skönt ändå att ha liten mage så den slipper vara " i vägen"  för länge under grav ;)

Kan inte fatta att om några dagar är jag redan in i vecka 20 :O Extremt DÅLIG bild oxå, tagen ifrån mobilen som suger …

Ha inte kännt några sparkar än, men hoppas på att det kommer snart så man verkligen känner krabaten med ^^

Zvintos
0

Äntligen börjar den jävligaste svullnaden lägga sig. Tungan ute Eller så känns det så för att den nu i alla fall håller samma storlek större delen av dagen.

Vecka 8 (7+1).

SyntHare
9

Vecka 28+1 :) I förrgår natt tror jag att lillfisen fick in en riktig smäll under vänster revben då jag gått och varit öm där i ett par dagar nu. Men det är ändå så himla myyysigt när det sparkas ♥

ChristineL
0

Vecka 19+4

Niini
2

20+0 igår och en mobilbild från jobbet. Börjar synas även under de pösiga arbetskläderna :)

evelina1991
0

Vecka 19+0 idag. Så syns mina hemska utslag oxå men de behöver man ju inte kolla på xd

SyntHare
1

Vecka 29+0 idag. Nu börjar magen bli lite ivägen ibland. Att plocka upp hundbajs är rena döden, särskilt när de bajsar i sluttningar Tungan ute

Lillalukas
0

Vilka mysiga magar :) Själv är jag i vecka 19+5 men bilden togs för ett par dagar sen, så på bilden kanske det var 19+0

evelina1991
1

20+0 idag, utslagen bli bara hemskare och magen växer så de knakar! :D Börjat känna tydliga sparkar nu med, super mysigt ^^ Vig som ett kylskåp och inte sädär jätte smidig o jobbigt att sova nu för ha fått börja stödja upp magen för o lyckas somna, graviditet är ingen dröm ;) haha

noir
1

#113 Fin mage ändå! Utslag och hudsjukdommar m.m kan vi alla få och jag själv är ju en av dom!

Niini
0

Lördagens mage. Hade både fått kommentaren att jag ser ut som 13 (har asmycket finnar o skit nu.. som jag aldrig annars har) och att jag är liten för att vara så låmgt gången.

MsNattiz
1

Inte mycket till mage än, men lite så.
på kvällarna svullnar den upp rejält. men alla bilder jag tar är morgonmagar Glad

ChristineL
1

Från igår 20+4

Qiwi
0

Åh vad mysiga magar =)

SyntHare
1

Den senaste veckan har jag verkligen känt mig stor och klumpig som en flodhäst Tungan ute Första bilden är från vecka 29+0 och senaste från 30+1 (idag). Jag trodde det skulle skilja sig mer faktiskt!

evelina1991
0

#119, ja de va inte så stor skillnad förutom att magen ha åkt ner lite :P jätte fin form du har! :)

SyntHare
0

#120 Nej jag har nog bara blivit lite mer framtung :P Tack så mycket!

Zvintos
0

Vecka 10 (9+1).

Niini
6

Inte konstigt att jag haft växtvärk senaste veckan :P

ChristineL
1

Vecka 21+4!

#123 - Haha, vilken skillnad! Svårt att dölja magen för dig nu ;)

SyntHare
0

#123 Vad mysigt att den börjar titta fram ordentligt nu, lilla magen :)

Marre89
0

17 fulla veckor idag :) Imorrn dags för RUL!

evelina1991
1

Kameran ha varit urladdad men nu är den äntligen full med batteri och det blev lite bilder på magen! asså, jag tycker den va vuxit något så EMORMT mycket och SNABBT sedan vi va på ultraljudet!! Helt sjukt.

