är jag gravid
Det finns ingen här som kan svara på det ;)
När startade din senaste mens?
Hur lång cykel brukar du ha?
Är den regelbunden?
När hade du oskyddat samlag?
Ja, tester kan felaktigt visa negativt och en bild på din kropp säger ingenting :P
Viktuppgången kan göra att mensen rubbas, det är inte så vanligt att man går upp så mycket den första tiden.
/Christine
Om du inte haft mens på 3 månader är det oavsett något som verkar vara lite tokigt. Oavsett om du är gravid eller inte borde du kontakta en barnmorska för att kolla upp vad som kan tänkas vara galet!
Om hon misstänker graviditet kan ni säkert göra ett snabbt vaginalt ultraljud för att kolla!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
5 månader skulle där visst stå..
Ja nått är iaf galet..
Men alla symtom är där… såsom kräkningar.. bristning och man ser hur magen växer dag för dag nästan.. mår grymt illa av dofter osv.. yrsel och allmän slö.. och magen rör sig lite lätt då och då..
Har dock haft dåliga hormonvärden ett tag, (misstänkt pco) vet ej om detta skulle bidra till att jag har för mycket av något annat hormon som tar över graviditetshormonet..
Ja beställa tid på tisdag är ju prio ett just nu.. haft en helvetes natt med krampor och kräkningar (och oro)
Det är möljigt att vara gravid och ändå testa negativt på test. Varför har du inte undersökt varför du inte haft mens på fem månader tidigare utan bara låtit tiden gå? Idag kr ingen röd dag så åk till gynakuten idag, direkt. Du tjänar inget på att skjuta på det! Lycka till!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Säger som Tina-A, åk in till gynakuten, det kan vara något allvarligt!
/Christine

hur gick det?
Är också intresserad av att höra hur det har gått för dig.
Ha en bra dag! // Pernilla
Jag också!
Kika jättegärna in på vår kanin-blogg vettja!
www.kaninkul.devote.se!
Kram på er! / Linnéa & Timjan.