Luftrenare
Vi funderar på att köpa en luftrenare innan barnet kommer då det dels ska vara bra rent allmänt har jag hört för att förhindra allergi och astma och då extra bra om man som vi har husdjur.
Är det någon här som har erfarenhet av luftrenare och kan dela med sig av sina erfarenheter? De kostar ju några tusenlappar så vi vill höra att de verkligen funkar och gör skillnad innan vi ger oss på att köpa en =)
Vi har två stycken. En stor och en liten, den lilla i sovrummet och den stora i vardagsrummet. Våra renar inte med filter utan dödar farliga partiklar som sen faller till golvet. De kosta inte heller tusenlappar att köpa in utan vi betala ca 300kr för dem, styck. Den lilla har vi använt i bil för att få den luktfri efter en spya, funka kanonbra. Man behöver inte slänga iväg flera tusen för att få en bra luftrenare. Kan varmt rekommendera luftfuktare också för ännu fräschare luft.
Jag har en ståendes i sovrummet och vi funderar på att köpa en till. Helt underbar att ha under pollensäsongen och såklart även övriga delar av året! Så jag valde att kosta på en, för att underlätta mer för mina allergier. Valde en Electrolux och den är för mig värd sin vikt i guld!
Jag har samma som #2 och den är helt ovärderlig! Är allergisk mot pollen och reagerar även på damm och ibland på våra katter vilket gör att jag har igång luftrenaren dygnet runt året om. Har den ståendes i sovrummet (med stängd dörr för att katterna inte ska vara där inne) och den har underlättat min allergi något enormt när jag sover.
Även om en inte har djur inne så är luften i en bostad oftast väldigt dålig så jag rekommenderar helt klart en luftrenare. Enda "negativa" med modellen vi har är väl att den inte samtidigt tillför fukt till luften och nu har det varit löjligt torrt hemma hos oss under vintern så vi har funderat på att köpa en separat luftfuktare.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Lämna ett avtryck då jag själv funderat på att köpa en :)
Ok, var inte direkt en luftrenare vi hade utan två jonisatorer. Men luften blir gudomlig med dem. Den lilla tar en yta på ca 12kvm så den står i sovrummet, den stora (på bild) tar en ytan på 40kvm och står i vardagsrummet.
Blir riktigt fräsch luft av dem och det luktar nästan klor överallt pga dem.
Köpta på kjell.com båda två.
Helt klart värt pengarna kan jag säga.
#2 Den såg ju jättebra ut. Men vad jag kunde läsa i produktbladet så funkar den bra i rumsstorlek på 60 kvadrat på högsta läget vilket betyder att vi nästan hade behövt 2st här hemma, är det bäst tro eller räcker det med en som inte kan ta hela lägenheten?
#6: Vi har ju vår ståendes specifikt i sovrummet, dvs där vi tycker det är som viktigast att det renas. Och funderar på att köpa en till som kan täcka resterande av lägenheten. Så det beror väl lite på vart man helst vill ha den placerad, ifall man behöver en eller två.