V21+1 idag o magen är i min väg heeela tiden!! But i love it ;)<3

Niini
0

Haha, eller hur! Däremot har jag även börjat känna mig väldigt styv o stel efter jobbet, går som en gammal mommo :P Svanskotan har börjar värka igen o knölen vid ena höften blir ond efter ett antal timmar med lyftande och svängande av de gamla.. Men men.. ett tag till ska jag nog orka ;)

evelina1991
0

Ush! Jag jobbade med äldre innan med o jag hade inte pallat de nu :P haha, överlycklig att jag gå hemma o plugga ist :) Men pressa dig inte för långt hörru! Du få va rädd om dig! :P Det sköna med dem gamla är ju att dem flesta är väldigt förståliga att man inte är så rörlig längre ;) haha

ChessKelpie
15

Avgjutning som vi gjorde i helgen :) V36 (35+6)

Denna kommentar har tagits bort.
Teja-Bea
3

#130 va häftigt!!

Jag är i v.30+6 =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Zvintos
0

Vecka 11 (10+1).

ChristineL
1

Vecka 22+4

evelina1991
1

Hela 22 veckor idag. Börjat fundera på vad de e för liten knodd där inne, flera stycken som sagt de e en flicka. men ska bli spänninde o se vad det är för någonting! :) <3

marshall
3

Bjuder, i brist på annat, på en morgon- och kvällsbild av en prima gasmage 

v 5+0 idag!

MsNattiz
0

Skillnadsbild från vecka 15, då jag tyckte att det hade börjat synas på mig, till nu en månad senare när jag är i vecka 19.
nog syns det förändring på en månad :)

Greeen
1

Vecka 17+5 :-)

evelina1991
1

V22+5 & det är inte världens bästa kvalité då man inte ha den bästa mobilen! -.- haha .. Börja bli trögt i trappor och uppförsbackar nu .. kondisen är INTE på topp, jag som ändå trodde jag skulle klara av rätt mycket men nejdå, börjat få yrsel oxå så ha inte varit någon höjdare nu senaste veckan!

Marre89
0

Då går vi in i vecka 19 idag :) magen växer å växer, myys! På måndag är det UL :)

Greeen
1

#140 Fin mage :-) Tycker fortfarande att det är helt sjukt att våra bebisar har fått samma bf! Hur stor är chansen egentligen!? :D Galet!

Lillalukas
0

Vecka 22+4 o magen har växt väldigt fort dom senaste 2 veckorna. Detta är en kvällsbild å magen är något större kvällstid :)

Zvintos
0

Vecka 12 (11+1). ❤️

ChessKelpie
5
SyntHare
1

Vecka 32+1. Känns som att jag har växt en del på bredden då jag inte kan ha mina jackor längre 😛

Marre89
0

#141 Tack detsamma :) Ja helt sjukt igentligen hehe! Får se om datumet fortfarande stämmer efter måndagens UL :)

Greeen
0

#146 Ja vi får se! Och att dem kan se könet, visst ville ni veta det? :-)

Marre89
0

Ja precis! Joo vi vill veta. Får hoppas att det funkar. Tänkte se om de finns möjlighet att filma oxå eller att de kan spela in lite :P vi får se.

ChessKelpie
0

#148 vi har fått filma två av tre gånger :) både huddinge och sös. Man frågar barnmorskan snällt om man får filma när hon är klar med sitt jobb :)

Marre89
0

#149 okej va kul! Vi ska till läkarhuset på Odenplan. Ska fråga snällt ;) hehe. Hur filma ni då? Med mobilen eller har man en skiva å spelar in på?

Greeen
1

#148 Håller tummarna då :-)

ChessKelpie
1

med mobilen och med kameran filmade vi :)

ChristineL
0

Vecka 23+4

evelina1991
0

Magen börja strama åt nu o få smörja in den några gånger per dag nu, de känns att de växer verkligen! :) In i vecka 24 alla redan och tiden har bara flygit iväg och kommer säkerligen gå snabbare nu sista tiden med :) Allting här hemma är redo för bebis så nu vänta vi vara på att bebis är redo för oss <3

Memommy
0

Min första mag bild här då haha, skum form när jag ligger på rygg ;) vecka 11+4

http://bebisimagen.blo.gg

Zvintos
0

Vecka 13 (12+1). ❤️

Marre89
1

Då har man gått in i vecka 20, Gud va tiden går fort! 19+1 idag

ChristineL
1

Vecka 24+4

SyntHare
0

#158 Oj, ser ut som magen växt mycket senaste veckan? 🙂Mysigt!

