Samtal idag.
Idag har jag varit iväg på samtal på spädbarnsteamet. Det var verkligen jätteskönt att få prata av mig om mina rädslor och funderingar. Det känns bättre med graviditeten än vad det gjorde i början, men jag har fortfarande tankar att brottas med och ändra på. Det jag verkligen måste vända på är mina negativa tankar. Jag är ju så väl medveten om dem så varför ska det vara så svårt att bryta dem? Men det är det vi ska ta itu med, jag ska ha positiva tankar om förlossningen, bb och tiden efteråt. Det är målet!
Hejja! Hoppas verklligen du får det stöd du behöver, både från anhöriga och sjukvård, för att du ska känna dig trygg. Det kommer gå jättebra ska du se! 👍
/Christine
Vad är det för negativa tankar du har? Om du försöker kan du säkert få många tips, råd och stöttning här inne också!
Jag hoppas du lyckas vända allt rätt!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#1 Det är just det jag ska banka in i skallen på mig, att det ska gå bra! Ta en dag i taget och inte tänka så förbaskat mycket på hur dåligt och hemskt allt kan bli. Och jag har blivit mer motiverad nu sen igår känner jag!
#2 Jättelänge (långt innan vi ens började fundera på ett till barn) har jag tänkt att jag kommer få en förlossningsdepression igen, fast kanske inte lika svår och lång tid som den var nu. Men jag ska ju tänka att jag inte alls kommer få nån depression. För att nämna en tanke jag har.
När jag precis fått veta att jag är gravid skapade jag en tråd här och skrev lite om hur jag känner. Har fått några bra råd där =)