ChristineL
0

#159 - Ja, det går undan åt alla håll nu, blir spännande att se vad bm säger på tisdag, första besöket sen inskrivningen så det var ett tag sen.

SyntHare
0

#160 Ja det kan jag tänka mig, jag ser fram emot varje barnmorskebesök just för att det ger en bekräftelse att allt ser bra ut 🙂

Här är min mage i vecka 33+2!

Greeen
2

Här är magen i vecka 19+2 :-) Snart halvvägs!

evelina1991
3

Vecka 24+0 idag, halsbränna har börjat plåga mig och jag håller på att bli galen med detta, så bli att inskaffa samarin & sötmandel för o få bort detta nu!! 

Magen börja göra lite ont nu eftersom min mage stramar som bara de! Bli massa smörjning med salva :)

noir
2

Sett flera som tar Samarin? Alltid trott att det är för ond mage? Nu har inte jag använt samarin sen jag var väldigt liten. Tycker det smakar illa. Jag knaprar Novalycol, sugtablett. Symtomen försvinner direkt för mig.

noir
1

Redan vecka 30 (29+1). Tycker det gått riktigt fort! Inte alls långt kvar!

maem
0

Så himla kul att se att alla har olika magar. Här är man i vecka 18+0 och är "stor". Dels för att denna är inte mitt första barn. :) Imorgon blir det UL, hoppas inte att jag blir flyttad denna gång.

evelina1991
0

#164 nej jag visste inte ens att samarin kunde hjälpa, var mammsen som sa de ;) hehe, det är super äckligt! Har dock inte köpt hem de än men sötmandel kan man gå runt o gnaga på lite :D Sådana tabletter biter inte på mig tyvärr, betydligt mycket godare att tugga/sutta på sådana men få bita ihop o ta min samarin ;) hehe

noir
0

#167 aha! Näe tabletterna hjälper inte mig heller om det är så att det kommer när jag ligger ner. vilket det oftast gör nattetid, skulle väll antagligen behöva de andra jag inte minns namnet på som lägger sig som ett lock. Men det verkar så läskigt att dricka så jag håller mig till mina tabletter att suga på och kallt vatten.

Tina-A
0

Ni har så fina magar ♥

Niini
15

25+5 - 100 dagar kvar!

Zvintos
0
ChristineL
0

Vecka 25+4

ChristineL
1

Och en framifrån blir det idag också, om naveln ser sne ut så är det för att min man inte kan hålla i en kamera :P

Greeen
2

Vecka 20+2 :)

Marre89
0

#174 Oj vilken mage du har ;) hihi jätte fin!

Greeen
1

#175 Ja haha jag veet! Någon växer ^^

Marre89
0

Här e min mage från igår :) växer mer å mer, men tycker ändåt att den e liten.. Hehe :P

JenniferFahlander
3

lite dålig bild men.. så ser min mage ut iallafall bara 3 dagar kvar nu för min del :))

Greeen
0

#177 Fin kula :) Roligt att se hur olika magar man har!

Marre89
0

#179 Tack :) Ja verkligen, min e bara rund hela magen tycker jag hehe :P

noir
0

#180 känner igen mig i din känsla Marre89 <3
tycker inte den bara är rund, syns att det är en fin bebis mage du har <3

Marre89
0

#181 Tack! Ja den e mysig på sitt sätt, men många som kommenterat att de verkligen syns nu :) då känner man sig stolt å vill visa upp den hihi

Greeen
0

Veckorna rullar på, här är vecka 21+0.

Zvintos
1

Vecka 15 och proppmätt på bilden. 😉❤️

ChristineL
0

Vecka 26+4, nu har det börjat komma små bristningar i sidan och på låret, men bara på högra sidan :P

SyntHare
2

Vecka 35+2. Mina bristningar på låren har börjat bli mer synliga och magen har börjat sjunka ner rejält, vilket medfört toabesök varannan timme om natten… hua, trodde aldrig det skulle vara så jobbigt att behöva gå på toaletten 😛

noir
1

Här har vi en till som springer på toaletten alldeles för många gånger per natt!

Niini
0

Snart får jag börja leta större storlekar bland vikariernas kläder ;)

27+1

MsNattiz
0

Ännu en månad har gått sen jag lade in en bild här senast, gud vad tiden rusar iväg :)

JenniferFahlander
0

#189 Oj står det v 23 på bilden längst till höger eller är det jag som är blind? Så där smal va då inte ja i v 23 :O Man ser ju knappt att du e gravid shit asså hur lyckas du :D

MsNattiz
0

#190 Smal 😮 jag tycker att jag har blivit jätterund, men är ju van att alltid ha sett mig platt så, det är väl lite svårt att ställa in sig på att man har en liten bula.
i vecka 15 (första bilden) började jag knäppa för jag och sambon tyckte att det började synas då, men tittar jag tillbaka nu så förstår jag inte riktigt hur smal jag var innan isåfall 😛
barnmorskan sa enda sen vecka 12 att det  kommer synas väldigt sent på mig att jag är gravid, pågrund av min kroppstyp (?).  men nu så tycker jag det börjar likna en bebismage lite smått 🙂

Niini
0

#191 Jag fick också en chock när jag tittar tillbaka på v.12, hur tusan har man kunnat vara så smal! Underligt att jag inte gått av på mitten 😃

noir
8

Jag tror vi lurar oss själva med att en massa dumheter. Inte riktigt samma sak men när jag gick i gymnasiet måse jag dåligt över min övervikt (hade normalt bmi) sen stressade jag sönder och var iprincip sjukskriven i ett år och gjorde ingenting mer än faktiskt gå upp i vikt. Idag när jag ser bildena på mig när jag ansåg mig tjock var jag jätte fin! Intressant hur det kan bli så fel i tanken. Vi duger i alla storlekar

JenniferFahlander
0

#191 Hehe ja så där smal va då inte ja i v 23 ja va tjockare i v 15 än du va i v 23 hehe :D Fast de e ju olika från person till person :)

Marre89
0

Då går vi in i vecka 23 idag :) tiden går fort nu..

Zvintos
2

Vecka 16 (15+0) ❤️

ChristineL
0

Vecka 27+3

ChristineL
0

Och sne mage framifrån ;) Bebisen ligger verkligen på högra sidan, var stenhård där när bilden togs :P

Greeen
0

Här har vi magen idag! Känns att allt börjar flytta sig lite högre upp, har träningsvärk i de övre magmusklerna om kvällarna :)

Zvintos
1

Vecka 17 (16+0) ❤️

Lillalukas
0
Greeen
0

Vecka 23+2 :)

Niini
0
[Thiah]
0

Magen v.11+6. Ul om 1½ dag… 🙂

ChristineL
0

Såhär ser man ut i vecka 28+4, efter en dag med födelsedagsfirande, god mat och tårta :)

Greeen
1

Vilka fina magar vi har tjejer :-) 

Nu längtar jag efter en ny tråd, börjar bli jobbigt att scrolla ner (när man kollar i mobilen).

noir
0

Klicka på pilen längst upp i högra hörnet så slipper du scrolla med mobilen ;)

Greeen
1

Ser ingen blå pil..? Däremot brukar jag klicka på "olästa" Men det funkar inte alltid på mobilen…

ChristineL
0

#208 - Jag föredrar att nya trådar startas först när de gamla kommit upp över 250 inlägg.

Greeen
1

#209 Jag håller med dig, hade inte tänkt starta en ny. Men det ska bli skönt när en ny startas, med tanke på att det är en bildtråd så blir den extra lång!

noir
0

#208 antar att du inte då surfar på mobil anpassade iFokus. http://m.gravid.ifokus.se

Greeen
0

#211 Nej, surfar via vanliga sidan.

Niini
0

#212 det gick på ett huj att komma ner då man använde mobilsidan :) även om den är betydligt tråkigare än den vanliga.

Greeen
0

#213 Jag märkte det! Superbra ju! Visste inte att det fanns en mobilversion men nu kommer jag nog att använda den lite mer :-)

Zvintos
2

Veck 18 (17+0) och exakt 2 veckor kvar till RUL. 😃

Ketang
0

Har ju inte tagit några egna mer än halv dåliga i badrummet med mobilen. Så här kommer en bild som en kompis har tagit. Känns som jag ska spricka snart!

V 37 är bilden tagen i, nu har jag gått in i vecka 38 och har 18 dagar till bf!

Marre89
0

Då är vi inne i vecka 25 :)

ChristineL
0

Vecka 29+5

Niini
0

Fick ett gott skratt på jobbet idag då jag prova arbetströjan som är lite figursydd. Liite skillnad på 10 veckor ;)
För övrigt får jag nog lov o börja slåss med vikarierna om kläderna, tycker de flesta arbetströjor börjar bli för små..

Memommy
0

Nu syns det vad jag än har på mig :p inte den bästa bilden men den går duga ;)

http://bebisimagen.blo.gg

Zvintos
2

Vecka 19 (18+1).

ChristineL
0

Vecka 30+4

Tina-A
0

#221: Vad fin du är Ninni :)

Zvintos
0

#223: Tack tack. 🙂

Greeen
1

Här är magen idag, vecka 26 (25+2)

ChristineL
1

Hmm, vilken sida av magen ligger Filuren på? ;)

Greeen
0

#226 Hihi det petar ut lite :-)

ChristineL
0

#227 - Ja! Det syntes bättre i verkligheten, men kul att jag lyckades fånga det på bild :D

Marre89
0

:) mysmage

MsNattiz
3

skillnadsbild nu när ännu en månad gått 🙂

[AmandaO]
3

V 29 nu

Marre89
0

Vecka 27 :)

Greeen
0

#232 Fin mage :-) Vår bm är förresten inte alls förvånad att vi har "hittat varann". Hon sa att hon var övertygad om att personkemin skulle stämma om vi träffades irl :P Lustigt!

Marre89
0

Tack! :) Haha va roligt :P ja, vi får se till å ses nån dag :)

Niini
2

32+0 idag o nu väntar en veckas semester innan jag tar tag i den sista 1½ veckan innan mammaledigheten :)

Greeen
0

#234 Ja vi får se till att göra det, iaf innan föräldragruppen :)

ChristineL
0

Vecka 31+4

Zvintos
1

Vecka 20 (19+0) 🙂

Mabrotnosh
4

Eftersom jag inte hittar några bilder på någon som är stor och överviktig så laddar jag upp en själv. Så jag tillägnar denna bild till alla som väger över 100 kg. 

Vecka 23+2

Mabrotnosh
0

Jag menar 22+2

noir
1

#239 Vad menar du med att du inte hittar de? Jag är 100kg+
Jag finns i denna tråd. ;)

Jag har väldigt skev självbild. alltid känt mig fet. Vägde 70kg och var 170 lång förut men trivdes inte alls med mig själv. Sen hände de en del grejjer och kilon lades på och så var jag uppe i nästan 100kg och tyckte jag såg lika ut tills jag såg en gammal bild, där jag tyckte jag såg smal ut helt plötsligt! Så himla konstigt att hjärnan kan funka så.
Samma under graviditeten. Ser att jag har en kula men tycker den är mini, dvs att jag är mer fet än gravid…. tills jag jämförde bilder… ;)

På bilden är jag i v.5 (dvs syns ju inte) och sedan v.35 Ganska stor skillnad, om man tänker att i min hjärna har jag knappt ändrats alls.
har under graviditetens gång gått upp 13kg så nu väger jag 113 och är i v.37 (36+3) Helt normalt enligt min BM.

Mabrotnosh
0

Oj vilken skillnad vem som helst kan ju se att du är gravid. Tror jag ska hålla tyst nu, med mitt gnäll.

noir
1

Jag tror man låser sig och blir blind när man ska se på sig själv. Tycker alla är så fint gravida, inte jag själv förens ibland när jag ser på en bild. Då kan jag se att det är en fin kula på mig också. Frågan är varför spegeln och hjärnan ställer till det så. Speciellt för mig/oss med skev självbild.

Tycker man ser på din bild att du också är gravid, en fin fin kula <3
Titta tillbaka på bilen om ett par veckor så kommer du se på den med andra ögon. Hihi! Spännande hur det kan bli.

Mabrotnosh
0

Får titta tillbaka på bilden om någon månad så lär jag nog inse att jag var liten där.

[RMSLiners]
0

Vecka 35+4.

Niini
1
[RMSLiners]
1

På tal om detta med vikt, fick bara lust att lägga en jämförelse på mig själv bara för det. 

På bilden till vänster vägde jag 86kg (är 178cm lång och ska enligt läkare väga 66kg😮) och den är tagen någon månad innan jag blev gravid. Vad jag väger i den högra ska vi inte prata om för min kropp har samlat på sig sjukt mycket vatten plus att jag har mer fostervatten i magen än vad som är normalt.

Fridaaaa
1

#247 Låter galet tycker jag av läkare att säga att du borde väga det?
Jag är 165 cm och väger 69 kg, vill ner till runt  60 kg, men är inte tjock :S

[RMSLiners]
1

#248 tycker jag också, skulle se ut som en pinne om jag gick ner till 66kg. Men var gång man vägde sig hos läkare så sa de alltid "du är överviktig och det kan leda till diabetes", att jag hade enorma benmuskler och skarpa magmuskler var det ingen som tog hänsyn till (något min bm svär över just nu då mina magmuskler ligger i vägen när hon ska klämma på magen 😃).

noir
0

Vikten har ingen betydelse egentligen. På två personer med samma bmi kan kropps fett skilja sjukligt mycket. Så en "rund" person kan ha bättre hälsa än en "normal" viktig person. Finns forskning på detta, bland annat en som kallas skinny fat indian

Fridaaaa
1

#250 Ja det är det jag menar,att det är en konstig läkare som säger att hon ska väga 66 kg 🙂

[RMSLiners]
0

#250 precis men verkar inte som att läkare tänker på det sättet min bm tyckte jag vägde åt hellskotta för mycket när jag skrev in mig. Nu verkar hon dock ha ändrat uppfattning och säger att jag ser verkligen inte stor ut i förhållande till min nuvarande vikt vilket hon tycker är konstigt. Jag borde tydligen se ut som en jordglob enligt henne med den vikt jag nu har men det som väger mest på mig just nu är magen, brösten och mitt arsle.

noir
1

#252 Skaka av dig allt vad dom säger bums!
Blir förbannad av all vikt hets, de borde satsa på att mäta kondition, kroppsfett m.m istället för att ställa folk på en våg (där vikten kan variera flera kilon under en dag) och ta ett litet längd mått och sen klia sig i huvudet och säga…hm jaaa lite överviktig är du allt….

Tina-A
0

Nu har tråden blivit rätt lång, så fortsätt gärna i magbilder 8!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer